***MAALLIS MURUT - ELOKUU***
Kommentit (43)
MAALISMASUT 2010 VKO 33**
LA, nimimerkki, monesko tulossa
1.3.10, Kolmaskerta, 3
1.3.10 Hande86, 2
1.3.10 ensimmäinen kirsi22, 1
3.3.10 Adalmina, 3
4.3.10, EllaNiina, 3
4.3.10, Helky, 3
4.3.10 Tuuli, 3
4.3.10, pikkukakkonen, 2
5.3.10, Irinja75, 3
5.3.10 Kesäkerttu, 1
5.3.10 Elo, 2
8.3.10 Neljäs vm70, 4
8.3.10 mivva, 2
10.3.10, Edea 3
10.3.10 Emily, 2
11.3.10, neljäs vm70, 4
12.3.10 MuikeaMustikka, 3
15.3.10, Adeliina, 3
15.3.10 Catya82, 2
15.3.10 Pippa, 3
16.3.10 Niinuli, 3 ja 4
16.3.10 ApsiDeisi, 3
16.3.10 Yuli, 1
17.3.10, SnowWhite, 2
17.3.10 marchbaby, 1
18.3.10, Metsämansikka, 1
18.3.10 Titta85, 1
19.3.10 Heidi,1
21.3.10 Jempsu, 1
21.3.10 Uniq, 2
22.3.10, Sania
22.3.10 hippu, 2
22.3.10, Zäpäkkä, 1
23.3.10 mamuski75, 4
23.3.10 Hertta, 2
25.3.10 Helmi-75, 2
25.3.10 mimmuska, 2
25.3.10 Hepskukkuu,4&5
26.3.10 Pirre, 4
27.3.10 vauvatuulia, 2
27.3.10 catha,2
28.3.10 Wilukissa
31.3.10, Äippä1980,2
FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)
Terkka ei meinannut saada pää-perämittaa otettua, kun vauva lähti aina alta karkuun. Muuten vaavi vaikutti rauhalliselta, heilutteli vain vähän kättään ja pieni sydän jumputti. :)
LA siirtyi 4 päivää aikaisemmaksi eli on nyt 12.3. Muutin sen jo listaan.
t. Muikea Mustikka 10+3
Ihania ultrakuulumisia mustikalla! Onnittelut, on se aina niin ihana nähdä oma pikkuinen:)
Meillä olisi huomenna sitten ultra ja mahdollinen trisomia verikoe. Siksi mahdollisesti, kun terkka epäili, että raskaus olisi jo pidemmällä ja jos on, niin silloin ei kuuleman mukaan enää tuota verikoetta voi ottaa.
Mutta huomista siis odotellessa ja jännäillessä :D
Emilie ja tasan 10
Onnea ja tervetuloa uusille tulokkaille.
Mitäs lääkäri sanoi edea?
Onnea mamuski yhteiseloon :)!
Onnea hertalle ja muikkikselle kivoista ultrakuulumisista. Minkä kokoinen muikkis oli muuten pikkuinen?
Mulla on pahoinvointi helpottanut ihmeesti parin päivän aikaan. Viikkoja on kuitenkin vasta 8+2, joten olin odottanut huononolon jatkuvan vielä ainakin pari viikkoa. Toivottavasti masussa kaikki hyvin. Missä vaiheessa teillä muilla on pahoinvointi helpottanut? Huomenna eka neuvola, saa nähdä yrittääkö kuunnella sydänääniä...
kisu
ja siitä saatiin la:ksi 12.3. Mutta en nyt mene vannomaan noista mitoista.
Tänään sitten onneks toimi. Täällä odotellaan ensimmäistä ultraa, joka on viikon päästä pe (VASTA!). Välillä tuntuu että onkohan siellä mahassa edes ketään, mutta ainakin oireet ovat pysyneet. Töissäkin olen käynyt oksentamassa ja eilen aamulla oksenin kotona monta kertaa :X Mikään ruoka ei maistuisi ja pakolla pitää syödä. Toivon mukaan tämä olo tästä kohta helpottaa..
SW 10+0 (POKS)
tänään pääsin sit vihdoin ultraan..siellävirkeän näköinen pikkukaveri liikuskeli=) laskettuaika muuttui jo kolmannen kerran eli nyt se olis jo 28.2. voisko joku laittaa listaan...jotenki iski kova vauvakuume ku pikkuset kätöset siellä huitoi=) kaikki oli hienosti!!
nyt olen vihdoin alkanu toipua tästä flunssasta...kävin lääkäris ja sain antibiootit poskiontelon tulehdukseen..luulin että en saa mitää ku oon raskaana mut sainki ja vielä sellaiset lääkkeet jotka on täysin vaarattomia kuulemma vauvalle...
palaillaan!! Jaksamisia kaikille!!
rv 12+1
13.03.2010 SAGAS 6.
Eilen oli nla, ihan uusi nlatäti, aikaa meni. Yksityisellä käytiin lääkärissä tosin jo pari viikkoa sitten ja sydän sykki sekä viikot oli kohdallaan, ei tarvitse nyt sitten mennä nlalääkärille vko12, kun sisätutkimus on tehty. Ensiviikolla k.h.seulonta ja n.t.ultra. Aina se vaan jännittää, ihan joka kerta!
Wilukissa: Mulla pahoinvointi lieveni just tossa 8 viikon kohdilla. Meinasin jo mennä paniikkiin, että onko kaikki kunnossa, mutta neuvolatäti sai sitten rauhoteltua:)
Mulla olis ultra ens maanantaina, jee. Onhan sitä nyt odoteltukin. Toivottavasti kaikki hyvin.
Me ostettiin uusi asunto ja nyt sitten neuvolatäti vaihtuu, toivottavasti on yhtä mukava kun tuo edellinen.
Titta 9+5
Voihan prkl, tämä se vasta kamalaa on kun muutenkin yököttää niin helposti. Eilisilta meni pönttöä halaillessa, joten nyt piti jäädä töistä kotiin. Uuvuttaa kun ei oikein huvita syödä mitään....
Mitähän vauvaparka tästä tuumaa?? Ja to olis se np uä
adalmina rv 11+ (kai) voipuneena...
ei kuunnelu vielä ääniä, mutta sain ens viikolle lääkärineuvolan jolloin sitten kuunnellaan. ulta on vasta tän kuun viimeinen päivä jolloin olis jo rv 13+0. meni musta aika myöhäiseen.
Täällä mennyt ihan rauhallisissa merkeissä odotus. Välillä on pientä pahaa oloa, mutta syömällä ja päikkäreiden avulla helpottaa.
ensiviikolla olisi ultra, siihen asti saa vielä jännäillä että mitäs siellä masussa näkyy :)
metsämansikka rv 9+5
Adalmina: kurjaa, ku vielä vatsataudinkin lykkäsi:( Pikaista paranemista!
Täällä oltiin sitten ultrassa. Niskaturvotus oli ihan normaali ja nenäluukin näkyi, siellä se sintti heilutteli jalkojaan;) Kaikki oli ainakin nyt siis kunnossa. Enempää ei meillä sitten olekaan kaupungin puolesta ultria... joten täytynee kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle rakenneultraan. Oli kyllä ihanaa nähdä, että vaavilla oli kaikki hyvin. Vastasi täysin aiempia viikkoja, vaikka nlatäti veikkasi, että olisi pidemmällä. Hieman salaa itsekin sitä toivoin, niin ei olisi niin pitkä matka siihen 12 viikkoon, mutta pari viikkoa siihen vielä siis on. Tokihan senkin jälkeen voi tapahtua vaikka mitä, mutta jospa sitä pikkuhiljaa uskaltaisi enempi luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. reilun viikon päästä olisikin sitten nlalääkäri:)
emilie 10+1
Heräsin yöllä koviin vatsakramppeihin ja yököttävään oloon. Nyt aamulla on heikottanut, etonut ja kohta varmaan on edessä vessareissu.
Huolestuin jo tietenkin, että onhan tämä VARMASTI mahatautia eikä jotain häikkää raskaudessa... :( Mutta kaksi lasta synnyttäneenä ja kymmeniä mahatauteja poteneena toiveikkaasti uskon erottavani mahataudin ja supistukset toisistaan. Kai. :(
Muikea Mustikka 10+5
Kiitos titta lohdutuksen sanoista. Pahoinbvointi palasi kuitenkin entistä voimakkaampana parin huilipäivän jälkeen. Pitäisi varmaan nauttia silloin, kun noita huilipäiviä suodaan.
Pikaista paranemista adalmina ja muikkis. Varmaan tosi ällö tauti kun muutenkin on heikko olo... :(
Täällä eka nla meni tietoja kerätessä. Ei kuunnellut sydänääniä, kuuntelee kuulemma vasta 10+ viikoilla. Np ultra meni vasta 12 viikolle eli melkein 4 viikkoo vielä pitäisi kärvistellä! :Z Pahoinvointi palannut ja aivan hirveä on tämä väsymys!!! Ei auta mikään nukkuminen.
kisu
Eli eka neuvola tänään. Viikkoja tasan 9+0.
