Miten saada kohta 6-v. nukkumaan koko yö omassa sängyssä?
Lapsi nukutetaan omaan sänkyynsä (luetaan satu, ollaan huoneessa kunnes nukahtaa), ja hän nukkuu alkuyön ihan ok siellä, mutta on koko elämänsä aikana pysynyt vain pari kertaa koko yön omassa sängyssään. Joskus jopa menee nukkumaan vanhempien sänkyyn, vaikka vanhemmat eivät ole siellä (esim. katsotaan myöhäisleffaa). Jos lapsen palauttaa omaan sänkyyn, pitää myös nukuttaa uudelleen ja kuitenkin lapsi tulee taas parin tunnin kuluttua vanhempien sänkyyn. On ainoa lapsi, eskari ja ollut päiväkodissa jo monta vuotta. Sosiaalinen ja reipas lapsi kaikin puolin.
Kommentit (43)
ei ole ihanampaa ja turvallisempaa oloa lapsella, kuin nukkua vanhempiensa välissä!Itsekin nukun paremmin silloin, kun lapsi tulee yöllä väliimme.Hän nukahtaa joka ilta itse, ilman nukuttamisia jne. omaan sänkyyn.Iltasatu-ja rukous toki on joka ilta kuvioissa. Joka yö lähestulkoon herää ja haluaa tulla vanhempiensa viereen, kysessä siis 5-vuotias lapsi. Se hänelle suotakoon!Ehtii sitä sitten isompana!
Eikä perhepedissä tarvi haaveilla seksistä. Ehkä perhepeti toimiikin hyvänä tekosyynä väljähtäneessä parisuhteessa.
Meillä on vihdoin ja viimein alkanut 6-v nukkumaan omassa vuoteessa.
Todella helpottavaa, sillä 4 ja 5 vanhat pojat änkeävät joka yö väliimme.
Herään yöllä siihen että on kuuma ja happi loppuu...
Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos lapsi satunnaisesti tulee yöllä viereen. Mutta kun se on joka öistä niin tietää että se on jonkinlainen opittu tapa.
Kohta minulla on pieni nyytti kainalossa, joten siitäkin syystä sängyssä ei ole tilaa isommille lapsille.
Suosittelen lahjontaa... (esim. saa pelata tietokoneella, kun nukkuu omassa vuoteessa. Tai pääsee uimahalliin kun on kerännyt tietyn määrän hymynaamoja kalenteriin.)
Meillä on kyllä ollut patja lattialla käytössä johon voi tulla jos yöllä pelottaa.