Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsemme on sanonut tällaisia asioita, mites teillä? :)

Vierailija
18.08.2009 |

Kaupassa: "Isi, miksi sä aina hakkaat?" (Vasaralla nauloja)

Uimahallissa täpötäydessä miesten saunassa: "Isi katso; muna, muna, monta munaa!" (Pyöreät keraamiset kiuaskivet)

Äitini seurassa: "isi tulee aina minun luokse kun on yö ja minulla on paha olla ja isillä ei ole yhtään vaatteita." (Tytöllä oli alkanut edellisenä yönä oksennustauti ja tuli kiire juosta siivoamaan sotkuja ja viemään tyttöä vessaan.. Me nukumme aina mieheni kanssa alasti eikä hän ehtinyt vetää kalsareita jalkaan.)

Isillä on ollut muutaman kerran selittelemistä.. ;D

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täpötäydessa ostoskeskuksessa pysähtyi, osoitti miestä ja sanoi kovalla äänellä. MÖRKÖ!!

Mies oli todella tumma ihonväriltään..

Samainen poika hm:n kassajonossa osoitti vieressä olleitä rintsikoita: äidille tissejä. Koko jono repes nauruun;)

Vierailija
22/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minustakin on hyi hyi touhuta jotain askareita "eevan asussa", ei siis liity mitenkään siihen näkeekö lapset tai ei. Mutta jokainen taplaa tavallaan.

no en minäkään alkaisi esim. imuroimaan tms nakuna, mutta ihan hyvin voin tehdä jonkun unohtuneen jutun sen jälkeen, kun olen riisunut yötä varten. Vaikka käydä tyhjentämässä pesukoneen. Tai yöllä käyn katsomassa lapsia alasti, en ala pukeutua sitä varten ja riisua sitten uudelleen. Tai aamulla laitan pesukoneen päälle ennen suihkuun menoa.

Ihan normaalia meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi tuli sitten multa kysymään mitä tarkoittaa nussia.

Menin hämilleni ja hätäpäissäni sanoin että se tarkoittaa halimista mutta korostin kyllä että sitä sanaa ei enää käytetä vaan nykyään sanotaan halata.

Kaupassa sitten vanhempi täti nosti nuoremman pystyyn ja halasi kun tämä oli kaatunut niin tietty tää vanhempi huusi Nussi muakin nussi muakin ja juoksee kädet ojossa tädin luo..

huoh.. sen jälkeen olen käskenyt kysymään sanojen merkityksen äidiltään..

Vierailija
24/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli paras, ja ihan aikuisen suusta!

askareita eevan asussa

Vierailija
25/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi tuli sitten multa kysymään mitä tarkoittaa nussia. Menin hämilleni ja hätäpäissäni sanoin että se tarkoittaa halimista mutta korostin kyllä että sitä sanaa ei enää käytetä vaan nykyään sanotaan halata. Kaupassa sitten vanhempi täti nosti nuoremman pystyyn ja halasi kun tämä oli kaatunut niin tietty tää vanhempi huusi Nussi muakin nussi muakin ja juoksee kädet ojossa tädin luo.. huoh.. sen jälkeen olen käskenyt kysymään sanojen merkityksen äidiltään..

Vierailija
26/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi!

Meillä ainakin voi hiippailla ilman rihmankiertämää ihan vapautuneesti. Nukun mieheni kanssa alasti ja aamullakin saatan touhuilla jotain "eevan asussa". Saakohan 3v poika traumoja? On hän joskus kommentoinutkin: Äiti sulla ei oo pikkareita ;-)

Jos olet, ja lapsi ei mielestäsi saisi vanhempiaan nähdä arkielämässä alasti, niin huh huh... En siis ollut tämä "eevan asussa" olosta kirjoittanut, mutta pidän myös ihan luonnollisena sitä että lapset suurinpiirtein tietävät millainen kroppa perheenjäsenillä vaatteidensa alla on. Mitä kummaa traumatisoivaa siinä voisi olla? Eri asia on jos ruvetaan seksualisoimaan alastomuutta pienille lapsille, tuollaisissa tai muissa tilanteissa, sitä en tietysti kannata.

Mutta minusta on ihan normaalia nähdä vanhemmat alasti peseytyessä jne. Mutta ei todellakaan aamupuuroa keittämässä. Saattais hieman hämmentää lasta. Kun Suomen kulttuuriin kuitenkin kuuluu käyttää vaatteita muiden nähden muulloin paitsi peseytyessä ja intiimissä tilanteessa. En ikimailmassa olisi halunnut nähdä vanhempiani alasti keittiössä! Ihan järkyttävä ajatuskin! Äläkä vain sano, että joku neljä vuotias ei aikuisena muista. Todellakin muistaa, jollei ole haudannut näkemäänsä johonkin alitajunnan pohjille. Vaikka olisitkin omasta tai miehesi mielestä kaunis alasti, muista että lapsi näkee asiat eri tavalla. Saatat muutaman vuoden päästä alkaa oksettaa häntä selluliitteinesi.

