oletko tyytyväinen purukalustoosi?
Montako hammasta sinulta puuttuu kokonaan, onko nastahampaita? Itsellä tämä purukalusto on ainainen murheenkryyni. Kolme nastaa jo laitettu,hampaat KATKEAA. Jotenkin on heikko (?) hammasluu, hoidan kyllä hampaitani ja harjaan hyvin.Onko tämä vain "geeneissä"?
Kommentit (12)
reikiä on vähän mutta yksi kruunu on tähän mennessä, toinen odottaa juurihoitoa. Keltaisetkin ovat ja vähän laikukkaat ja hammaskiveä tulee liikaa. Yök. Ja taas pitäiskin mennä hammashygienistille ja -lääkäriin.
Ei ikinä yhtään reikää, suht suorat (kun lapsena suoristettiin, mistä yhä vajaan sentin rautapala hampaiden takana muistona..) valkaiseva hammastahna pitää värin siedettävänä (juon paljon kahvia).
ja reikiä nolla, mutta melko paha ylipurenta. Sitä yritettiin korjailla teinivuosina varmaan kaikilla käytettävissä olevilla konsteilla leikkausta lukuunottamatta, mutta eipä ne vaikutukset koskaan jääneet pysyviksi. Esteettinen haitta se ei ole, koska ei sitä juuri muut huomaa, mutta valitettavasti se aiheuttaa ikäviä päänsärkyjä. Pelkään leikkausta enkä varmaan koskaan sitä uskalla tehdä, jolleivät päänsäryt pahene rutkasti...
Mulla ei ole ollut apua yhdestäkään ja apteekkitavarasta peloteltiin pitkässä käytössä, että vie kiilteen.
reiät eivät johdu geeneistä, vaan hammasbakteeri streptokokkus mutans - tartunnasta, jonka olette saaneet alle 3-vuotiaina, tod näk äidiltänne. Jos tartunnan välttää, ei reikiä tule ikinä (paitsi mahdollisesti hammasväliin, jos sinne jää ruokaa pitkäksi aikaa muhimaan..).
ei niillä mitään VALKOISIA saa, mutta ihan siedettävän väriset kuitenkin.
nyt olen menossa uusimaan sen, koska sillan edusta on kulunut ja sementti näyttää siltä kuin olisi likaa hampaiden väleissä.
Olisi pitänyt ulkonäkösyistä uusia jo 10v sitten, mut koko ajan yksityinen hammaslääkäri pitänyt muka kalliina tai isona hommana... se vehje maksaa uudelleen tehtynä hammasteknikolle alle 300, + parisataa hammaslääkärille joka laittaa sen paikoilleen.
hyvin käytettyä rahaa. jotkut laittaa 6000 eur rintoihinsa, rintoihini en antaisi koskea ikinä. Nyt voin taas ruveta kunnolla hymyilemään, se on niin suhteellista mitä kukin pitää isona juttuna omassa ulkonäössään....
kiitos siitä vanhemmille, jotka eivät panostaneet meidän lasten hammashuoltoon...
Lisäksi ylähammasrivi on ahdas ja osa hampaista vinossa. Teinivuosina rivistöä oiottiin ja parikin hammasta poistettiin, jotta tulis tilaa. Mutta eipä se oikominen kauaa kestänyt :(
Helpommalla varmaan pääsis kun otattaisi koko kaluston huis hittoon ja teettäs tekarit >:( Yks hammas ja kolme viisuria otettu pois tähän mennessä.
Hammaslääkäri taas viikon päästä, hirvittää tuomio valmiiks (toisaalta olis kiva tietää miks taas jomottaa joka paikkaa...) ja hirvittää kyllä laskukin...
Mutta toisaalta, hammaskiveä mulla ei ole ikinä.
Reikiä ei kyllä juurikaan ole ollut, ja hyvin on hampataat suussa pysyneet, ei vaivaa viisureistakaan. Mutta, purenta on päin ****, ja aiheuttaa pääkipua, särkyjä leukoihin jne. On yritetty oikoa, koska oli/on purentavika, mutta eipä auttanut, tai tehty riittävän tehokkaasti. Lisäksi en saa hampaita pysymään valkoisina, vaikka millä pesisin, on vaan kellertävät :(
Eniten inhoan sitä, että ikenet näkyy nauraessa, ja siksi häpeän nauraa :(
Eroosio on vaivannut lapsesta asti (vaikka silloin en edes vielä käyttänyt mehuja tai virvoitusjuomia, kuulemma hedelmätkin olivat liikaa). Oiottiin monta vuotta, ja eiköhän sitten hampaat taas kasvaneet vinksalleen kun kasvoin aikuiseksi. Reikiäkin on.
Mun hampaat on oiottu nuorena, mutta nyt vanhemmiten ne on vähitellen liikkuneet takaisin vinoon. Mun miehen vielestä ne on persoonallisen näköiset, on aina tykännyt mun hampaista, mutta itse en kehtaa edes hymyillä niin, että hampaat näkyy. Eikä ne nyt oikeasti ihan vinksin vonksin ole, mutta riittävän vinossa häiritäkseen mua.