Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin aloituksesta...

Vierailija
25.08.2009 |

Mitä pitää ottaa huomioon kun lapset aloittavat päiväkodissa..? Lähinnä käytännön asioita mietin..mitä muuta siis kuin että nimikoin lasten vaatteet yms?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevaatteet/kuravaatteet ja vaihtovaatekerta mukaan. Minkä ikäinen lapsesi on?

Vierailija
2/5 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä sieltä ohjeita pyytää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, kun itse työskentelen alle 3v-ryhmässä ja meillä aloitetaan tutustuminen kasvatuskumppanuuden periaatteeiden mukaisesti kotikäynnillä (joku lapsen ryhmän työntekijöistä, ns. omahoitaja käy kotona tutustumassa lapseen omassa ympäristössään) ja sen jälkeen lapsi tulee väh. viikon ajan vanhempansa/vanhempiensa kanssa tutustumaan pk:iin muutamia tunteja päivässä ja muutamana päivän jää hetkeksi yksinkin.

Olemme pyytäneet vanhempia tuomaan perheen kuvia (lähinnä äidin ja isän, mutta mahd. myös sisarusten ja lemmikkien), jotka laminoidaan, jotta voivat olla lapsen käytössä kaikissa tilanteissa tarpeen mukaan.

Vierailija
4/5 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli hyvää perusasiaa, nimi on joku "jos ei oo vieläaloittanut päivökotia, vaateasiaa" tms.'

Nimeämisestä, kaikki pitää nimetä, siis sukat, villasukat, vanttuut, alushousut ym.

Itse kirjoitan kynällä, jos on joku paikka sille (useinhan on).

Villavaatteisiin käytän sellaista haavateippiä, ruskeaa, jonka liimaan vaikka villasukan sisäpuolelle varteen ja kirjoitan nimen.

Mulla on myös euroteamin silitettäviä ja muutamalla pistolla ommeltavia nauhoja, olen niitäkin ommellut joihinkin vaatteisiin, esim. villatakkeihin, tulee samalla lenksu. Myös jos oon varma että vaate kiertää, käytän sitä nauhaa.

Vierailija
5/5 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pk:ssa kuvat on ahkerassa käytössä ja todella tarpellisia lapsille(alle 3v. ryhmässä)äidin ja isän kuvaa silitellään ja annetaan niille suukkoja.

suositeltua tutumisaikaa kannattaa käyttää hyväksi- oli se sitten viikko tai kaksi. Se antaa myös teille vanhemmille kuvan siitä miten me teemme työtämme ja me saamme vastaavasti hyviä neuvoja teitä kuinka te toimitte oman lapsenne kanssa.

Nimikoikaa lapsenne vaatteet, myös kengät. Pienten puolella on vaikea tietää lapsen kengät, jos edes lapsi ei tunnista omia kenkiään.

vaatteiden ei tarvitse olla hienoja, vaan pääsia on että ne ovat oikeankokoisia ja tarkoituksenmukaisia. Ulko-/sisävaatteet erikseen. kauppavaatteet voi jättää kotiin.

jos lapsi opettelee kuivaksi, pukemaan ja riisumaan itse, helposti puettavat vaatteet ovat parhaimmaat. esim. collegehousut, trikoohousut yms. ei farkkuja, tiukkoja nappeja vöitä..

Tämän luulisi olevan luonnolista, mutta ei vaan tahdo olla..