Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA lokakuussa 2009

17.08.2009 |

Selailin täss viestiketjuja ja en löytänyt yhtään että laskettu aika olisi lokakuussa,joten päätin raapustaa itse. Minulla itsellä toinen tulossa ja la on 31.10. edellisestä on kylläkin 10 vuotta:)aikaa joten tämä on kuin uudelleen kaiken "uutena" läpi kävisi. Raskaus on mennyt vaihtelevasti oman sairauteni rinnalla ja vaikeata on ollut,mutta nyt loppua kohden olo on parempi ja on alkanut pesän rakentamis-vietti tosissaan vauvalle :)

olisi kivaa kuulla muittenkin kokemuksia ja odotuksia,jakaa mietteitä samaa kokevien kanssa.

kohta tässä ollaan kuitenkin pikkuisen valloissa:)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toivon, että synnytys olisi jo pian!! Maanantaina on synnytystapa-arvio ja kokoultra, saa nähä, onko jättiläinen :))

Vatsa on sekaisin, kiertää usein ja 3-4 krt pitää käydä..rasittavaa! Onko muilla ollut samanlaisia oireita? Ei huvita mennä sellasiin paikkoihin, jossa vessaa ei oo lähellä. Toisaalta tämä voi enteillä synnytystä..hengittäminen hankalaa makuuasennossa ja välillä herään keskellä yötä ja en saa sitten nukuttua..muutenkin pitää käydä öisin vessas 1-2h välein..no onneksi ei tarvitse mennä töihin, saa nukkua silloin kun huvittaa.

Haalarista sen verran vielä, että ite en tykänny pakkauksen haalarin väreistä ja muutenkin oli paljon valkoisia vaatteita (olis ollu keltasia ja vihreitä enemmän)

Tiina 36+4

Vierailija
22/58 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama juttu ton vessassa ravaamisen kanssa, ei tosin yleensä ihan noin usein. Öisin nukkuminen hankalaa ja tosiaan sit saatan herätä, eikä unta enää saakaan. Että kaippa tää sit kuuluu tähän.

Lääkäri oli tiistaina ja tyttö oli onneksi ihan oikeinpäin mahassa! Painoarviota kauhistuin, lääkäri sanoi, että tuntuu, että vauva olisi jo kolmikiloinen! Ja tiistaina rv 35+1, nyt siis 35+6. Ja oli tosi pitkään käyrien alalaidoilla... Vielä viikon 28 4D-ultrassakin. Eli jonkun ihme kasvuspurtin ottanut siellä! Toivottavasti tulis pian. Lääkäri sanoi, että saa tulla, kun on tullakseen. On kyllä jo nyt alkanut sitten jännittää se synnytys ja piikit kauhistuttaa. Niistä olen toki aiemminkin ollut huolissani, mutta hyvä kun ei pakokauhua tule, kun ollaan jo niin lähellä!

Mun mielestä valkonen oli ok äitiyspakkauksessa. Vihreekin oli ok, mut mun mielestä oli vähän poikamaisen vihreä. Olis voinut olla joku vähän vaaleampi, omenan- tai limenvihreä vaikka, olis kivasti mennyt kummalle vaan. Se college-puku oli mun mielestä aivan hirveä ja en siitä kelta-beigeraidallisesta potkaristakaan ollut kauhean innoissani. Ja olis sen kestovaipan lisäks saanu olla joku normaalivaippanäytekin. En oo meinaan kestoja käyttämässä, vaikka ympäristön kannalta hyvä juttu ovatkin. Mut meil on pieni pesukone ja tässä kaksiossa toi kuivaustila on varsinkin rajallinen, niin vaikeuttais liikaa mun elämää. Pointsit toki niille, jotka jaksavat vaivaantua, mutta mulla riittää varmasti muutenkin puuhaa enemmän kuin tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite murehtisin enemmän, sitä jos kasvais liian vähän. Mua kyllä hirvittää, että minkä kokoinen tämä vauveli on..no huomenna selvenee..ja kumpiko on tulossa :)) Ehkä..

Mä kävin just tunnin lenkillä ja kyllä piti pysähdellä, kun syke nousi helposti 150:n tuntumaan. Henkeä ahdistaa eniten sillon, kun syö liikaa ja nukkumaan mennessä pitsä syödä mahd. kevyesti!!

Ite tykkäsin vihreistä ja ennen kaikkea niistä keltaisista potkareista :) eli makuasia tämäkin :)

Juu meillekään ei kestoja tuu, ei tuu koskaan tulemaan! Meillä on kolmio ja myös kuivaustila rajallinenVettä menee muutenkin paljon ja sitten sitä vasta meneekin..eli mielestäni kestot kuluttaa energiaa myös aika paljon tuossa veden määrässä. Rainbowilla oli aika halpoja vaippoja, 16 scn kpl ja ostin niitä. Onko teillä muilla niistä kokemuksia?

Pelkään myös ite piikkejä kauheesti, vaikka sairaanhoitaja oonkin..kyllä mä muita voin pistää..varsinkin isoja ja suuria piikkejä pelkään. Muuten ei mitään sairaalakammoa tokikaan oo, luonnillisestikaan :) Toivottavasti kätilö on vaan mukava ja jo kokemusta omaava..

Vierailija
24/58 |
13.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiesin kyllä sen, ei ollut mitenkään huolestuttavan pieni ja eteni käyrillä ihan normaalisti. Tuli vain yllätyksenä, että yhtäkkiä onkin iso! Ja nyt pelottaa, että kuinka iso on syntyessään, jos tulee n. laskettuna aikana tai jopa myöhemmin! Kuulosti vaan isolta, jos 35 viikkoa ja 3kg. 3-3,5-kiloinen riittäis ihan hyvin mulle, isomman kanssa luulis, että synnytyksessä vois helpommin tulla vaikeuksia, vaikka repeämiä' tai jotain.

Kyllä mäkin siitä vihreestä potkarista tykkäsin, mutta musta oli kovin poikamainen vihreä, näin tyttöä odottavana olis ollut kivempi, jos olis ollut vaaleampi vihreä! Mutta kyllä tuotakin varmasti käytettyä tulee. Siihen keltaiseenkin olen alkanut tottua, ensinäkemältä en pitänyt yhtään, mutta pesun ja silityksen jälkeen alkanut tuntua ihan ok:lta. Kollaripuku on musta kyllä edelleen ihan hirveä! :D

Kokemuksia ei oo vaipoista, mutta on niistä lapsellisten kavereiden kanssa tullut juteltua. Näiden keskustelujen perusteella aion ainakin aluksi koittaa pampersia ja liberoa, vaikka taitavat niitä kalliimpia olla. Taitaa myös vähän riippua lapsesta, että mikä merkki sopii parhaiten. Lidlin vaippoja en kyllä aio edes kokeilla, kuulemma kovat reunat ja ainakin liikkuvalle lapselle voivat aiheuttaa ihoon nirhaumia. Muumi-vaipat eivät ole pitävimmästä päästä useammalta äidiltä kuultuna. Rainbowsta en ole kokoemuksia kuullut, pitääkin kysellä, onko joku koittanut...

Vierailija
25/58 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin seiskalta, kun jännittää niin kauheasti se ultra ja synnytystapa-arvio..ja erehdyin sitten käymään puntarissa!! 2 vkon aikan 4 kg!! Toki siinä on turvotusta ja syönyt olen herkkujakin, mutta ei tuo kyllä ruuasta voi johtua, kun oon lenkilläkin käynyt 4 krt viime vkolla. Painoa tullut tähän mennessä n. 8-10 kg (minulla ennestään sitä on). Mittasin verenpaineen ja se 135/84. Nilkkoja särkee, vaikka silminnähden turvotusta ei kauheesti oo. Aivan kauhistuttaa!! No onneksi katsovat tänään proteiinin virtsasta..no pitänee seurata sitä nyt kotona tuota painoa. Toki viime kerralla neuvolassa ei tullut kuin 100 g kahes viikossa eli ottaisko vauva jotan spurtteja :)) Pidän myös ruokapväkirjaa nyt 3 pvää kun neuvola on torstaina

Onko muilla turvotuksia?

Ti alkaa 37+0

Vierailija
26/58 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes mahdotonta... Olin synnytys-tapa arviossa ja pää oli alaspäin ja painoarvio (36+5) oli tasan 3kg.

Mulla ennemmin liian hidas suoli kun nopea.

Kädet edelleenkin puutuu öisin ja vessassa saa käydä 2h välein. Potkut osuvat kylkiluihin niin, että välillä kipu on hermoja raastavaa.

T:Kata 37+1

Vierailija
27/58 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytystapa-arvios ja ultras. Painoarvio 2,4 kg, 36+6 tänään eli pikkuinen vauva tulossa..kaikki muuten ok, kahen vkon päähän uus ultra

Juu kyllähän noita potkuja satelee..onneksi

Vierailija
28/58 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töiden lopettamisen jälkeen. Silloin kyllä jalat turpos ja särki ihan hulluna, kun siellä olin koko päivän aina jalkojen päällä. Painoa tullut ekaan neuvolakäyntiin verrattuna 4kg, tai siis tuo oli viime viikon tulos. Ja epäilen itse, että siinä ihan alkuraskaudessa ennen neuvolaa tuli jokunen kilo. Tarkkaa painoani en kyllä tiennyt, mutta sellainen tunne oli. Mulla on aiemmin noussut paino selkeästi e-pillereillä, eli kyllä ne hormoonimuutokset vaan voi jo jotain tehdä. Eli sinällään tuo 4kg on alakanttiin. Mutta hyvä, ettei tule kauheasti, kun on sitä ylipainoa jonkin verran jo ennestään. Viikot nyt tasan 36.

Vierailija
29/58 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli turvotuksesta, täällä nostan käden ylös. Minä keräilen nesteitä nyt,iltaisin pahimmillaan. Tosin osasin kyllä odottaa tätä koska edelliseesä raskaudessa oli sama juttu. Kun tyttöäni lähdin synnyttämään olin kasvoja myöten niin turvoksissa että ei mitään rajaa. Mutta tällästä se nyt vaan on, neuvolatäti ohjeisti juomaan greippimehua ja syömään ananasta. Olen kokeillut enkä huomannut merkittävää eroa. Muuten olo kohtalainen, nukkuminen hankalaa edeleeenkin. Kädet puutuu ja vessassa juoksen 2 h välein, eli aika uuvuttavaa.

Onneksi ei ole enään montaa viikoa jäljellä:)

Mulla siis nyt rv 34+0

Vierailija
30/58 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai virallinen laskettuaika neuvolan mukaan 30.9,mutta kaikkien laskurien mukaan 1.10 ELi olen enemmän lokakuun odottaja kun syyskuun.

Meille tulossa neljäs lapsi ja tyttö ois tulossa :)

Kävin 36+0 ultrauksessa ja vauva oli sillon noin 2240g eli ei ainakaan kovin suurta vauvaa pitäis olla tulossa. Edelliset ollut kaikki vähän päälle kolmekiloa niin kuulemma samaa koko luokkaa ois tämä neitokainen :)

Minulla nyt tullut ihan uus vaiva tuo käsien puutuminen....Yöllä enimmäkseen,mutta nyt parina päivänä ollut sormenpäät puutuneet oikeiasta kädestä....onkohan tämä ihan normi vaiva raskaana,kun ennen ei ole ollut mulla tälläistä...teil muilki vissiin tätä vaivaa??

Kovasti jo nyyttiä odotellaan syntyväksi,ihanaa kohta meil on vauva :) Toisaalta se on jännääki et miten alkaa vauvan kans meneen ym sitä miettii kaikienlaista...

mul on ihan kohtuudella paino noussu,mut viimeeks oli 3 viikossa noussu 700g/viikko....olin ihan kauhuissaan....eli oli tullut jo jotain 12 kg raskausaikana....,mut eipä siiä auta liikaa stressailla normaalisti koitan syödä. Välillä tietysti herkkuihinkin sortuen ;)

hyvät voinnit ja jaksamiset kaikille :)

valkosuklaamousse ja kirppu 37+6(huomenissa enää 2 viikkoo laskettuun,jee:))

Vierailija
31/58 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä miettinyt onko jollakin ollut lantion löystymistä?minulla ei ollut aiemmassa odotuksessa,mutta nyt on epäilyv voisiko jatkuvat kivut johtua tästä?joa jollakin on ollut kertokaa miltä se tuntuu...tä alkaa olee todella ahdistavaa jo :((

Vierailija
32/58 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva laskeutunut, ilmeisesti viime yönä, kun nivusia särki ihan hirveesti. SF-mitta oli laskenu 3 cm, joten sekin jo kertoo siitä. Toki ensisynnyttäjillä laskeutuu n. 2 vkoa ennen synnytystä..muilla kokemusta??

RR korkeahko, 136/96, joten ei saa ny lenkkeillä eikä rehkiä. Virtsassa ei proteiinejä ja painoa tullut 1 kg/vko, ei päänsärkyä. Kuulemma RR nouseminen voi kertoa lähestyvästä synnytyksestä, jaiks!! Kohdunsuu kuitenkin jo pehmentynyt ja ja tänään ollut 2x kivuliasta supparia, niinkuin tosi kovat menkkakivut..saa nähdä kuinka kauan menee..

Tuosta lantion löystymisestä en osaa sanoa..itella lonkkia kyllä öisin kolottaa. Mitä terkka sanoo asiasta?

Tiina 37+2

Vierailija
33/58 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ne oli matalat. Ja neuvolassa sanoi, että johtui varmaan juuri sitä ennen olleesta hammaslääkäristä, jossa puuduttivat ja mulla piikkikammo, joten oli stressaava tilanne. Viikko sitten oli verenpaineet 99/69 ja sen suuntaista olivat pitkään, mutta nyt oli 113/72. Eli selvästi yli sadan yläpaine pitkästä aikaa.

Mulle kyllä sopis sekin, että kertois sittenkin lähestyvästä synnytyksestä, kun vauvakin on jo niin iso! Nyt 36+3 ja olen alkanut jo vähän epäillä, että sittenkin siirsivät ultrassa laskettua aikaa liian pitkälle.

Vauvalla on muuten viime aikoina ollut aika usein hikka, ainakin verrattuna aiempaan. Meni tosi pitkään, että tunsin edes ensimmäisen sellaisen.

Vierailija
34/58 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein päin vauveli oli onneksi pysynyt kun kävin vielä varmistuksessa äitipolilla.

Pää kiinnittynyt kevyesti, mut kuitenkin niin että saa taas henkeä. Ruokaa tosin ei mahdu paljon 2 desiä enempää kerralla, tai tulee tunne et ne joutuu nielemään uudelleen.. =)

Painoarviota arvelivat 3kg ja rapiat, saas nähdä mikä mötkö sieltä tupsahtaa..

Mulla on kans paineen tunnetta tuolla alakerrassa, välillä oikein vihloo.

Mut sitten taas neuvolassa kävin tänään, ja tänään loppuu jo toinen ab kuuri vt:een, niin eipä vieläkään ollut pissa puhdas :/ Ärsyttävä vaiva, esikoista odottaessa sain estolääkityksen, kun meni krooniseksi, ja nyt näyttäs taas samalta.

Sitten ei-raskausaikana ei oo yhden ensimmäistäkään tulehdusta ollut sitten ala-asteiän.

Mulla on aina tosi matala verenpaine, ja näin raskausaikana se on vielä TODELLA matala, joka aiheuttaa huimausta ja ällöä oloa jos nopeesti nousee tai kääntyy. Yläpaine on n. 100 ja alapaine 50-60. 110/66 tais tänään olla, ihan hyvä siis :)

Meitin masumöykyllä on kans usein hikka, koko maha pomppii kun möykky hikkailee. Kaksi edellistä on ollut kans kovia hikkaajia, ja ovat edelleen =D

Turvotusta on täälläkin, tuntuu välillä aamuisin, että joku on tiputtanut nahan alle litroja jotain nestettä, sormet ja jalat jäykkinä ennenkuin "sulaa" ja pääsee liikkeelle.

Aamuisin ei oo paljon "armoa" ja aikaa loikoilla, kun on kuskattava eskarilaista ja välillä koululaistakin, ja 1-v.kin on kovasti touhuissa mukana heti aamusta. Mut illalla on sitten rauhallista ja aikaa pötkötellä..

