Lapsemme on sanonut tällaisia asioita, mites teillä? :)
Kaupassa: "Isi, miksi sä aina hakkaat?" (Vasaralla nauloja)
Uimahallissa täpötäydessä miesten saunassa: "Isi katso; muna, muna, monta munaa!" (Pyöreät keraamiset kiuaskivet)
Äitini seurassa: "isi tulee aina minun luokse kun on yö ja minulla on paha olla ja isillä ei ole yhtään vaatteita." (Tytöllä oli alkanut edellisenä yönä oksennustauti ja tuli kiire juosta siivoamaan sotkuja ja viemään tyttöä vessaan.. Me nukumme aina mieheni kanssa alasti eikä hän ehtinyt vetää kalsareita jalkaan.)
Isillä on ollut muutaman kerran selittelemistä.. ;D
Kommentit (51)
eri värejä: punainen on punkku, sininen sinkku ja oranssi luonnollisesti orkku! Sitten huutelee pelien ja leikin tiimellyksessä, " orkku tuli, orkku tuli!"
Voi kuulostaa kyläilijän korviin aika rajulta, kun lapset piirtävät ja kommentit ovat tasoa:
- anna mulle sitä punkkuu
- no täs on, mut valkkuu ei voi laittaa tähän
- mä haluun orkkuu!
(muut värit näiden lisäksi ovat tällä hetkellä lasten kielessä normaalin nimisiä paitsi sinkku ja kelttu)
Minä otan kesäisin aurinkoa takapihalla alasti, kun en tykkää rajoista, ja välillä siinä ramppaa teini-ikäisen tytön kavereitakin pihalla:) Tytön poikaystävä myös yllättänyt minut alasti eteisestä (minun vaatekaappi on sielä ja olin pukemassa) pukuhuoneesta(tulin suihkusta ja olin unohtanut pyyhkeen ja odotin että mies toi) sekä vessasta kun olin paskalla (käyn ovi auki kun haisee) enkä ole kiljunut ja peitellyt vaan hymyillyt ja moikannut tai heittänyt jotain läppää asiasta. Usein myös teen esim. ruokaa alasti kesällä, kun tulen aurinkoa ottamasta, ja aion vielä jatkaa ruuoan jälkeen niin en jaksa pukea (niin apua, syös siis myös alasti ruokapöydässä tuolloin).
Lapset on tottunut, joskus nauravat jonkun kaverinsa reaktiota, mutta heistä se on vain hauskaa eikä noloa: hyvin kasvatettu siis
sitä enemmän tulee oksennusta ämpäriin sen sijaan, että kaikki tulisi sänkyyn ja lattialle. Nopeus vähentää sitä sotkua :) Ei tulisi mieleenkään alkaa pukea vaan todellakin juoksen oksentelevan lapsen luo alasti. En myöskään pukeudu vessäkäynnin tai juomisen ajaksi, jos kesken yön iskee jano tai vaikkapa vessahätä.
Mitä ihmeen häpeämistä alastomuudessa on? Aika omituista viestiä välittää lapsilleen jos vanhemman pitää ensin pukeutua ja sitten vasta tulla auttamaan oksentavaa lasta.
ja jatkakaa tässä ketjussa noita hauskoja lasten kommentteja
kun näki muurahaisia eikä vielä osannut sanoa ärrää.
Lapset on tottunut, joskus nauravat jonkun kaverinsa reaktiota, mutta heistä se on vain hauskaa eikä noloa: hyvin kasvatettu siis
Poikalapsi vehtaa ja heiluu bussissa, ei pysy paikallaan...isi komentaa poikaa pysymään paikallaan ja korostaa että pitää totella!
poika vastaa isille varsin kuuluvalla äänellä:
Et sinäkään isi totellut äitiä, kun äiti kielsi, ettei munia saa pestä lavuaarissa!
Jostain syystä kaksikko jäi jo seuraavalla pysäkillä alas bussista, isi alkoi muuttua punertavaksi...
Poikalapsi vehtaa ja heiluu bussissa, ei pysy paikallaan...isi komentaa poikaa pysymään paikallaan ja korostaa että pitää totella! poika vastaa isille varsin kuuluvalla äänellä: Et sinäkään isi totellut äitiä, kun äiti kielsi, ettei munia saa pestä lavuaarissa! Jostain syystä kaksikko jäi jo seuraavalla pysäkillä alas bussista, isi alkoi muuttua punertavaksi...
heidän lapsensa kertoi paljonko äiti ja isä tienaa... ei kannata kertoa lapsen kuullen jos ei halua että naapuri saa tietää :)
"meidän äidillä ei ole tisseja, ne leikattiin pois"
En kuullut naapurin sedän vastausta.
Minulle oli tehty rinnanpoisto
Noihin "kato miten iso täti" -juttuihin kannattaa suhtautua samalla tasolla kuin lapsi, eli pitää se ihan ihmettelynä ja sanoa vaan, että niin, meitä on niin eri kokoisia, toiset on pitkiä, toiset lyhyitä ja jotkut ohuempia ja toiset paksumpia. Lapsi ei tarkoita mitään pahaa, kunhan vain ihmettelee ääneen näkemäänsä epätavallista tain muuten kiinnostavaa. Tietysti on hyvä opettaa jossain vaiheessa, että toisten ulkomuodon kommentointi ei ole suotavaa.