Miksi hoikkuutta saa ihmetellä kovaan ääneen mutta lihavuutta ei?
Hoikalle on ihan ok huudella sitä miten hirveän laiha hän on ja ota nyt pullaa niin saat vähän lihaa luiden ympärille. Menes lihavalle sanomaan, että kylläpä sä olet taas lihonnut niin saat hänet silmillesi.
Kommentit (5)
Kyllä kuintekin esim. tällä palstalla haukutaan lihavia puolet enemmän kuin laihoja, ja eiköhän ne lihavat saa elämässään enemmän ulkomuodostaan kuraa niskaan kuin hoikat.
IHminen joka arvostelee muita, on MOUKKA ja ajattelematon. Ihan sama ketä arvostelee. Yksi työkaverini solvasi aika häijysti läheistä työkaveriani, haukkui luurangoksi, kun toinen on tosi laiha. NÄin miten ystäväi oikein hätkähti tuollaista yht´äkkistä hyökkäystä, ja puutuin asiaan kovin sanoin.
T: 100 kiloa.
kummankin arvostelu.
Itse ihmettelen kuinka moni on sanonut minulle että olen hoikistunut todella paljon, vaikken ole koskaan ollut edes ylipainoinen. Tulee olo, että olinpa ennen lihava jos olen paljon laihtunut. Todellisuudessa olen varmaan laihtunut 5 kiloa.
ja siinä ihmeteltiin, miksi tupakoijaa saa haukkua oman terveytensä tärvelemisestä, mutta lihavaa ei. Ja tarkemmin ajateltuna, niin se on.
Kai se oletusarvo on, että hoikalla on hyvä itsetunto, joten häntä kestää vähän sörkkiä. Lihavalla taas huono itsetunto, joten ylipainosta ei missään nimessä saa huomauttaa. Ehkä myös ajatellaan niin, että hoikan on helpompi lihoa kuin lihavan laihtua.
Todellisuudessa se ei tietysti mene niin. Itsekin olin lapsuuden ja teini-iän aivan liian laiha, vaikka kuinka yritin lihoa, ja monet kerran sain itkeä toisten ilkeitä kommentteja. Nykyään olen normaalipainoinen, mutta kuitenkin hoikka, eikä mun painosta kommentoida normaalisti enää mitään. Ihanaa :)