Mut on kyllä kiva kun on tekemistä, ei tule aika pitkäksi =D

Mukavaa loppuviikkoa kaikille,

Marili 36+0

Vierailija
35/58 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä tosiaan rv 34+5 jo kolmen lapsen äiti. Kovin tutulta "kuulostavat" teidän muidenkin vaivat. Itse olen ollut saikulla jo monta kk supistelujen vuoksi, nyt äitiyslomalla. Hirvee turvotus alkoi kanssa tänään (ihme kun vasta nyt) kutittaa (sitä ollut jo jonkin aikaa) tuntuu ettei voi olla pystyssä, kun jalat ihan tönkkönä. Vitsit kun ei oikein muista mitään edellisestä raskaudesta, kun nuorin on jo kohta 7v, mut kaippa nää vaivat on kohtuu normaaleita, kävin kyllä pe neuvolan kautta maksakokeissa, kun työt olivat sellaisia jotka rasittivat maksaa ja haluan olla varma ettei siitä johdu..

Vierailija
36/58 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kaikki neuvot mitä on olemassa turvotuksen vähentämiseen otetaan kiitollisuudella vastaan.

Mulla nyt rv 35+0 ja nestettä kertyy koko ajan. Jalat ovat kuin vanhalla mummalla. Tiedän että greippimehu ja ananasta kannattaa juoda/syödä mutta onko muita keinoja...

Mulla sama ongelma ed. raskaudessa mutta en vaan muista millä muilla keinoilla saa nestettä pois.

Muuten olo ihan ok, olin taas perjantaina paino-arviossa ja vauva nyt n. 3 kg.

Meninsi nyt vaan nämä viimeiset viikot nopeasti...

Vierailija
37/58 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs itsellä alkaa 36.rv huomenna ja nyt mullakin alkanut tulemaan turvotusta, mitä enemmän pystyasennossa tai istumassa sen enempi. Koitan olla mahdollisimman usein edes hetken makuulla, jalat ylhäällä, se helpottaa. Lisäksi suosittelen juomaan ihan vettä, lasillinen ennen nukkumaan menoa, mulla ainakin naama aamulla huomattavasti vähempi silloin turvoksissa. Sitä samaa täälläkin odotellaan, et aika kuluisi, on se kyl jännä että sitten kun vauva on syntynyt ei oikein edes muista kuinka nämä viimeiset viikot oli piiiitkiä :)

Vierailija
38/58 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli epäilläänkö raskausmyrkytystä? Onko protskuja virtsassa ja RR normaali? Mulla RR koholla 132/92 tänään neuvolassa, kotona normi ja ovat kyllä aika tarkkana jo tuosta verenpaineestakin..ite juon 8-10 lasia vettä pväs+ ananasta iltaisin melkein joka pvä purkillisen+vesimelonia silloin tällöin..no sitten kyllä ramppaan vessas yöllä 1-2h välein. Turvotusta ei juurikaan oo.

Tiina, huomisesta 38+0..lähestyy

Vierailija
39/58 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, pitääpä yrittää juoda enemmän vettä. Jos ihan rehellisisä ollaan niin vähälle on kyllä jäänyht.

Ja Tiina 82, neuvolassa ei epäillä raskausmyrkytystä koska muita oireita ei ole. RR oli hetken koholla, mutta kun jäin pois töistä sekin laski.Ja tosiaan, viime raskaudessa oli ihan sama juttu....

ja ei muutakun odottelemaan että aika kuluu...=)

Vierailija
40/58 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan RR koholla, kun synnytys taitaa lähestyä. Vauva tosiaan laskeutunut, limatulppa (tai osa siitä tuli eilen klo 01 maissa (olin vielä hereillä) ja sitä tuli 3 isohkoa klönttiä (tosi öklöttävää :). Viime yönä myös vatsa toimi oikein kunnolla, ikinä ei ole mahassa niin kiertänyt ja nytkin kiertää. Menkkakipuja oli koko eilisen pvän ja tänäänkin, ristiselkä kipeä..tosi hankalaa tää olo täl hetkel..

rv 38+0 tänään alko