Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, jolle tehty istukkabiopsia (vai mikä se nyt onkaan)?

Vierailija
16.08.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos oli normaali, onneksi. Mitä haluaisit tietää?

Vierailija
2/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko vuodelepoon? Pitikö ottaa sairaslomaa?

Kuinka kauan tulosten saanti kesti?

Lueskelin hiukan riskeistä ja eniten pelottaa mahdolliset jalkojen epämuodostumat? Puhuttiinko niistäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui jonkin verran, mutta vain hetken. Mulla on kyllä aika alhainen kipukynnys. Pistoskohtaa aristi pari päivää. Lepäilin vajaan puoli tuntia odotushuoneessa toimenpiteen jälkeen, sitten lähdin kotiin. Kesälomalla olin, joten ei sairaslomaa, enkä kyllä olisi tarvinnutkaan.

Tulosten ssamisessa meni tasan viikko, kirje tuli kotiin kun ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Aika pitkiä oli odotupäivät...

Riskit käytiin läpi ennen toimenpidettä tarkasti. Henkilökunnalle annan ison plussan, heillä oli empaattinen ja ammattimainen ote joka vaiheessa. Näin Naistenkliniikalla Helsingissä. Toivottavasti tästä oli apua!

Vierailija
4/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarvitse.

Se, sattuuko toimenpide, on täysin yksilöllistä. Riippuu myös mistä kohdasta pistos tehdään.

Jalkojen epämuodostumat??? Keskenmenonriksi on sangen pieni, mutta miten biobsia voisi aiheuttaa jalkojen epämuodotuman??? Sikiöön ei neulalla edes kajota...

Vierailija
5/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopsian ottaminen tuntui vähän epämukavalta, mutta ei kauheasti. Toimenpiteen jälkeen tarkistettiin ultralla, että vauvalla on kaikki ok.

Viikkoa myöhemmin neuvolassa ei löytynyt istukan ääniä eikä vauvan sykettä. Oli kuollut pian biopsian jälkeen, oireilematta millään tavalla. Muuta syytä keskenmenolle ei löytynyt, joten lienee sitten ollut se biopsian 1% kohonnut keskenmenoriski. Kuten neuvolan hoitaja sanoi, se tuntuu pieneltä mutta ei ole pieni sille jonka kohdalle se osuu...

Ja syy biopsian ottamiseen oli esikoisen tappava perinnöllinen sairaus. Tämä vauva olisi ollut terve.

Vierailija
6/14 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopsia otetaan niin varhaisilla viikoilla, että jos meneekin kesken, niin syyttelisin sitten itseäni (ja biopsiaa) siitä. Toisaalta minulla on ollut useita peräkkisiä keskenmenoja, joiden vuoksi haluaisin istukkatutkimuksen.

Vierailija
7/14 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin keväällä 2009 istukkatutkimus. Minua se sattui ihan hirveästi. Mutta kaikki äidit ja raskaudet ovat erilaisia. Vatsa taisi olla pari päivää herkkänä sen jälkeen. En saanut saikkaria koska olin työtön silloin.

Tuloksen saaminen kesti 2 viikkoa ja oli kromosomipoikkeavuus vaikea sellainen kyseessä.

Vierailija
9/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin kun niissä on noinkin iso keskenmenoriski

Vierailija
10/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niisä on noinkin iso keskenmenoriski.

Vierailija
11/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole luvassa, vaikka trisomioita ei löytyisikään. Biopsiassa ei tutkita kaikkia muutoksia.

Vierailija
12/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittaa "neuvolan ohjailulla" tuohon mitä sanoin viestissäni (8) neuvolan tädin sanoneen pienestä riskistä, niin hän kyllä itse sanoi tuonkin ettei se tunnu pieneltä siitä jonka kohdalle se osuu, ja tämäkin tapahtui siinä yhteydessä kun vauvan kuolema todettiin keskusneuvolan ultrassa. Minä kyllä nimenomaan itse pyysin sitä tutkimusta esikoisen sairauden takia, oma neuvolantäti ei sitä ehdottanut mutta ymmärsi hyvin miksi sen halusin. Joskus käy mielessä, että mitä jos ei olisikaan mennyt siihen, mutta eipä se jossittelu paljon auta.

t. 8

Vierailija
13/14 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa ja olen menossa tässäkin raskaudessa, itseasiassa ylihuomenna on aika. Minusta toimenpide tuntui epämiellyttävältä ja sen jälkeen vatsa oli jonkin verran kipeä. Sen päivän sai sairauslomaa. Tulokset tulivat ekalla kertaa viikon päästä ja toisella kertaa kolmen viikon päästä.

Vierailija
14/14 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo prosentti on tosi pieni mutta kun sattuu omalle kohdalle se jää mietityttämään. Terve poikalapsi oli vastaus joka tuli n. viikossa ja heti sen jälkeen keskenmeno. Kohta 16 v. sitten. Aina silloin sun tällöin asia nousee vieläkin mieleen kun työpaikalla katselee samanikäisiä oppilaita kuin tämäkin pieni enkeli nyt olisi. Sen jälkeen ei enää raskaus onnistunut vaikka kaikki keinot koitettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan