Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Juomatapasi nykyään?

Vierailija
21.08.2009 |

Valitse parhaitsen itseesi sopiva vaihtoehto, juuri nyt. Entä puolisosi?

A) En juo alkoholia lainkaan.

B) Juon satunnaisesti vähän, esim. kerran kuussa tai harvemmin.

C) Juon 1-2 annosta alkoholia viikossa.

D) Juon kahtena-kolmena päivänä viikossa 1-3 annosta, yhteensä siis 3-9 annosta viikossa, MUTTA ei kerralla.

E) Juon n. kerran viikossa useamman annoksen alkoholia kerrallaan, ainakin jossakin määrin humalahakuisesti.

F) Juon useammin kuin kerran viikossa useamman annoksen TAI juon päivittäin vähintään 1-2 annosta alkoholia.

Voin itse aloittaa. Asetun lähinnä kohtaan D, parilla saunakaljalla ja parilla lasillisella viiniä viikossa. Miehen juomatavat menevät myös tuon saman viivan alle, sillä erotuksella, että saattaa ottaa pari kaljaa enemmän tai yhden-kaksi paukkua viikonloppuna. Kumpikaan emme juo humalahakuisesti, mies ehkä kerran-kaksi vuodessa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä B

Vierailija
2/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia ollenkaan. Mieheni on toipuva alkoholisti, ollut nyt täysin raittiina kohta kaksi vuotta. Tuen hänen päätöstään täysin vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon melkein päivittäin yhden annoksen.

Enempää en juuri koskaan.

Vierailija
4/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes päivittäin jotain otetaan, yleensä pari viinilasia illassa.

Vierailija
5/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen juonut yhden pikkutölkin pilsneriä, viime viikolla meni muutamana iltana lasi viiniä. Miehellä varmaan C.

Vierailija
6/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juon vain jos juhlissa (esim. häät)tarjotaan ruuan kanssa. Kotiin emme koskaan osta mitään alkoholia koska ei sitä kukaan juo.

Tämä tyyli on tarttunut mieheltäni: hän ei ole reiluun kymmeneen vuoteen juonut juuri mitään sillä hänelle iskee alkoholista järjetön migreeni. Ei tunnu riippuvan alkoholin laadusta. Pikkuhiljaa sitten omakin alkoholinkulutukseni on vähentynyt ja käytännössä melkein loppunut. Vaan eipä ole ollut viinaa ikäväkään. Toisaalta pää ei kyllä enää kestäkään enää viinaa juurikaan, se lasillinen (tai kaksi) viiniä ruuan kanssa nostaa jo hyvän hiprakan :)

Vierailija
7/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vaihtoehtoja tuosta puuttui. Minulla on esim: "Juon viikossa kolme annosta alkoholia mutta ne yhtenä päivänä".

Miehellä D ehkä lähin vaihtoehto. Hän juoksee 3xvko (ke, pe, su) ja niinä päivinä juo yhden oluen juoksun jälkeen. Sen lisäksi lauantaina juomme yhdessä viinipullon puoliksi illalla eli siinä menee runsas kolme annosta. Yhteensä annoksia siis 6 mutta päiviä 4.

Vierailija
8/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon vaihtoehtoja tuosta puuttui. Minulla on esim: "Juon viikossa kolme annosta alkoholia mutta ne yhtenä päivänä". Miehellä D ehkä lähin vaihtoehto. Hän juoksee 3xvko (ke, pe, su) ja niinä päivinä juo yhden oluen juoksun jälkeen. Sen lisäksi lauantaina juomme yhdessä viinipullon puoliksi illalla eli siinä menee runsas kolme annosta. Yhteensä annoksia siis 6 mutta päiviä 4.

Ajatukseni oli lähinnä erottaa se, juodaanko vähän vai paljon kerralla.

ap

Vierailija
9/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä D ja C vaihdellen.

Vierailija
10/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä D

Vierailija
11/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksen tasolla B, mutta käytännössä lähestulkoon A. Tänä vuonna yksi viinilasillinen kylässä. Häissä ja muissa en juonut, koska toimin kuskina.

Vierailija
12/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on nyt puolivälissä ja serkun häissä join onnittelumaljan. Sen lisäksi muutama vähäalkoholinen siideri tullut otettua saunan yhteydessä yht n 5kpl.

Normaalioloissa jotain tuon B:n ja C:n väliltä. Joskus avataan punkkupullo miehen kanssa ja juodaan sitä parin päivän ajan puokkiin iltaisin (meillä sellainen ilmauspumppu - säilyy hyvänä seuraavaan päivään). Toisaalta joskus otetaan saunajuomat (1-2kpl). Sanoisin että normaalioloissa otetaan 1-2 annosta 2krt kuukaudessa.

Vierailija
13/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen raskaana, joten tällä hetkellä minulla A.

Vierailija
14/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja jotenkin olen vähentänyt maidon juomistani, juon enempi vettä. Siis esim. ruokajuoma aikasempaa useammin on vesi!

Saunakaljan tai punaviinilasillisen saatan ottaa.

Mutta aika harvakseltaan. Ei puhuta tässä raskaudessa edes kerran kuussa.

Vierailija
15/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksen tasolla B, mutta käytännössä lähestulkoon A.

Edellisestä kerrasta on useampi vuosi (2006 tai 2007 join viimeksi lasillisen viiniä juhlissa), mutta en kuitenkaan ole absolutisti. Ei vain ole tullut juotua.

Vierailija
16/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon korkeintaan yhden annoksen viikossa, mutta pari-kolme kertaa vuodessa lähdemme viihteelle, ja silloin ei lasketa. Silloin saattaa mennä kaksi annosta, mutta saattaa mennä 7-10 annostakin.

Vierailija
17/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalissa arjessa en juo, mutta juhlissa ym. tilaisuuksista tilaisuuden mukaan. Hienoissa juhlissa hienosti ja villimmissä villimmin. Muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
18/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viikkoja, jolloin ei tule juotua yhtään, toisina viikkoina saattaa mennä useampikin annos. Mä imetän, joten en juo kerralla paria annosta enempää (kun en halua olla humalassa hoitaessani vauvaa).

Vierailija
19/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ikinä juo niin paljon kuin 9 annosta viikossa. Voin juoda esim. perjantaina yhden viinilasillisen ja yhden siiderin ja sitten la ja su viinilasilliset. Eli 5 annosta (siideri on iso) on maksimi.

Vierailija
20/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljättä päivää A, miehellä yli 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän