Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset rikkoi ikkunan, tietääkö kukaan...

Vierailija
15.08.2009 |

meneekö taloyhtiön vakuutuksen piikkiin jos meidän pitäisikin maksaa siitä vaan se omavastuu tai ei mitään vai joudutaanko maksamaan koko lasku puoliksi toisen pjan äidin kanssa? Isännöitsijä ei vastaa puhelimeen kun olen yrittäny sata kertaa soittaa. Meillä ei ole vakuutusta ja toisella perheellä ei ole vakuutus vielä voimassa.

Onneksi eivät saaneet lasia ihan paskaksi, sellaisia pieniä pyörteitä vain pienillä kivillä, mutta koko lasihan siihen on kuitenkin vaihdettava. ...kele!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolasi menee kokonaan talonyhtiön piikkiin ilman omavastuuta. Sisälasi menee omaan piikkiin :)

Vierailija
2/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten ihmeessä teillä ei ole kotivakuutusta jossa mukana vastuuvakuutus???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taloyhtiö kyllä tuollaista maksa jos asukas on itse mennyt rikkomaan ikkunan.

Onko kyseessä nyt näiden toisen pojan vanhempien koti (ja siis toisen pojan koti)?

Vierailija
4/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen sijaan lasi rikotaan tahallaan (ja juu, pienillä kivillä lasiin heittäminen on tahallista) niin asukas korvaa.

Vierailija
5/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talon ulko-oven lasi vaikka ikkunasta nyt tässä puhuin enkä huomannut tarkentaa.

-Ap

Vierailija
6/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 12-vuotiaan tekemät hölmöilyt on aina vahinkoja. Sen ikäisten ei kai katsota voivan arvioida tekonsa seurauksia.

Kannattaa selvittää isännöitsijän kanssa.

JA kannattaa selvittää sekin et olisko se naapurin vakuutus kuitenkin voimassa jo nyt.

Vierailija
7/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syyllinen on tiedossa maksaa syyllinen laskun, jos on vastuuton vanhempi eikä ole hankkinut kotivakuutusta niin sitten se maksetaan ihan omalta tililtä. Ei todellakaan ole taloyhtiön asia korvata kasvattamattomien kakaroiden tihutöitä.

Vierailija
8/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolasi menee kokonaan talonyhtiön piikkiin ilman omavastuuta. Sisälasi menee omaan piikkiin :)

Vierailija
9/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa mukava tuo kommenttisi.

Tietenkin olen opettanut lapselleni säännöt ja meillä pidetään kuria yllä. En olisi ikinä edes uskonut että poikani menee tekemään tuollaista ja olin todella pettynyt. Kuitenkin asiaa ajatellen ja muiden kanssa asiasta jutellen tajusin itsekkin että lapset ovat lapsia ja varmaan jokainen lapsi menee joskus mukaan toisten hölmöilyihin tai sitten itse keksii jotain.

lapseni ei siis ole kuriton kakara, kiitos vain.

Vierailija
10/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä saanut aikaiseksi ottaa uutta kotivakuutusta kun katkaisin vanhan ottaakseni vakuutuksen toisesta paikasta. Maanantaina menen heti hoitamaan asian vaikka myöhäistähän se tähän tapaukseen on, mutta sainpahan muistutuksen.

-Ap

Vierailija
11/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kannattaisi katkaista olemassaolevaa vakuutusta ennen kuin on varma että saa uuden vakuutuksen (ellei kyse ole lakisääteisestä vakuutuksesta kuten liikennevakuutus). Vapaaehtoista vakuutustahan ei ole vakuutusyhtiöiden pakko myydä eli pahimmassa tilanteessa irtisanotun vakuutuksen tilalle ei saa uutta.

Vierailija
12/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä heittäisin tahallaan naapurin ikkunaan kiven niin talonyhtiö maksaa!!! On varmaa tietoa koska meille kävi juuri näin.

Eli ota selvää ennenkun menet makselemaan mitään.

