Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos isä kuolee

Vierailija
17.08.2009 |

ja lapset saavat isän henkivakuutuksesta korvausta, niin saako lasten äiti käyttää ne rahat? Vai pitääkö hänen säilyttää ne lapsille, kunnes lapset tulevat täysi-ikäisiksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei voi olla ruoasta. Mahdollinen käyttökohde olisi esim. lapsen mopokortin kustantaminen rahoilla.

Vierailija
2/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraatin nimeämä edunvalvoja valvoo rahojen käyttöä = tarttee antaa sinne tiliotteet+kuitit, mitä on ostanu ja edunvalvoja joko hyväksyy tai ei hyväksy ostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 000 markkaa. Nyt tuntuu pikkusummalta, mutta oli silloin tosi iso raha. Sain siite itse silloin 10 000 markkaa ja lopuilla äiti vaihtoi auton. Meillä oli tosi tiukkaa silloin ja uskon, että osa meni ruokaan ja muuhun vastaavaan. Sisko, joka oli muuttanut jo kotoa, sai pitää rahat itse.

Nyt meillä on välit kokonaan poikki ja tekis mieli laittaa mutsi kuseen. Se on mulle velkaa rahaa muutenkin vaikka kuinka paljon.

Vierailija
4/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat, asumisen, normaalit harrastuskustannukset, vaatteet jne.

Lapsen rahoja voi käyttää lapsen tavallista kalliimpiin harrastusvälineisiin, kielikursseihin tms, mutta maistraatille pitää toimittaa selvitys vuosittain.

terv. kahden perijän äiti

Vierailija
5/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosiaan tiukkaa ja itse ostin lukiokirjat kesätyörahoilla, samoin kuin kaikki vaatteet ym. Jopa ylioppilasjuhliani varten otin pankista aikanaan vekselin:-(

Mutta mulle kuuluvat rahat mutsi siis pisti ruokaan ja jokapäiväiseen elämään.

Vierailija
6/6 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on kuollut, kun olin pieni.

Mä en ees tiiä, mitä rahaa meille on siitä tullut.

Mutta on äiti sanonu että on säästäny niistä meille esim. ajokortteihin rahat.

Mulle on oikeestaan ihan sama, kuinka paljon sitä rahaa ois tullu. Äiti on kuitenkin jääny yksin meistä huolehtimaan, olemme pystyneet asumaan omakotitalossa silti.

Tiedän että tiukkaa on ollu. En todellakaan olettaisi edes saavani mitään itselleni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi