Imettävät äidit! Millon kuukautiset alkoivat?
Siis te jotka olette pitempään imettäneet niin millon alkoivat kuukautiset?
Minä ole nyt vuoden imettänyt kuopusta ja kuukautisista ei tietoakaan.. Normaalia?
Kommentit (18)
monta lasta imettäneenä ei ole ollut lainkaan kivaa kun ovat alkaneet viimeistään lapsen ollessa 3 kk ja kyseessä siis todellakin täysimetys.
ja olin tosiaan pelkästään imettänyt (plus tietenkin soseet 5-6kk alkaen) siihen asti.
näin on ollut aina.
Ja juu täysimetyksellä ja imetystä muutenkin sinne yli 1 vuotiaaksi.
Kuukautiset alkoivat 5 viikkoa synnytyksestä
onhan sulla ehkäisy hoidossa, ellei niin tee testi. Tulin raskaaksi täysimetyksen (6 kk)jälkeen, kun vauva oli siirtynyt syömään myös soseita.
Vauva syntyi huhtikuun lopussa ja menkat alko jo kesäkuun alussa, imetyksestä huolimatta..
siis ei ehtinyt tulla yksiäkään kuukautisia, terv #10
Viisi kuukautta synnytyksen jälkeen, puolitoista kuukautta synnytyksen jälkeen ja yli vuosi synnytyksen jälkeen. Kaikissa tapauksissa samanlainen imetys. Kaikissa tapauksissa kuukautiset epäsäännölliset siihen asti, että imetys loppui kokonaan.
Esikoisen jälkeen menkat alkoivat, kun vauva oli 9 kk. Kaksien epäsäännöllisten menkkojen jälkeen tuli pos. raskaustesti, imetys jatkui tästä vielä n. 3 kk.
Kuopuksen syntymän jälkeen asennettiin heti jälkitarkastuksen jälkeen ehkäisykapseli. Ekat menkat tulivat vasta 1,5 v synnytyksestä, kun imetys oli kokonaan loppunut. Nyt synnytyksestä on 2 v, eikä kierto ole vieläään säännöllinen, välillä menkat pysyvät poissa pitkään ja välillä tiputtaa koko ajan. Gynellä kävin keväällä, ja hän kehoitti odottamaan, kunnes imetyksen lopettamisesta on kulunut reilusti yli 6 kk. Vasta sitten mietitään ehkäisyn vaihtamista. Kierukkaa en halua, joten taitaa olla edessä paluu yhdistelmäpillereihin, jos haluan säännöllisen kierron takaisin.
itsellä alkanut suoraan synnytyksen jälkeen kierrot. Sekin on normaalia.
Luovuttanut maitoa kaikista lapsista.
imetin kummallakin kerralla 2-vuotiaaksi, kuukautiset alkoivat molemmilla kerroilla puoli vuottaa imetyksen lopttamisen jälkeen, eli olin ilman menkkoja 2,5v.
vauva oli täysimetyksellä lähes 6 kk. Imetän edelleen (vauva 7,5 kk) ja kuukautiset ovat tosi epäsäännölliset, niitä on tullut yht. kolmet synnytyksen jälkeen. Eli tuskinpa ovuloin.
eli ekasta, kun vauva oli 11 kk. silloin en syönyt mitään minipillereitä tms. jotka olis saattanut vaikuttaa-
nyt kakkonen 8 kk eikä kuukautisia ole näkynyt, mutta syö vielä kerran öisin. Mulla ei kyllä ole erityisesti ikävä kuukautisia, kun ei lisää lapsia suunnitteilla. nyt tosin syön myös cerazettea, joka bvoi itää kuukautiset pois.
kuukautiset, jotka jatkuivat siitä säännöllisinä. Ja täysimetin lasta.
JA olimme ulkomailla aurinkorannalla lomalla. Kiesus että tuli pari kirosanaa!
Imetin silloin vielä kohtalaisen usein. Yölläkin.