T. nr2

Vierailija
13/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, onko järkeä katkaista vakuutus ja olla ottamatta uutta vakuutusta tilalle...

Vierailija
14/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14-> Joo, oon nyt yrittänyt selvittää. Netistä en löydä tietoa, oma isännöitsijä ei vastaa ja yksi tuttu isännöitsijä oli ihan tampio kun yritin häneltä kysellä. En saanut mitään selvää vastausta ja olen vieläkin kysymysmerkillä. Nro 15-> Ei ole mitään järkeä, olet aivan oikeassa.

-Ap

Vierailija
15/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä heittäisin tahallaan naapurin ikkunaan kiven niin talonyhtiö maksaa!!! On varmaa tietoa koska meille kävi juuri näin.

T. nr2

Aika sekopäisiäkin olette kun toisten ikkunoita rikotte. Ihan oikeasti taloyhtiö ei maksa ilkivaltavahinkoja, jos tekijä on tiedossa. Vaan tekijä maksaa.

Vierailija
16/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat eilisillan ketjuani jossa kerroin että läpsäisin poikaa.

Joo kuten eilen kerroin pyysin syvästi anteeksi tekoani ja vielä aamulla juttelimme asiasta. Lupasin että en ikinä koskaan enää tee niin ja hän lupasi että uskaltaa rehellisesti kertoa jos jotain tapahtuu ja minä saatan korkeintaan korottaa ääntäni kun suutun (kuten olen tähänkin asti tehnyt) ja asioista seuraa aina jokin rangaistus. Nythän poika on viikonlopun kotiarestissa ilman pelejä, ilman telkkaria ja uintireissu on peruttu kun tänään oli alunperin tarkoitus mennä.

-Ap

Vierailija
17/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. nr2

Vierailija
18/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseen niin tässä eilisillan viestini jossa kerroin asiasta:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1029632/paska_aiti_j…

-Ap

Vierailija
19/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika rikkoi ulko-oven lasin ja saatiin 157€ lasku siintä.

itse oli maksettava.kotivakuutus oli ja on edelleen mutta lasku jäi just omavastuun alle.

nyt meillä on tapaturva ja muut vakuutukset jos muksut rikkoo vahingossa jotai tai naarmuttaa autoja niin vakuutus korvaa.sen opimme että vakuutukset kannattaa olla kunnossa jos jotain tapahtuu.myös jokaiselta lapselta löytyy henkivakuutus ja lapsia meillä on 5.

mutta vakuutukset kannattaa aina olla.

ja talon ulko-oven lasi vaikka ikkunasta nyt tässä puhuin enkä huomannut tarkentaa.

-Ap

Vierailija
20/21 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokralainen heitti tahallaan mun kämpän ikkunan rikki asuessaan siinä - ja isännöitsijä soitti mulle, että ikkuna pitäs korjauttaa. Talonyhtiön laskuun!

Tässä tapauksessa soitin vuokralaiselle, joka lupasi korjauttaa ikkunan omilla rahoillaan, koska oli kännipäissään liian isolla kivellä heittäny. Joten se kyllä sit lopulta maksoi, mutta taloyhtiö olis maksanu kyselemättä.

Älä nyt stressaa, ei sitä tarvi just nyt korjata. Soitat maanantaina isännöitsijälle ja kysyt siltä, sittenhän se selviää. Pelaat vaikka Kimbleä poikas kanssa tän päivittelyajan. Mä luulisin, että taloyhtiön vakuutus korvaa.

Vaikka minä heittäisin tahallaan naapurin ikkunaan kiven niin talonyhtiö maksaa!!! On varmaa tietoa koska meille kävi juuri näin. Eli ota selvää ennenkun menet makselemaan mitään. T. nr2

Aika sekopäisiäkin olette kun toisten ikkunoita rikotte. Ihan oikeasti taloyhtiö ei maksa ilkivaltavahinkoja, jos tekijä on tiedossa. Vaan tekijä maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi