Juokseminen ja painon nousu.
Aloitin juoksemisen kolme viikkoa sitten..kolme kertaa viikossa noin tunnin lenkki. Ja paino on noussut jo kolme kiloa! Tiedän, että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta en tiennyt että se noin paljon painaa. Olen nyt ihannepainossani, enkä haluaisi enää kiloakaan lisää. Milloinhan painonnousu loppuu?
Kommentit (6)
rankan urheilun jälkeen. Taidat olla valmiiksi hyväkuntoinen kun noin pitkiä juoksulenkkejä teet heti alkuun?
mutta siis kolme viikkoa sitten aloitin synnytyksen jälkeen kunnolla juoksemisen. Toki olen aikaisemmin tehnyt pitkiä kävelylenkkejä ja pieniä juoksupätkiä.
-ap
kun aloittaa juoksemisen niin paino yleensä nousee. Mutta se on väliaikaista, ja siitä ei pidä välittää!! Tähän moni jättää koko juoksuharrastuksen koska säikähtää asiaa. Mutta kyllä se siitä tasaantuu, ja alkaa tippumaan, kunhan pidät ruokavalion kunnossa. Toinen seikka sitten onkin tämä, että ethän syö nyt enemmän kun juokset? Mulla ainakin juoksu kasvattaa ruokahalua, ja juokseminenhan ei sinänsä paljon kuluta (ellet nyt ihan hurjia määriä juokse) eli jos haluat että paino laskee niin pidä huoli siitä että et syö yhtään enempää, tai voi tulla päinvastainen reaktio. Monesti käy niin, että kun aloittaa juoksemisen niin sitä syö sitten kuitenkin suhteessa enemmän kuin mitä se juokseminen kuluttaa, ja sen vuoksi paino nousee.
Paino ei vielä paljoa kerro.
ja ihan samalta näytän kuin ennenkin. Niin eihän se paino paljon kerro, mutta jos viikossa tulee kilo, niin miltähän mahdan näyttää parin kuukauden päästä.
-ap
Olen yrittänyt syödä saman verran kuin aikaisemmin, vaikka ruokahalu onkin kasvanut ja kovasti. Pitääpä olla tiukkana. En kyllä jätä tätä juoksemista..on se sen verran kivaa!
-ap
rankan urheilun jälkeen.
Taidat olla valmiiksi hyväkuntoinen kun noin pitkiä juoksulenkkejä teet heti alkuun?