Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppoihin häpeätarroja

Vierailija
24.08.2009 |

Evira pohtii kauppoihin häpeätarrojen laittamista. Tarra kertoo onko kaupassa ollut huomautettavaa liha-ja kalatuotteissa. Tämä mtv3 tekstiteeveessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän on niin, että eviralla on tällä hetkellä käytetävissään paljon häpeätarroja tepsivämpi keino, jos vaan he haluavat sitä käyttää. Liike voidaan nimittäin asettaa liiketoimitakieltoon, jos terveytarkastajan tarkastuksissa on toistuvasti jotain huomautettavaa tai jos ongelmat on pahoja edes kerran. Totta ihmeessä se on tepsivämpi keino kuin joku häpeätarra.

Mutta jostain syystä terveystarkastajat ja eläilääkärit ei tee näitä tarkastuksia kovin usein.

Vierailija
2/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän lähikaupalla varmaan olisi sellainen.

Mä ostin kerran sieltä kylmäsavukirjolohifilettä jonka reunat oli ihan kuivat käppyrät. Ihme että kehtasivat myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuluttajalla/ostajalla on oikeus saada puhdasta, tuoretta ruokaa, kun kerran siitä maksamme1

Vierailija
4/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän on niin, että eviralla on tällä hetkellä käytetävissään paljon häpeätarroja tepsivämpi keino, jos vaan he haluavat sitä käyttää. Liike voidaan nimittäin asettaa liiketoimitakieltoon, jos terveytarkastajan tarkastuksissa on toistuvasti jotain huomautettavaa tai jos ongelmat on pahoja edes kerran. Totta ihmeessä se on tepsivämpi keino kuin joku häpeätarra. Mutta jostain syystä terveystarkastajat ja eläilääkärit ei tee näitä tarkastuksia kovin usein.

Jos valvova viranomainen ei hoida hommaansa, ihan turha jotain uutta järjestelmää luoda. Eihän niitä mokia edes saada systemaattisesti selville, jos tarkastajat käyvät liian harvoin! Eli häpeätarra-systeemi jo vaatisi, että tarkastuksia lisätään.

Vierailija
5/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisi. Itse olen monesti löytänyt omasta kaupastani auenneita paketteja (viimeksi eilen kaksi meetwurstia). Jotenkin tuntuu, etteivät ole voineet jäädä myyjiltä huomaamatta, mutta on vain jätetty hyllyyn mädäntymään. Huomautin myyjälle, ja tunsin itseni hulluksi nipoksi. Samasta kaupasta olen myös löytänyt viimeisen päivän tuotteita, ja pyytämällä olen saanut alennuksen. Mutta loput jäivät hyllyyn odottamaan että joku huomaamattaan ostaa normaalihinnalla. Tuntuu, että tässä kaupassa ehkä toimisi vain julkinen häpeä.

Vierailija
6/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jää juuri tarpeeksi aikaa siivota tuoretiski kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän