Lapsella "roskia" kurkussa. Kakoo kuin kuivia kaurapuuro palleroita. Mitä ihmettä ne on?
4v poika siis sanoo kurkussa olevan roskia ja saa kakaistua muutaman tuolaisen palleron. Pallerot haisevat pahalle.Eivät ole kuin räkää, vaan kovempia.
En osaa yhdistää noita ruokailuihin,koska eivät lentele pitkin kotia juuri ruokailun jälkeen. (kaurapuurosta ei ole kyse, koska ei syä sellaista)
Flunssaa tai edes nuhaa ei ole. Miten tuollaiseen pitäisi suhtautua? Olla huolissaan vai tarkkailla tilannetta ajan kanssa?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (8)
Onko sinulla mahdollisesti ruokatorvessa jotain ahtaumaa? Liittyykö nuo yskäisyt johonkin tiettyyn ruokan?
Pojalla ollut ahtaumaa nielun alueella.Kohta operoitu keväällä ja tuollon sanotiin,että saattaisi uusiutua. Ei kait se näin nopeasti voisi uudelleen ahtautua? liittyyköhän nuo asiat edes yhtään toisiinsa... :)
ruokaa ja bakteereja jää nielurisojen taskuihin. Ei sinällään mitään vakavaa.
Minulla on ollut aina. Ei siis tarvitse huolestua tai sen kummemmin seurailla.
en varmaksi tiedä mitä ovat, mutta ilmeisesti ruokatorvessa on joku pussi, johon jää ruokaa aikansa ruoka siinä mätänee, kunnes esim yskäsyn mukana tulee ulos. Tämä on valistunut arvaukseni :) Mulla siis on aina tullut näitä, en tosin tunne niitä, ennenkuin ovat suussa.
Googlasin "proppu" ja paljon löytyi tietoa.
Ilmeisesti nielurisoihin, onteloihin yms., kertyy siis kuollutta solukkoa ja ruoan tähteitä, jotka sitten tuulevta ulos. Ainakin noissa keskustelupalstoissa väläyteltiin risojen poistoa hoitokeinona!
Olen aina luottanut, että täältä löytyy kaikki tarvittava tieto (ja vannoutuneelle 2+ kehun tätä paremmaksi palstaksi :)
Tuollamproppu haulla löytyy vaikka mitä, mullahan menee loppuilta noita selatessa. En vaan tiennyt oikeaa sanaa.
Pojalta poistettiin risat keväällä ahtauman korjauksen yhteydessä. Taisi vaan olla kyseessä kitarisat
niiden risanleikkaus ommelkohtiin on noita proppuja tullut. Menee luultavimmin ohi kun vähän enemmän kasvavat arvet umpeen.
en varmaksi tiedä mitä ovat, mutta ilmeisesti ruokatorvessa on joku pussi, johon jää ruokaa aikansa ruoka siinä mätänee, kunnes esim yskäsyn mukana tulee ulos. Tämä on valistunut arvaukseni :) Mulla siis on aina tullut näitä, en tosin tunne niitä, ennenkuin ovat suussa.