Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parempi tehdä biologinen kello -lapsi nuorena kuin rakkauslapsi vanhana?

Vierailija
23.08.2009 |

Niin kai sitten. Sellaisen ratkaisun minä tein ennen kuin edes tiesin tästä palstasta ja sen suhtautumisesta mummoäiteihin.

Olen 30-vuotias ja ihan yhtä hyvin voisin erota kuin saada lapsen mieheni kanssa. Lapsi on nyt kuitenkin tulossa. Jos olisin eronnut, lähtenyt etsimään sitä oikeaa ja tehnyt vasta sitten lapsen, olisin todennäköisesti lähepänä neljääkymmentä ja leimattu tyhmäksi, huonoksi ja mummoksi.

Nyt olen sitten säädyllisesti naimisissa ja annan todennäköisesti lapselleni juuri sellaisen tulevaisuuden, mitä en olisi koskaan halunnut hänelle antaa: isän ja äidin eron jossakin vaiheessa. Olen surullinen lapseni puolesta. Itsekkäistä syistä hankittu, haluttu ja odotettu. Koska en uskaltanut luottaa siihen, että yksin jäätyäni minulle tulisi enää riittävän ajoissa mahdollisuus yrittää lasta:(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tartutat negatiivisen elämäntulkinnan lapseen.

Yksinhuoltajienkin perheissä kasvaa tasapainoisia, itseään ja perhettään arvostavia lapsia.

Vierailija
22/28 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollenkaan siis mistään velvollisuudesta. Itsekin pidin vahinkovauvan ja mitä tuhoa se lapselle tekikään kun en osannut varauksettomasti rakastaa. Luulin olevani tunnevammainen kunnes syntyi toinen kiihkeästi odotettu lapsi ja koko esikoisen tilanne räjähti käsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että vauvaanne vasta odotetaan? Mikäli esikoisesta kyse, et voi tietää miten äitiys-isyys-vanhemmuus teitä muuttaa ihmisinä.

Olet 5 vuoden kuluttua ihan eri ihminen käytyäsi muutaman kurssin elämän koulussa. Älä suotta ennakoi mahdollista tulevaa eroa. Nauti raskaudesta (jos voit), löydä sisältäsi naarasleijona, joka puolustaa pentuaan, kaikessa.Ehkäpä opit rakastamaan miestäsi syvemmin nähdesäsi hänen toimivan lapsenne kanssa...

BTW, pahin hormonimyrsky on vasta lapsen synnyttyä, pidä silloin hatustasi kiinni ...:)

Vierailija
24/28 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että vauvaanne vasta odotetaan? Mikäli esikoisesta kyse, et voi tietää miten äitiys-isyys-vanhemmuus teitä muuttaa ihmisinä. Olet 5 vuoden kuluttua ihan eri ihminen käytyäsi muutaman kurssin elämän koulussa. Älä suotta ennakoi mahdollista tulevaa eroa. Nauti raskaudesta (jos voit), löydä sisältäsi naarasleijona, joka puolustaa pentuaan, kaikessa.Ehkäpä opit rakastamaan miestäsi syvemmin nähdesäsi hänen toimivan lapsenne kanssa... BTW, pahin hormonimyrsky on vasta lapsen synnyttyä, pidä silloin hatustasi kiinni ...:)

Toivon todella, todella että rakkaus lapseen eheyttäisi jollain tapaa, vaikka en haluakaan kuvitella, että se sinänsä muutaisisi mitään tai "pelastaisi" parisuhteen. Tuo hormonimyrsky kieltämättä huolestuttaa, voiko se tästä enää hurjemmaksi muuttua...

Vierailija
25/28 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen. Pian olet niin kiireinen, ettet ehdi miettimään mahdollisia parisuhdeongelmia :)

Ja, jos haluat hieman vielä haastetta elämääsi, tehkää toinen lapsi samaan syssyyn.

Palstalla usein vouhkataan lasten/sisarusten ikäeron paremmuudesta. Itse voisin sanoa, että 1v1kk on ollut loistava... Vaikka on ollut hetkittäin melko "kiireistä", olen nauttinut noista pikku hurmureista (nyt jo 3 ja 4v)

Vierailija
26/28 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin tehdä biologinen kello-lapsen ilman parisuhdetta. Tottakai lapselle olisi parasta syntyä tilanteeseen jossa vanhemmilla on hyvä parisuhde, mutta elämä vaan ei aina menee niin kuin toivoisi. Sitä on vaikea sellaisten käsittää joiden elämä on mennyt normien mukaan, ja jotka sokeasti uskoo siihen että elävät jossain vaiheessa onnellisessa ja kestävässä parisuhteessa.

Vierailija
27/28 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten ajatusmaailmaa! Väitetään että 50v on nuoren mielestä vanha. Voin kertoa, että jo 24v on nuoren mielestä vanha!

Vain aikuinen näkee eron, että joku on 24v tai 34v tai 44v. Nuori näkee vain kolme kurppaa.

Meillä suvussa on serkkuina teinejä ja toisia 10v vanhempi. Eli kun teinit olivat noin 13-19v, oli vanhin serkku tuon 24v. Eikä hän enää ollut samalla tapaa serkku, koska oli ihan tolkuttoman VANHA!

Nämä vanhemmat jotka luulevat olevansa teinin vanhempina nuorekkaita jos ikää on vast 35. Niin asettukaapa sen teinin saappaisiin: kyllä teinin mielestä 35v on ihan kamala kääkkä, samalla tavalla kuin joku 55v. Vain tällainen vanhempi itse voi nähdä itsensä nuorena, teini itse takuulla näkee kalkkiksena.

Vierailija
28/28 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vanhempani laittoivat huolimattomuuttaan alulle teineinä, menivät vihille ja tekivat toisen parissa vuodessa ja erosivat, kun päästiin toiselle kymmenelle. Olivat itse siis kolmekymppisiä. Paljon oltiin veljen kanssa mummoloissa. En muista olleeni erityisen ylpeä omista nuorista vanhemmistani, isovanhemmista kylläkin, enkä hävennyt kulkea edes murrosikäisenä heidän kanssaan julkisilla paikoilla ;-)