Vierailija
27/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni oli 6v. (joka on myös meidän perheen iltatähti) mietti kaverinsa kanssa mitä leikitään minun ylppäreissäni. No pojat keksivät että leikitään humalaisia. He pyörivät eka ympäri niin että päässä alkoi heittää ja sitten kaatuivat nurmikolle.

Olin ostanut miehelleni Batman kalsarit isänpäivä lahjaksi. Olimme kaupassa ja pojallamme oli Batman paita päällä. Tuttava nainen tuli vastaan ja kehui poikani paitaa. Silloin ilo repesi kun hän ylpeänä kertoi että isillä on batman kalsarit ja pyysi isiä näyttämään. Mieheni yritti selittää ettei ole nyt päällä. Poikamme oli tietenkin ne aamulla nähnyt ja alkoi repiä isänsä housuja alas. Silloin tämä nainen sanoi pojallemme että kyllä hän uskoo isälläkin olevan hienot kalsarit, vaikkei niitä nyt näe. Mieheni oli lievästi punainen.

Vierailija
28/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en minäkään alkaisi esim. imuroimaan tms nakuna, mutta ihan hyvin voin tehdä jonkun unohtuneen jutun sen jälkeen, kun olen riisunut yötä varten. Vaikka käydä tyhjentämässä pesukoneen. Tai yöllä käyn katsomassa lapsia alasti, en ala pukeutua sitä varten ja riisua sitten uudelleen. Tai aamulla laitan pesukoneen päälle ennen suihkuun menoa. Ihan normaalia meillä.

Suosittelen noille nakuna nukkujille. Helppo vetää päälle ja ottaa pois jos vaikka riisumisen jälkeen ovikello soi, lapsi itkee, pesukone pysähtyy.. ym. Jos ette itsenne takia, niin hankkikaa se lastenne ja heidän mahdollisten yökavereiden takia.

Vierailija
29/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muut ihan ok selityksiä

Mutta niin kiire ei ole sotkuja siivoamaan, ettei ehdi kalsareita vetää jalkaan. "

Kyllä tasan oli: syöksyttiin molemmat samantein lastenhuoneeseen ja valot päälle kun kuulosti ettei neiti saanut henkeä kakomiseltaan.

Vierailija
30/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi tuli sitten multa kysymään mitä tarkoittaa nussia. Menin hämilleni ja hätäpäissäni sanoin että se tarkoittaa halimista mutta korostin kyllä että sitä sanaa ei enää käytetä vaan nykyään sanotaan halata. Kaupassa sitten vanhempi täti nosti nuoremman pystyyn ja halasi kun tämä oli kaatunut niin tietty tää vanhempi huusi Nussi muakin nussi muakin ja juoksee kädet ojossa tädin luo.. huoh.. sen jälkeen olen käskenyt kysymään sanojen merkityksen äidiltään..

Ei kääk että mä nauroin=)

Vierailija
31/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika kysy multa kun syötiin pirkan mehujäätä (hän ampparia ja minä murkkua).. "no äiti maistuuko se mulkulle?" :

kyl mä joskus alasti hypin kotona kun olen menossa suihkuun.. näkeehän lapset vanhempansa alasti saunassakin. ja äidin tissit kun äiti imettää vauvaa. eri asia sitten kun lapsi on n.7-8v niin sitten alkaa häpeämään.. sitten laitan pyyhkeen päälle :p

Vierailija
32/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun Suomen kulttuuriin kuitenkin kuuluu käyttää vaatteita muiden nähden muulloin paitsi peseytyessä ja intiimissä tilanteessa. En ikimailmassa olisi halunnut nähdä vanhempiani alasti keittiössä! Ihan järkyttävä ajatuskin! Äläkä vain sano, että joku neljä vuotias ei aikuisena muista. Todellakin muistaa, jollei ole haudannut näkemäänsä johonkin alitajunnan pohjille. Vaikka olisitkin omasta tai miehesi mielestä kaunis alasti, muista että lapsi näkee asiat eri tavalla. Saatat muutaman vuoden päästä alkaa oksettaa häntä selluliitteinesi."

Arvaa miksi sua oksettaa noi ajatukset ja puhut jostain "oksettavista selluliiteista"?

Koska et ole tottunut näkemään normaaleja vartaloita vaan ne on tiukasti verhottu.

Väitän että olet oppinut häpeän kulttuurin.

Meillä äiti ja isäpuoli käyskentelivät välillä alkkarisillaan ja vaikka saunan jälkeen/vaatteita hakiessa ilman rihman kiertämää.

Eivätkä he todellakaan ole mitään täydellisen näköisiä.

Itselleni on muodostunut terve käsitys ihmiskehosta enkä ällöä _kenenkään_ vartaloa.

Ehkä juuri kasvatukseni vuoksi voinkin toimia hoitoalalla ammatissani jossa joudun hoivaamaan hyvinkin erilaisia ihmisiä.

Toimin myös kotonani samoin ja minusta se on täysin normaalia.

Vierailija
33/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suosittelen noille nakuna nukkujille. Helppo vetää päälle ja ottaa pois jos vaikka riisumisen jälkeen ovikello soi, lapsi itkee, pesukone pysähtyy.. ym. Jos ette itsenne takia, niin hankkikaa se lastenne ja heidän mahdollisten yökavereiden takia."

Jos meillä on vieraita niin tietenkin olen aina asiamukaisesti pukeutunut ja käytän myös yöllä yöpaitaa.

Mutta jos ollaan vaan omalla porukalla niin olen juuri niinkuin itse haluan (nukun alasti ja oleskelen alusvaatteisillani myös hereillä ollessani).

Vierailija
34/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katseli tukavahkoa naista kun pukeutui... ja totesi "tuo ei saa hymyillä mulle" naurahdin ja kysyin tietysti miksi? " no ku se on ruma!" ja kyllä hävetti ja hetken päästä totesi vielä,että "kaikilla aikuisilla on perseet..."

Ja meillä myös nukutaan alasti ja kun lapsi meinaa tukehtua oksennukseensa niin kyllä sinne aataminasussa juostaan, mitä ihmeellistä on alastomuudessa?

Vierailija
35/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täpötäydessa ostoskeskuksessa pysähtyi, osoitti miestä ja sanoi kovalla äänellä. MÖRKÖ!! Mies oli todella tumma ihonväriltään.. Samainen poika hm:n kassajonossa osoitti vieressä olleitä rintsikoita: äidille tissejä. Koko jono repes nauruun;)

Mun poikani sanoi kanssa oikein tummiin pukeutunutta kaapupäistä aaveeksi ja huusi sen myös kovaan ääneen... kyllä vähän hävetti, samalla myös toki nauratti... =)

Vierailija
36/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ehti sanoa kolmisen kertaa, ennenkuin keksin mitä vastata kyläpaikan emännästä;(

Mieheni on kyllä ihan jopo pystyssäkin käyny yöllä itkevää lasta tyynnyttämässä ja sitten me ollaan taas jatkettu... meillä lapset heräili paljon yöllä.

Vierailija
37/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isi sanoo? "isi sanoo tssst" eli kaljatölkin ääni...

Vierailija
38/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukun alasti ja jos lähden yöllä vaikka vessaan tai juomaan tai lapsia katsomaan, niin menen kyllä alasti enkä ala pukeutua vaikka omistan kyllä sen aamutakinkin. Ja alasti kuljeskelen aamulla suihkuun mennessä, mutta kun alan laittaa aamupalaa, silloin vetäisen sen takin päälle. Tai jos esim. kouluikäisen lapsen kavereita tulee aamusta meille.

Tottakai ihminen kotonaan saa olla just niinkuin tykkää. Mitä pahaa alastomuudessa on?

Vierailija
39/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meneekin vähän ohi... Musta on aivan käsittämätöntä ja jopa säälittävää, että aikuinen ihminen ällöää ihmisvartaloa (ei voi omakuvakaan ihan terveestä päästä olla, jos ei kotonaan voi muuten kuin päästä varpaisiin verhoutuneena). Alastomuus on luonnollista! Kaikki me ollaan vaatteiden alla alastomana! Lapsi oppii ällöämään itseään ja muita vain jos se oppii sen vanhemmiltaan, kuten sinulle on käynyt, hyvä selluliitista huolestuja. Yhtä hyvin voit opettaa lapsesi ällöämään vaikka rumia tai lihavia muuten vaan kuin alasti. Toivottavasti lapsesi ei opi ällöämään jotain piirrettä joka on vaikka naamassasi. Aivan uskomatonta. Ja kyllä itse olen kotonani ihan estoitta vaatteitta jos niin haluan. En tietenkään silloin kun meillä on vieraita, hei haloo! Oma mieheni ja lapseni saavat minut nähdä.

Vierailija
40/51 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pari vuotias tyttö makasi sohvalla isän päällä(pää isän rinnalla) ja ihasteli rintakarvoja "Iskä!Onks tää ihan OIKEA nurmikko?" Ja tää tuli niin innostuneesti ettei voinut vastata muutakun myöntävästi:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan