Pöh, pesin just koneellisen ilman pesuainetta
Pyykit ripustettuani huomasin, että siinähän se pallo kököttää koneen päällä täynnä pesuainetta, ja pyykit eivät tuoksu miltään!
Pitäisköhän pestä uudestaan? kyseessä kerran pidettyjä t-paitoja ja pikkuhousuja...
ei jaksais. Mitä tekisitte?
Kommentit (27)
olet kumminkin pessyt ne 40-60 asteessa. Kyllä se riittää jonkun kerran ilman pesuainettakin.
normaalilikaista pyykkiä niin ne ovat varmaan ihan kohtuupuhtaat mutta itseäni saattaisi häiritä koska pelkäisin etten huomaa jos ne tuoksahtavatkin pahalle (hajuaistini on olematon) joten pesisin uudestaan.
Siis kyllähän tuo riittää, jos kerran puhtaaksi tulivat!
Muutenkaan kerran käytetyille, ei niin likaisille vaatteille ei tarvitse paljon pesuainetta käyttää. Pesuaineen tuoksut eivät ole niin hyviä, että niiden hajua pitäisi ehdoin tahdoin tartuttaa vaatteisiinkin.
Minä laitoin juuri pyykit pesuun, mutta en löytänyt pesupalloa, niin laitoin pesuainepullon korkissa sen nesteen pyykin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin juuri pyykit pesuun, mutta en löytänyt pesupalloa, niin laitoin pesuainepullon korkissa sen nesteen pyykin sekaan.
Aika kekseliästä. Tuleekohan puhdasta?
Pesin pyykit ihan niin kuin ennenkin mutta sitten uppouduin kirjaan ja riisit paloi kattilaan. Pohja kärtsäsi pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Eeeei mullekki kävi näin, pesisittekö uusiksi?
Mä pesisin uudestaan varmaan jollain pikapesulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku automaatti, jos nostaa 4 vuoden jälkeen ketjuja uudestaan?
Jollain pesuaine loppu ja siksi kyselee.
Voi laittaa vaikka shampoota tai mäntysaippuaa mutta ei paljon kun ne vaahtoaa.
Ihmiset käyttävät niin paljon pesuainetta/pyykillinen että ylijäämää riittää vaatteissa seuraavaankin pyykkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku automaatti, jos nostaa 4 vuoden jälkeen ketjuja uudestaan?
Pakko jatkaa, se oli 14 vuoden ei 4:n. Ja syy oli se, että löysin tämän ketjun kun kävi tuo moka.
Täällä kävi nyt samoin, argh! Pyykissä oli myös likaisia rättejä mukana. Mutta toisaalta pesin 60 asteessa ja lopussa pyykkietikka oli huuhteluaineena.
Ainakin kaikki tuoksuu raikkaalta, en jaksa pestä uudestaan... Kaipa siellä koneessa oli vähän pesuainejäämiä kuitenkin.
Huomasin, että rasvatahrat eivät olleet kyllä kunnolla lähteneet, eli kyllä se pyykkiaine on ihan paikallaan, mutta mennään nyt tämä kerta ilman.
Mä luulin että tästä ketjusta saa vinkkejä miten selvitä ilman pesuainetta. Se päivä on nimittäin lähellä kun ei ole enää varaa ostaa pesuainetta. Huuhteluainetta olen jo vuosia jatkanut vedellä, mutta millä korvata pesuaine. Tyhjällä pesupallolla?
On niissä sen verran pesuainejäämää ja koneessa myös että voit käyttää ja pestä taas sitten pesuaineella
Itellä kävi toi sama muutama päivä sitten. Kello oli sen verran, että oli pakko laittaa pyykit kuivamaan ja seuraavana päivänä uusiks koneeseen.
Ja jep, minulla käynyt myös noin :)