Kaikki hyvin, verikokeet otettu. Seuraavana odotellaan kutsua np-ultraan joka voi olla jo viikolla 10 tai myöhäsimmillään viikolla 13+6. Synnytyssairaalaksi ja ultrauspaikoiksi valitsin tällä kertaa Kätilöopiston. Kaksi kokemusta naikkarilta riittää. Sinne Prahaan lähtisin synnyttämään jos se olisi yhtään realistista, mutta nyt siis kättäri.
Ainoa asia mikä pännii on paino. Lähtöpaino on nyt sama kuin esikoista synnyttämään mennessä. En ole lihava, ihan normaali. Mutta oli se aika muikea juttu silloin aikanaan olla hoikka heti synnytyksen jälkeen. Noh, pitää vaan pikkusen enemmän liikkua ja yrittää välttää suurta himoani pizzaa. Tosin salaatit maistuu ihan yhtä hyville :)
Väsymys on edelleen jotain ihan hirveää, ei auta edes nukkuminen. Vähän tosiaan kuin oisi krapulassa, huonoa oloa ja nuutunut olemus. Isommat lapset lähtivät viikoksi isälleen joten on aikaa ihan itselleni. Koitan saada liikuntarytmin takaisin arkeen, sekin saattaisi helpottaa väsymystä.
Ai niin. Hassua, että seuraava neuvola on vasta viikolla 20, toisen ultran jälkeen. No ei siinä mitään, mutta kyllä mä ihmettelen miten tätä Suomen terveydenhoitoa ajetaan alas ja meille uskotellaan olevamme onnekkaita kun on niin hyvällä mallilla muka kaikki.
mamuski ja haamuvauva laban 9+1
Nonni, nyt on sekin jänskätys käyty. Kaikki ok, vauva vastasi vkkoja 12+2 (nyt 12+1), ja oli pääperämitaltaan 5,7cm. LA aikaistui päivällä, eli nyt sitten 02.03.10 Turvotukset niskassa normaalitasoa ja mitkälie riskiluvut ne nykyään laskeekaan iän ja verikokeen mukaan.
Ihana oli nähdä pikkukäsiä ja jalkoja ja oikean näköinen pikku ihminen kaikkiaan. Paikassa oli just otettu käyttöön uusi ultralaite, jonka kyttöä samalla kätilö opastuksessa harjoitteli, ihan kiva että sai kauemmin katsella vauvaa.
Eilen vielä ahdisti työpaikan mahdollinen suhtautuminen (uusi työpaikka, ja kehittämissuunnitelmia ensi vuodelle, vaikea saada sijaista jne), mutta kun näki pikkuisen ultrassa kääntelevän kylkeä, kyllä se tärkeysjärjestys palautui taas oikeaksi. Eivätpä voi onneksi mua erottaakaan, kun ei oo koeaikaa. Mutta kait se pitäisi kertoa samantien jotta voi järjestellä asiat mahd sujuvasti myös työpaikan kannalta. Vai koska aiotte itse kertoa töissä??
Vatsatautikin onneksi oli pikaista sorttia ja on ohi!
Elikkäs la 8.3. ja neljäs lapsukainen tulossa
Täällä olo jatkuu yhtä kamalana ja rankalta viikko viikolta tuntuu. Eipä juuri ruoka pysy sisällä ja päivät on aikamoista taistelua, et saa arkea pyöritettyä ja viihdytettyä esikoista.
Vatsa tuntuu jo kivasti pyöristynrrn vaikka muuten oainoa on rutkasti lähtenytkin. Ens ke on sitten np ultra ja ihan mukavaa päästä taas näkemään pikkuinen.
Illat olen saanu aika hyvin lepäillä ja isäntä ihanasti hoitanut kaiken muun. Antaa mun onneks olla vaan ja oksentaa...
No mut vointeja kaikille ja palailen taas kunhan olo sen sallii..
emily ja toukka 11+0
rv 10+6 kuuntelisikohan se meidän neuvolatäti jo sydänääniä? viime raskaudessa tosin löysi ne vasta rv 16+3!! silloin olin aika huolissani pari viikkoa. ja mulle sanottiin silloin ettei voi tehdä mitään vaikka raskaus olisikin keskeytynyt, että odotellaan vaan ne pari viikkoa, jos sitten löytyisi.. no yksityiseen ultraan olis tietenkin voinut mennä, mutta kun ei ensimmäisessä raskaudessa mitään itse älynnyt. onneksi kaikki oli kunnossa.