Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne päin Vantaata muuttaisin?

Vierailija
18.08.2009 |

Tunnen Vantaata melko huonosti, vaikka Helsingissä olenkin ikäni asunut. Nyt töitten perässä etsinnässä uusi asuinpaikka ja Vantaan puolta harkitsen. Työt pohjois-Helsingissä, joten yhteydet julkisillä oltava kunnossa.

Tällä hetkellä etsin vuokra-asuntoa, koska muutto luultavasti edessä jo parin vuoden kuluttua. Toivoisin paikalta hyvien kulkuyhteyksien lisäksi joitain palveluja, hyvää alakoulua ja luontoa.

Mm. näistä alueista voisi mielipiteitä ilmaista: Rekola (Asolan puoli), Malminniitty, Simonkylä, Pähkinärinne, Martinlaakso, Pakkala. Muita ehdotuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti minua kiinnostavat alueet pääradan varrella. Työpaikka Malmin lähistöllä. Myös lyhyet bussimatkat esim. Tikkurilaan käyvät. Länsi- Vantaa taitaa kuitenkin olla liian kaukana, vaikka mukvan tuntuisia alueita sieltä löytyisikin.

Lisää vastauksia saapi laittaa. Tällä hetkellä erityisestyi Asola kiinnostaa. Toiselta palstalta sain vaikutelman, että kerrostaloalue on levotonta...

Ap

Vierailija
2/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan leipomon taakse, liki sitä koirapuistoa, sen itäpuolelle hagelstamintien puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekola, Simonkylä ja Pähkinärinne OK. Malminiitty ei. Martinlaakson reuna-alueet OK. Pakkalaa mieluummin Kartanonkoski.

Itse suosittelisin Hiekkaharjua tai Viertolaa. Hyvät yhteydet ja vähän vauraampaa aluetta.

Vierailija
4/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä erityisestyi Asola kiinnostaa. Toiselta palstalta sain vaikutelman, että kerrostaloalue on levotonta...

Ap

Muutama kerrostalo on kauppojen lähellä, niistäkin osa on osaketaloja. Radan vieressä olevat taitavat olla vuokrataloja, samoin Peijaksen lähistöllä on vuokrataloja. Asolan pientaloalue on ihan viihtyisää ja rauhallista seutua.

Vierailija
5/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava paikka

Vierailija
6/20 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistus-, vuokra- ja asumisoikeusasuntoja.

Veikkaanpa että esim. kaupungin vuokra-taloissa(VAV) meno saattaa olla vähän erilaista ja asukaskunta kirjavampaa kuin vaikkapa aso-asunnoissa (joissa itsekin asuimme Asolassa).

Toisaalta taas joskus saattaa käydä hyväkin tuuri kun kaupungin vuokrakämppään muuttaa. Mutta aika paljon olen kuullut niitä huonoja puolia.

Vuokra-asuntoja on sitten taas myös esim. Satolla, VVO:lla jne.

Itse asuimme aikoinaan Myyrmäessä vakuutusyhtiön vuokratalossa (ympärillä muitakin vakuutusyhtiöiden vuokrataloja) ja ihan rauhallista oli.

8

Vierailija
7/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan täyttää kaikki sun kriteerit. Itse olen viihtynyt Kartanonkoskella mainiosti

Vierailija
8/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanat ulkoilumahdollisuudet ja rauhallinen paikka muutenkin.

Vierailija
9/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että itse olen viihtynyt Tammistossa mainiosti :)

Vierailija
10/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikittaiset yhteydet länsi-vantaalta itään tosi huonot. Itse viihdyn muuten mainiosti länsi-vantaalla. Esim. Ylästössä on uusi hieno koulu. Yhteyksien takia kannattaa varmaan miettiä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
11/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdottomasti liputan Asolan puolesta. Sairaalan ansiosta busseja kulkee kiitettävästi joka puolelle kaupunkia, ja junalla pääsee myös helposti. Luontoa löytyy, suuri metsä Asolan ja Ilolan väliltä hiekkateineen, ja radanvartta kulkee hiekkatie.

Simonkylässä on huomattavasti huonommat julkiset liikenneyhteydet, Tikkurilan keskustaan pääsee kyllä bussilla, mutta sieltä pitää sitten vaihtaa junaan tai toiseen bussiin. Junalle asti ei kävellen kannata lähteä.

Kummastakin löytyy alakoulu ja yläkoulu, ja päiväkoteja. Ruokakaupat löytyvät kummastakin, mutta Asolasta löytyy myös kirjasto läheltä ja nouseva Citymarket myös.

Vierailija
12/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinlaaksosta on nopea junayhteys Helsinkiin ja busseillakin pääsee joka suuntaan (Itä-Vantaa, Espoo ja Helsinki). Luonnonläheinen paikka ja peruspalvelut löytyvät (kaupat, kirjasto, uimahalli, useita kouluja jne.). Lisäksi on lyhyt (kävelymatka) Myyrmäkeen, josta löytyvät laajemmat palvelut.

Pähkinärinne on myös kivaa aluetta (vähemmän palveluja kuin esim. Martinlaaksossa), mutta julkinen liikenne on bussien varassa.

Missäpäin Helsinkiä työsi ovat? Mitä lyhyempi esim. ajallisesti työmatka on, sitä parempi.

Vierailija
13/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on Vantaalla melko paljon.

Alueista suosittelen esim. Tikkurilan Viertolaa. Siellä on hyväksi kehuttu Viertolan ala-aste, ja Viertola itsessään on mukava pientaloalue jossa myös pienkerrostaloja.

Hyvät palvelut ja liikenneyhteydet (mm. Tikkurilasta junalla).

Pakkalan sijaan harkitsisin ennemmin Kartanonkoskea. Viihtyisämpi alue ja kaksi koulua ihan vieressä.

Malminiittyyn en itse muuttaisi, on vähän levotonta aluetta.

Pähkinärinne ihan kiva alue, mutta eikö tule vähän hankalat työmatkat pohjois-Helsinkiin...?

Asolassa olen itse asunut ja viihdyttiin ihan hyvin. Asuimme aso-asunnossa ja melkein vieressä oli Rekolanmäen uusi koulu. Ko. koulusta ei tosin ole kokemusta.

t. vantaalainen vuodesta -95

Vierailija
14/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkaharju, Viertola, Hakkila.. Kartanonkoski ja Tammisto eivät ole niin hyviä koska junayhteyttä ei ole. Tikkurilassa on paljon palveluja sekä mm. urheilupuisto ja junat kulkee.

Vierailija
15/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokenttäbussit ajaa sitä kautta ( suuri osa). Ja palvelut (kaupalliset) on parempia kuin Tiksussa.

Vierailija
16/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

junayhteys on parempi kuin bussiyhteys, ei jumita ruuhkissa ym. tuttavani asuvat Kartanonkoskella ja he ovat harmitelleet kulkuyhteyksiä, ja myös sitä että kaikki palvelut on Jumbossa, eli jos tarvitset litran maitoa niin joudut menemään sitten sen takia isoon kauppakeskukseen..

Vierailija
17/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen rakennus on just purkuvaiheessa, ja sitten aloittavat rakentamisen:-). Eikä mullla bussilla mene Helsingin keskustaan kun n 30 minsaa, bussi menee kodin liki.

Vierailija
18/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen rakennus on just purkuvaiheessa, ja sitten aloittavat rakentamisen:-). Eikä mullla bussilla mene Helsingin keskustaan kun n 30 minsaa, bussi menee kodin liki.

Vierailija
19/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaalta M-junan lähistöltä nuo kivoja paikkoja. Myyrmäen palvelut lähellä. Myyrmäkeen en muuttaisi, se on hieman levotonta seutua. Myös Louhela on ok.

T: Kaivokselassa 3 v asunut

Vierailija
20/20 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunilan ja Jakomäen välissä. Hyvät yhteydet Helsinkiin joko Vantaan tai Helsingin busseilla (jos ei halua ostaa seutulippua).

Hakunilan koulukin on ihan ok. Lenkkimaastot on mahtavat. Lähikauppa löytyy.