Uskovaisille kysymys Karitsan häistä
Taivaassahan vietetään Karitsan häitä, näin olen ymmärtänyt... mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ja mitä sen jälkeen seuraa? Siis seurakunta on ymmärtääkseni Kristuksen morsian?
Kommentit (16)
eletään Jeesuksen kanssa iankaikkisesti onnellisina! Aivan kuten prinssi ja prinsessa saduissa elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka. Mä luulen että hääjuhla on Raamatun kirjoittajan yritys kuvata iloisinta mahdollisinta juhlaa, maailmankaikkeuden mahtavimpia pirskeitä. Hääjuhlaan tuona aikana muuten ei päässyt, ellei pukeutunut hääasuun, jonka saivat vain kutsutut. Se taas kuvaa sitä, että vain Kristuksen vastaanottaneet voivat tulla noihin häihin. Häiden jälkeen alkaa täällä maan päällä morsiamen ja sulhasen yhteinen elämä. Taivaassa taas alkaa hääaterian jälkeen ikuinen yhteys Jumalaan, joka ei enää ole uskomista, vaan näkemistä
Tää mun vajavainen tulkinta asiasta.
Vaikuttavat pressan linnassa pidettäviltä. Vain kutsuvieraat ovat tervetulleita.
Miettikää nyt hyvät ihmiset näitä teidän juttuja.
vaan ihan lennokasta herätyskristillistä tulkintaa.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Luterilaiselle "karitsan häät" ovat lähinnä vertauskuva.
Mistä se sitten on vertauskuva? Onko taivaskin vaan vertauskuva? Onko sekin vertauskuva että "on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"?
vaan ihan lennokasta herätyskristillistä tulkintaa. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Luterilaiselle "karitsan häät" ovat lähinnä vertauskuva.
Raamattu on täyttä totta. ja luterilaisuudessakin on herätyskristillisyyttä ja se on hyvä se.
t. luterilainen uskovainen
eletään Jeesuksen kanssa iankaikkisesti onnellisina! Aivan kuten prinssi ja prinsessa saduissa elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka. Mä luulen että hääjuhla on Raamatun kirjoittajan yritys kuvata iloisinta mahdollisinta juhlaa, maailmankaikkeuden mahtavimpia pirskeitä. Hääjuhlaan tuona aikana muuten ei päässyt, ellei pukeutunut hääasuun, jonka saivat vain kutsutut. Se taas kuvaa sitä, että vain Kristuksen vastaanottaneet voivat tulla noihin häihin. Häiden jälkeen alkaa täällä maan päällä morsiamen ja sulhasen yhteinen elämä. Taivaassa taas alkaa hääaterian jälkeen ikuinen yhteys Jumalaan, joka ei enää ole uskomista, vaan näkemistä Tää mun vajavainen tulkinta asiasta.
"tasaveroinen aviopuoliso". toisaalta, Raamatussa sanotaan että Kristus on seurakunnan pää ja mies on naisen pää, joten kai tuo asema säilyy taivaassa?
ei meistä jumalia tule, ja Jeesus on Jumala. Edelleen ollaan ihmisiä mutta viimeinkin siinä täydellisessä maailmassa, jossa ei enää ole syntiä, kärsimystä ja pahuutta.
Kuten elokuvia, musiikkia, ruokaa, juomaa, seksiä, yms, vai ollaanko siellä vaan valkoisissa kaavuissa onnellisena hymisten
Kuten elokuvia, musiikkia, ruokaa, juomaa, seksiä, yms, vai ollaanko siellä vaan valkoisissa kaavuissa onnellisena hymisten
Että mitä siellä sitten tehdään _ikuisesti_.
täydellisen hauskaa ja onnellista ja ihanaa. Taivaassa kaikki on niin täydelistä ettei me täällä voida sitä edes käsittää.
onko Taivaassa seksiä ja hän vastasi että siellä ei "mennä miehelle" vaan ollaan "niin kuin enkelit taivaassa". Mä ite ajattelen sen niin, että täällä maan päällä seksi on niinkuin rakkauden täyttymys, mut siellä on vielä jotain paljon parempaa. Kokoaikaista rauhaa, iloa, mielekkyyttä. aivan varmasti musiikkia, ruokaa ja juomaa, loputtomasti nähtävää, hauskaa tekemistä mutta ennen kaikkea se on olemista täydellisen rakkauden läsnäolossa, Jumalan luona.
ei meistä jumalia tule, ja Jeesus on Jumala. Edelleen ollaan ihmisiä mutta viimeinkin siinä täydellisessä maailmassa, jossa ei enää ole syntiä, kärsimystä ja pahuutta.
ihmiset korottivat hänet Jumalaksi. Hän kielsi ankarasti ihmisiä kutsmasta itseään Jumalaksi. Jeesus oli palvelija ja palvelijana kuoli.
ihmiset korottivat hänet Jumalaksi. Hän kielsi ankarasti ihmisiä kutsmasta itseään Jumalaksi. Jeesus oli palvelija ja palvelijana kuoli.
Autuaat ne jotka on kutsutut Karitsan hääaterialle. Kaikki on kutsuttu teiltä ja aitovieriltä. Ota tämä kutsu vastaan, niin saat hääpuvun jonka Jeesus on kuolemallaan lunastanut meille kaikille.
taivaaseen Karitsan häihin seitsemäksi vuodeksi. Sillä aikaa maapallolla on 7 vuotta suuri ahdistuksen aika. Sen jälkeen alkaa tuhatvuotinen valtakunta.