Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirkon herätysliikkeistä on sinua lähinnä, jos joku pitää valita?

Vierailija
20.08.2009 |

henkisesti tai hengellisesti

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa katsoa toisia ihmisiä pitkin nenän viertä. Usko on arkista armon varassa elämistä.

Vierailija
2/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ELY:n muodossa, SLEY:stä jäi paha maku suuhun naispappeusriidoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja armon varassa täälläkin eletään. Minua joskus huvittaa tuo körttien korostaminen, etteivät katso toisia nenänviertä pitkin, koska siinähän juuri vihjataan, että 'toiset' toimivat toisella, huonommalla tavalla... :)

Vierailija
4/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei mikään, ei ole koskaan ollut. Kaikki nuo ovat kohtalaisen outoja mulle. Tavallinen ev.-lut. vaan. Olenko poikkeus?

Vierailija
5/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kansanlähetys, viidesläisyys, vaikka tiettyä lakihenkisyyttä on aistittavissa ainakin Uusi Tie-lehdestä.

Vierailija
6/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittua vittua eli seksi huume ja vittu

Vierailija
7/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin käyneeni joskus lukiossa näitä läpi, mutta ei ole mitään muistikuvaa: mitä tuo viidesläisyys on?

Vierailija
8/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kansanlähetys, viidesläisyys, vaikka tiettyä lakihenkisyyttä on aistittavissa ainakin Uusi Tie-lehdestä.

Vierailija
9/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, että lehdessä julistetaan mikä on oikein, mikä väärin, mikä raamatullista, mikä epäraamatullista, ja se vie palstatilaa evankeliumin kustannuksella. Toki se lakikin on tärkeää. Mutta en pidä sellaisesta "me olemme puhdasoppisempia kuin muut" -hengestä. Sinänsä kyllä pidän UT:sta.

Vierailija
10/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom. helluntailaisuus ja vapaakirkko eivät ole kirkon herätysliikkeitä.

Viidesläisyydessä on useampi "haara" tai useamman nimen, organisaation alla on viidesläisyyttä: KRS, Kansanlähetys, raamattuopiston väki.

Vierailija
11/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulutaan ja olen Aholansaaren kasvatti v. 1981. Löytyykö muita?

Vierailija
12/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä tiedän körteistä, olen huomannut, että ne eivät tunnu omilta. En ole ollenkaan sellainen kuin ne. Ehkä viidesläiset jossain määrin. Kaikissa porukoissa en ole käynyt koskaan tutustumassa.

Mua körteissä ärsyttää eniten se, että ne eivät edes yritä. Ne niinku ruikuttaa vaan tyyliin "maan mato vaivainen olen" kuten siinä yhdessä körttivirressä on sanat ja esim. jatkavat sitten väärin tekemistään esim. tupakointia, eivätkä edes yritä ns. kilvoitella uskossa ja tehdä parannusta synneistään tai paheistaan joihin tupakoinnin kuitenkin lasken.

Vierailija
13/14 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ei ole niitä ikivaihoja veisuukirjoja käytössä, kaikella kunnioituksella toisaalta vanhoja virsiä kohtaan, mutta aikansa ja paikkansa kaikella...

Vierailija
14/14 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan perusluterilainen olen. Tykkään körttiläisyyden tavasta puhua armosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi