Lapseni osaa englantia!
Soitti isänsä luota (olemme eronneet) ja mongersi minulle sanoen "it tai to kobet". It´s time to go bed. Olen hyvin iloinen, että alkaa puhumaan hieman myös isänsä kieltä, vaikka näkevätkin harvemmin. Ja lapsi on päälle kahden, jos ikä kiinnostaa.
Kommentit (11)
Ymmärtääkseni ap on vain iloinen ja halusi jakaa ilonsa.
tosin me vanhemmat puhumme yhtä ja samaa kieltä.
Mukavaa, että lapsi osaa myös isänkieltä. Se on suuri etu lapselle ylipäätään ja lähentää hänen suhdettaan isäänsä.
samoin olen iloinen kuin ensimmäisestä hymystä, sanasta, askelista, hypystä. ap
Ymmärtääkseni ap on vain iloinen ja halusi jakaa ilonsa.
kiva etta lapsesi osaa myos kommunikoida isansa kanssa. Toivottavasti enkku viela paranee kun lapsi kasvaa. 2 v on viela kovin nuori ja hienoa etta nyt jo menee noin hyvin :-)
Meilla on kaksikieliset lapset ja molemmat ovat alkaneet puhumaan vasta siina 2v jalkeen - nyt ovat leikki-ikaisia ja molemmat kielet luistaa hienosti.
Meillakin kaksikieliset lapset suomi-englanti ja muistan vielakin kun tytto halusi mehua ja olin lapsen kanssa ylakerrassa, sanoin lapselle pyyda mehua daddylta ja tama meni rappujen ylapaahan ja huusi: "Daddy juice!" Tuo oli eka kerta kun kaansi kielta itse ja jotenkin jai mieleeni. Lapsi oli varmaankin noin vajaa 2v.
Miksi puhuu sinulle englantia???
Ei taida olla sinulla mitaan kokemusta kaksikielisista lapsista ... voi voi sentaan.
Mukavaa iltaa kuitenkin ja viela kerran voi voi voi ;-)
yksinään sanomaan entschuldigung... niin liikuttavaa! on kuunnellut mun saksan opiskelua :)
yksinään sanomaan entschuldigung... niin liikuttavaa! on kuunnellut mun saksan opiskelua :)
halus oppia englantia niin luettiin yks ilta iltasaduksi lasten suomi-englanti kuvasanakirjaa ja sitten he toistivat perässä sanat ja taas uudestaan niin alkoivat muistaa niitä:D
mun 2 v on jo puhunut alusta lähtien ruotsia ja suomea vaikka olemme eronneet ja hän näkee isänsä ainoastaan joka toinen viikonloppu.
Mitä ihmeellstä tässä on?