Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaa, liikuntaa

18.08.2009 |

Syksy on jotenkin sellaista aikaa, että tulee enemmän ryhdistäydyttyä ja pistettyä koko seuraavalle lukuvuodelle kaikenlaisia tavoitteita.

Painonpudotusprojekti on päässyt siihen pisteeseen, että olisi hyvä lisätä liikuntaa. Historiaani kuuluu jo kaikenlaisen kokeilu, mutta valitettavasti polvivammani (ja nykyään työnikin) estävät suosikkilajini karaten ja bodypumpin. En siis halua mitään ryhmäliikuntaa, joka on aina tiettyyn aikaan viikossa.

Olen päätynyt ajatustasolla ainakin crosstraineriin. Mulle on aikaisemmin tehty useitakin eri kuntosaliohjelmia, mutta se touhu on niin tappavan tylsää, että into lopahtaa parissa kuukaudessa.

Crossailusta olen kuitenkin aina tykännyt ja vartin lämmittely on helposti hurahtanut puoleksi tunniksi. Ajatukset saavat laukata vapaasti ja musiikki rytmittää kivasti korvalapuista.

Onko touhussa kuitenkaan mitään järkeä? Onko millään muotoa hyödyllistä käydä pari kertaa viikossa 30-60min crossailemassa? Vai pitäisikö yrittää tikistää kolmeen kertaan viikossa (tekee tiukkaa)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina sanonut, että kerran viikossa ei riitä, mutta kaksi kertaa nostaa jo kuntoa. Kolme kertaa on optimi. Omasta puolestani suosittelen, että teet itsellesi jonkun pienen (30 min) jumppaohjelman, jonka voit tarvittaessa/halutessa toteuttaa ihan omassa olkkarissa. Kynnys liikkua pienenee.

Vierailija
2/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos käyt salilla crossailemassa, tee ihmessä jotain niska-hartia-selkä-vatsa -liikkeitä. Ei niihin tarvitse panna 10-20 minuuttia enempää, mutta tee säännöllisesti, niin kroppa kiittää sitten vanhempana.

Kaksi kertaa on ihan hyvä, hyötyliikunnalla ja ulkoilulla sitten loput. Ja syöminen on se avain painonhallintaan, liikunta vain tukee sitä (ja on muuten hyödylllistä niin hengen kuin ruumiin kannalta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on (vihdoin) hanskassa. Tai on ollut jo pitkään, mutta kun viimein pääsin sokeriaddiktiostani niin sen vaikutus alkaa näkyä :)

Onko sinusta parempi tehdä esim. vatsaliikkeet laitteessa vaiko ilman?

Vierailija
4/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse ole mitään yhtä hyvää konstia painon pudottamiseen ja kropan mallin muuttamiseen saanut. Tietysti ruokavaliokin pitää olla kohdallaan, mutta lihas on se, mikä antaa kauniin muodon kropalle.

Vierailija
5/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä ryhmätreeneistä ja saleista, joten joogaan kotona ja käyn juoksemassa (juoksuohjelman voi hakea netistä) ja lenkeillä. Jooga on erinomainen lihaskunto- ja venytysharrastus, jota voi tehdä milloin vain kotosalla. Dvd:itä löytyy netistä ja nyt on Avalla alkanut uusintana Namaste-joogasarjakin. Suosittelen.

Vierailija
6/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta parempi tehdä esim. vatsaliikkeet laitteessa vaiko ilman?

Molempi parempi. Lihas tykkäää vaihtelusta, joten itse teen joskus koneella, joskus lattialla ja joskus bosun päällä (bosu on tapppotehokas ;). Lattialla teen aina syvät vatsalihakset (selinmakuulla jalat suorana ylöspäin nostan lantiota kattoa kohti).

Salilla, jolla käyn on kone suorille vatsoille, selälle (sellainen rullaava, se suoralla selällä kiskottava on huonompi) ja kyljille, eli vinot vatsat pitää tehdä manuaalisesti.

Vierailija
7/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärkeää ja kaunistavaa.

Se vain oli niin riivatun tylsää. Ei oikein voi syyttää ohjelmien tekijöitäkään, kun ne kuitenkin olivat selkeästi hyvin tehtyjä. Oli vain niin hiton puuduttavaa laskea nostojen määrää (tai kuluvaa aikaa). Tarvitsen selkeästi joko täysin ohjattua liikuntaa (kuten ryhmäliikunta) tai sitten täysin "ajatusvapaata" liikuntaa, jossa voi vain rullata ilman mitään laskemisia ja antaa mennä.

Vierailija
8/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli tosiaan poljettua crosstrainerilla 45min. Tuntui kivalta :)

Vierailija
9/9 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen puolipalloko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme