Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriitaisia molluskaohjeita

25.08.2009 |

Hei,

Meidän tytöllä 2 v. on paljon molluskoita keskivartalossa ja käsissä. Molluskat ovat olleet n. puoli vuotta ja näyttävät vaan leviävän.

Sain neuvolasta ohjeen, että perusrasvalla vaan rasvaillaan. Myös lääkäri neuvoi laittamaan iholle jotain todella paksua rasvaa (hydralan, vaselin aamuin illoin ja pesemään lasta harvoin. Onko kokemuksia, tehoaako tuo rasvailu?

Luin eri palstoilta, että monet ovat kokeilleen osterivinokasjauhetta. Lääkärin mielestä se vaan altistaa sieniallergialle.

Kolmas on molluskoiden puristelu, mutta sitä ei suositella tulehdusriskin ja kidutusnäkökulman vuoksi.

Tarhassa yksi hoitaja on tosi nihkeä ja tympeä näistä molluskoista (tiedän että ovat tarttuvia), mutta mitä voin tehdä? Olla puoli vuotta pois töistä?

Onko muilla kokemuksia ja vinkkejä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistapa sitä tarhan hoitajaa. Molluskat ovat lapsilla hyvin tavallisia. Tosin ikäviä juttuja. Oma poikani sai tartunnan tarhasta, mutta en minä siitä haloota nostanut. Aikuisillehan se ei tartu ja lapsilta katoaa yleensä kahdessa vuodessa itsestään. Meidän lapsilla vanhemmalla on hävinneet ja nuoremmalla on nyt. Vanhemmalla on ehkä juuri 2v ollut ja nyt on kokonaan melkein hävinnyt. Jotain pientä rupea on.Minä olen kokeillut kaikki keinot. Osterivinokas on annettu. Ei siitä näyttänyt olevan hyötyä, jos ei haittaakaan. Olen myös emlaa laittanut molluskoille ja sitten neulalla poistanut. Tällä menetelmällä saa yksittäiset esim. pahassa paikassa olevan molluskat pois. Mutta nämä konstit eivät meillä toimineet vaan ehkä tuo aika teki tehtävänsä. Pienemmällä lapsella on paljon paljon enempi molluskoja ja aika lailla ympäri vartaloa. Osterivinokas ei tehnyt mitään ja yksittäisiä molluskoja on turha neulalla rikkoa, kun niitä on niin paljon. Rasvaus ei auta. Ehkä pitää hänenkin kanssa vaan odotella kaksi vuotta. Hän sai tartunnan veljeltään vuoden päästä eli vielä kaiketi yksi vuosi kärvistelyä vaivan kanssa. vaaratontahan tuo kaikki on.

Vierailija
2/3 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molluskoita.

Esikoisella meni melkein vuosi ennen kuin hävisivät.

Toisella hävisivät n 2kk aikana.

Perusvoidetta, ceralan, laitettiin.

Atoopikkoja kun ovat vielä molemmat niin normistikkin käytettiin tuota rasvaa.

Vaarattomia ovat, jos alkaa tulla niin paljon että leviää todella laajoille alueille ilmeisesti lääkärit poistavat niitä kirurgisesti.

Mutta itse odottelisin ainakin vuoden verran, jos lasta ei merkittävästi häiritse ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kehoittaa häntä ottamaan selville asiasta ennen kuin nenäänsä nyrpistää.

Itämisaika voi olla jopa 6kk! joten lapsesi on saattanut kantaa virusta jo puoli vuotta ( tai normi 4-7vko ) hoidossa ollessaan.

Ja kestoltaan voi olla 6-12kk :) onko työnantaja valmis vähän pidempään sairaslomaan :D

Älä välitä moisesta. Molluskat ovat niin yleisiä, että on ihme jos lapselle ei tule niitä elämänsä aikana :D