klamydiaa, hiivasientä vai jotain muuta?
Ajauduin (tyhmä kun olin) muutama viikko sitten miespuolisen kaverin kanssa kaljottelun jälkeen sänkyyn. Ja tietenkin harrastimme suojaamatonta seksiä. En tarvitse nyt moraalisaarnoja, olen itse moralisoinut itseäni ihan tarpeeksi.
Nyt emättimen suuta kutittaa. Enemmänkin siis kutittaa kuin kirvelee, voisin melkein koko ajan olla hinkkaamassa.. Vatsakipuja ei ole, tai on jonkin verran, mutta niitä on melkein aina (joko menkkojen takia, huonon ruokavalion jne). Muita oireita, kuten virtsaamiskipuja, lisääntynyttä tai pahanhajuista valkovuotoa ei ole, valkovuotoni on ollut aina runsaanpuoleista.
Minulla oli keväällä hiivasieni jonka hoidin. Sitä ennen oli talvella, joka olikin ensimmäinen hiivasieneni. Voisiko tämä taas olla hiivaa? Onko niin että jos hiivasieni kerran tulee, se tulee helpommin?
Emättimen suuaukkoa siis kutittaa, ja se tuntuu tavallaan vähän kuivalta ja ns kipeältä, kuten mies olisi ollut sisällä ja olisin ollut liian kuiva.
Mulla tuli kolme vaihtoehtoa mieleen: klamydia, hiivasieni ja satiaiset.
Mitä tämä voisi olla, osaatteko arvailla näin oireiden perusteella. Yhdynnästä on siis pari viikkoa ja oireet alkoivat pari päivää sitten.
Ja ps. menen kyllä lääkäriin.
Kommentit (3)
hiivalääke apteekista ja jos se auttaa niin on varmaan hiivaa.
Voisi olla herpestäkin, sekin nimittäin kutiaa mutta sitten pitäisi tulla rakkuloitakin. Ja herpes on voinut olla sinulla/sillä miehellä jo ties kuinka pitkään oireettomana, ilman että siitä on tiennyt ja nyt vasta iskee. Ja huuliherpeskin voi tarttua alapäähän, sekä päinvastoin.
En usko että olet mieheen hiivaa tartuttanut, vakituisemmissa parisuhteissa jos hiivaongelma on jatkuvaa kannattaa mieskin lääkitä, mutta sinulla ei tainnut olla oireita silloin kuin tuon miehen kanssa olit
Olin varma, että saan vain moraalisaarnoja vastauksiksi.
Luinkin jostain lääkärisivustosta, ettei miestä tarvitse lääkitä, kun ei ole pitkästä parisuhteesta kyse ja oireita ei minulla silloin ollut.
Suuseksiä ei meillä kumminkaan puolin ollut. Ja muutenkin aika 'pikainen pano', molemmat tiedettiin, että tämä on väärin, olemme oikeasti hyviä luottoystäviä.
Ap
jatkan vielä, että juttelin tämän miehen kanssa ja kerroin oireista. Hän oli juuri eronnut parisuhteesta ennen "meidän juttua", mutta on ystävä ex-naisensa kanssa ja vakuutti minut siitä, ettei kummallakaan ole ollut muita suhteensa aikana. Olemme olleet useita vuosia ystäviä joten uskon tätä miestä. Kysyin vielä kertoisiko tämä nainen jos hänellä olisi oireita jostain taudeista, ja mies vakuutti että kertoisi. Epäilen siis sitä hiivasientä.
Kysyisin vielä, vaikka en näytäkään vastauksia saavan, että jos minulla on hiiva, ja olimme kerran tämän miehen kanssa, täytyykö mies hoitaa ja voiko hän tartuttaa hiivan toiseen naiseen? Vaikka yksi ilta vastuuttomia olimmekin, en todellakaan halua miehen tartuttavan hiivaa eteenpäin ja pyysin häntä olla menemättä sänkyyn kenenkään kanssa ennenkuin olen ottanut selvää, täytyykö hänenkin syödä joku lääkitys.
ap