Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rahat tiukilla....

Vierailija
24.08.2009 |

mies työttömänä, mä hoitovapaalla. mistä oikein tinkisi. yksi auto, välttämätön. lapsien harrastuksista ei tingitä. ruoka ostokset vedetty minimiin. omat menot erittäin niukat, jos ollenkaan....mistä oikein viel nipistäis????

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä kerran ylipäänsä vielä on. Ja ruokaostoksista samoin. Tee vielä halvempaa ruokaa. Tarkista omenapörssit ja muut vastaavat, jos saisitte marjoja ja omenoita, joista tehdä puuroja jne. Ei kai teillä talon lämmitys vaan vielä ole päällä? Lämpimän veden käyttö myös minimiin. Kaikki turhat ajot autolla pois, jossa bensakulut pienenisi. jos voit pyöräillä, pyöräile mieluummin.

Sä voit ehkä mennä töihin, kun miehesi on työttömänä ja hoitaa lapsia kotona. Vaikket voisi katkaista hoitovapaata, voit löytää jonkun toisen työn, johon menet väliajaksi. Sun mieskin voisi löytää iltatöitä (pimeitä).

Vierailija
2/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai luottokortteja? Jos juttelisitte pankin kanssa velkojen yhdistämisestä ja mahdollisista lyhennysvapaista kuukausista? Ei sekään loputtomiiin kannata, mutta jos näyttäisi siltä, että työttömydestä ei tule pitkää,niin saisitte vähän apua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutteko jossain haja-asutusalueella mistä lähimpään kauppaan on yli 10 km eikä bussit kulje kuin joka toinen päivä?

Vierailija
4/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo eli omia menoja ei oikeesti ole.....jos ei oteta huomioon hammaslääkäri kuluja mut mun mielest ne on pakollisia.wen käy edes missään maksullisissa jumpissa...luonnossa kävellen vain:) marjat, mehut , hillot, oimenat tulee omasta takaa....leivät ostetaan leipomosta paljon halvemmal ku kaupasta.

auto sen takia välttämätön koska on eskarialiasen hakua ja harrastuksiin viemisiä......

Vierailija
5/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä harkita vakavasti meneekö pimeisiin töihin, sillä jos työssä sattuu joku vahinko, tapaturma, vammautuminen jne. työnantaja ei korvaa, koska et ole virallisesti töissäkään.

Kun olet hoitovapaalla, niin silloinhan saat tehdä itse töitä niin paljon kuin haluat ja hoitovapaan rahan saat kuitenkin (eli niin kauan kuin lapset eivät ole kaupungin, kunnan tai yksityisen=maksullisen hoitajan hoidossa). Kannattaa siis etsiä vaikka osa-aikatöitä.

Vierailija
6/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ne lasten harrastukset?

Eihän teillä ole silloin muuta mahdollisuutta kuin karsia lasten harrastuksista! Sehän on ihan selvä juttu. Vai lopetatteko syömisen?

Tai sitten se klassinen: mene töihin.

Vierailija
7/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hakenut duunia helmikuusta lähtien, eikä ole tärpännyt. Sen verran olen ronkeli etten lähde vuorotyöhön, ei ole mahdollista.

Mulla ei ole edes omaa autoa, kaikki on niin minimissä eikä silti rahat riitä ei mitenkään, vastaus sossusta toimeentulohakemukseen oli hylätty. joten ei paljoa naurata.

Vierailija
8/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko hakenut kelasta jo hoitolisää? sitä saat jos tulonne ovat pienet. ei ole paljoa mut max. 160 euroa kk. leivät kannattaa leipoa itse. ostaa perunat ja porkkanat suoraan viljelijältä. meillä ainakin maalla oli pakko olla auto. jätettiin lehden tilaukset pois, ostettiin lasten vaatteet kirpparilta tai saatiin tuttavilta. omia vaatteita ei ostettu, kampaajalla ei käyty. ainoat suuret menot tulivat autosta ja ruuasta. ruokabudjetin sai pienenemään todella paljon lun teki isoja satseja ruokaa ja pakasti osan. puuroja enemmänkuin leipää ja murot ja myslit pois.

ja paljon positivista asennetta!

tsemppiä

Vierailija
9/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin SAAMME perunat, porkkanat, marjat, hillot ja mehut mun porukoilta. Leipää ostan tehtaanmyymälästä noin 2 muovikassillista yht. 5/6 e koko satsi...on siinä sässtöä jos menet kauppaan saat pulittaa tuosta määrästä ainakin se 20e.

kyllähän tämä on henkisesti raskasta aikaa.....sit ku sattuu tuo mieskin olemaan sellaista sorttia et eipä kiinniosta silloin mikään ku huolia.....se raastaa viel lisää tähän soppaan. mut kyllä tästäkin selviää....on ennenkin selvitty:)

tulin vain kyselee vinkkejä....

Vierailija
10/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joutaahan tuo katsoa lasta. Mene töihin. Hoitovapaa on vapaaehtoista.

Vierailija
11/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla silloin, kun pääset, julkisilla/fillarilla muutoin.. eikä se eskarilainen välttämättä TARVITSE niitä harrastuksia.

Vierailija
12/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai luottokortteja? Jos juttelisitte pankin kanssa velkojen yhdistämisestä ja mahdollisista lyhennysvapaista kuukausista? Ei sekään loputtomiiin kannata, mutta jos näyttäisi siltä, että työttömydestä ei tule pitkää,niin saisitte vähän apua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä