JEE!! Mun 2v3kk poika oppii päiväkuivaksi!
vielä kesäkuussa olin ihan toivoton tilanteen suhteen ja annoin olla vaipoissa, nyt kun kokeilin uudelleen niin alkaa sujua!
aloin vaan käyttämään potalla tosi useasti ja sitten päätin et kotona lähtee vaipat pois ja ulos vaippa päällä. nyt n. viikko siitä kun on käytetty potalla (ja vahinkoja tietty tullut myös) alkaa itse sanoa että pissa tulee -ja ehdimme potalle!!
oon onnellinen! :)
Kommentit (7)
Itse asiassa ette ole aloittaneet liian aikaisin vaan todellakin liian myöhään...
Lapsen olisi hyvä jo pienenä oppia vaihtoehto alleen laskemiselle ja tutustua pottaan.
2v5kk on koko kesän istunut 4-5 kertaa päivässä potalla, noin 5-10 minsaa kerrallaan (eli istuu noin tunnin päivässä yhteensä), eikä ole tehnyt pottaan yksiäkään pissoja, ei mitään kakkoja.
Kuinka kauan on pottaan totuteltava ennenkuin jotain tulee? Meillä nyt kesäkuun alusta asti joka päivä ollut potalla eli kohta 2,5kk ajan 4-5 x pvä ja vielä ei ole tullut mitään. Miten kauan muilta on mennyt ennenkuin pottaan tulee jotain?
Kun ei anna lapselle paineita, vaan kannustaa vaan, niin kylla ne ajallaan oppii. Toiset myohemmin, toiset aikaisemmin. Tsemppia kakkonen!!
kun otettiin se vessanpöntön pienentäjä käyttöön. vaipat jäi kerrasta pois. Pari vahinkoa tullut nyt 3 vkon aikana. Poika 2,5v.
että nyt hän on hpoksannut jo miten isollakin pöntöllä istutaan vaikkapa kylässä ja tukee itsensä käsin siinä pöntöllä. Potalla ei homma sujunut lainkaan.
kun otettiin se vessanpöntön pienentäjä käyttöön. vaipat jäi kerrasta pois. Pari vahinkoa tullut nyt 3 vkon aikana. Poika 2,5v.
Ja molemmat siis tapahtuivat samaan aikaan. Yöksi laitoin vaippahousut ehkä viikon ajan, mutta kun aina kuivana heräsi, otin pois. Siitä se sitten lähti. Pottaa ei oikeestaan käytetty, tykkäsi istua pöntöllä sen pienentäjän kanssa.
Meillä poika 2v7kk ja ei suostu potalle ollenkaan. Kesän alussa yritin ja silloin uutuuden viehätyksessään teki pyydettäessä pissoja pottaan. Ulkona suostuu vieläkään pissaamaan, mutta kohta ilmat kylmät.
Yritin kuukausi sitten ottaa kotona vaipan pois kun teki pottalakon ja ensin kakkasi housuun ripulikakat ja sitten tahallaan pissasi lattialle ja nauroi. Siihen loppu mun yritykset tältä erää. Aion kokeilla uudelleen muutaman kuukauden päästä. Ei taida olla vielä valmis.
Kiva kuulla, että muilla on positiivisia tuloksia alkuhankaluuksien jälkeen: )