Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva vapaata riistaa kaikenlaiselle kommentoinnille?

Vierailija
13.08.2009 |

Oletteko muut raskaana olevat huomanneet? Itse olen viikolla 27 ja saan kuulla jatkuvasti varsin avointa kommenttia ulkonäöstäni. "Voi miten valtava vatsa", "Ihan selkeä tyttömaha, kun olet levinnyt lantioon asti", "Onhan tuo aika leveä maha, siis tyttö", "poikamaha selvästi", "Toi maha ei oo silleen symmetrinen, varmaan tyttö", tätini kommentti pienelle pojalleni kun olimme veneessä: "äiti painaa nyt niin hirveästi, että vene meinaa kaatua" ( itse painaa taatusti saman verran kuin minä vaikka ei ole raskaana) yms...

Tietysti tämä on ihan normaalia kommenttia mitä raskaana oleva saa kuulla eikä edes pahantahtoista mutta jotenkin näissä raskaushöyryissä on ihan kypsa kuuntelemaan jatkuvaa arvioita ulkonäöstään.

Mitäs mieltä muut? Onko samanlaisia fiiliksiä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino normaali..

Vierailija
2/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kommentoivat ulkonäköä. Yksi työkaveri jopa kysyi, paljon on tulut painoa! Jos joku lihoo, ei tulisi mieleenkään kysyä, paljon olet lihonut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi ei haitannut, mutta kyllä se loppuakohti alkoi ketuttaa. Varsinkin ne selvä tyttömaha jne. kommentit. Ihankun sen voisi vatsanmuodon perusteella tietää kumpi tulee

Mutta odotappas kun pääset imetyspuuhiin. Nyt tuntuu vieraistakin olevan sopivaa kysellä riittääkö maito. Sekin alkaa vituttaa kun joka ikinen tuota kysyy...

Ja jos imetät jossain kylässä niin jo siinä ollaan tuijottamassa ja silitellään vauvaa samalla kun se syö! tälläinen anoppi meillä...

Vierailija
4/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrankin olla keskipisteessä. Vatsaa sai rauhassa kommentoida, muita ulkonäöllisiä kommentteja en saanut(paitsi ihon hehkeydestä ym) Mutta varmasti olisi harmittanut, jos jotain olisi painosta sanottu!

Mutta minusta ne valtavat, suuret, pyöreät vatsat ovat aina olleet kauneinta, mitä täällä maailmassa on! Ehkä ne kommentit eivät siksi haitanneet. En siis koskaan kokenut, vatsa-kommentteja kielteisiksi, vaikka sivusivatkin Valtavaa massua!

Vierailija
5/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itketään täällä kun kukaan ei huomaa...byääää....

Vierailija
6/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan ventovieraat kommentoi.

mm apteekissa kun kävin hakemassa rautaa, sanoi farmaseutti: hänkin on ollut aina tosi valtava viimesillään...

minä: niin kun olisinkin viimesilläni mutta vielä on 14 viikko laskettuun..

farmaseutti, hui kamala kuinka iso sinusta oikein tulee? vai onko siellä kaksi?

minä: ei on vain yksi, mutta mä nyt vaan olen tällainen ryhävalas.

Vierailija
7/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on kyselty paljon painoa on tullut, ennustettu sukupuolta vatsan muodosta jne. Ehkä olen vain niin ylpeä ja innoissani itse vatsastani ja tulevasta äitiydestäni, että jotenkin kuulen kommentitkin kamalan positiivisina.

Vierailija
8/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kuulla rasittavia kommentteja jo rv15 alkaen. Mulla kolmas raskaus ja maha kyllä pullahti nopeesti esille, mut ei sitä nyt kaikkien tarvitse päivitellä että 'miten voi olla noin iso maha jo näillä viikoilla'. En luokittele itseeni mitenkään yliherkäks mut täytyy myöntää et joidenki ystävien kans tullu oltua nyt vähän vähemmän kun aina jaksaa päivitellä suurta mahaa. Kuiteski mahani on kaikenlisäksi ihan kivan mallinen ja en ole muuten juurikaan lihonnut, ni luulis et vois samalla sanoa sit jotain positiivistakin. No onneks muutama on maininnut että raskaus jotenkin sopii minulle ja kaunistaa kasvoja. Ihmiset on vaan rosi rasittavia kun ei mieti ennen ku sanoo. En mäkään arvostele kenenkään isoa pottuvarvasta tms.

Vierailija
9/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista suututte. Mainitsemanne kommentit olivat mielestäni kaikki hyväntahtoisia ja positiivisia. Raskaus on kuulkaa monille muille ihmisille ihan positiivinen asia ja siksi raskaana olevia mielellään ihastellaan ja hämmästellään. Mutta idiootteja ootte joka tapauksessa.

Vierailija
10/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minullakin on ihan kivan muotoinen vatsa enkä ole muuten kauheasti lihonnut. Ja on minullekin yksi ihminen saonut että raskaus kaunistaa minua :) Siitä tulikin hyvä mieli..

Tämä on tätä raskaana olevan herkkyyttä kai..ap

Vierailija
11/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin empatiakyvytön psykopaatti.

asioista suututte. Mainitsemanne kommentit olivat mielestäni kaikki hyväntahtoisia ja positiivisia. Raskaus on kuulkaa monille muille ihmisille ihan positiivinen asia ja siksi raskaana olevia mielellään ihastellaan ja hämmästellään. Mutta idiootteja ootte joka tapauksessa.

Vierailija
12/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maha oli vain tilapäinen fatsuit ;), ei se ollut osa ulkonäköäni. Itse asiassa raskaana tunti, että on ulkonäkökriteerien ulkopuolella, olin tosi rennosti bikineissä yms, vaikka muuten olen aika tietoinen vatsamakkaroista yms (normaalipainon ylärajalla)

Vierailija
13/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko kommentit sanottu millä mielellä tahansa, mikä ihme saa ihmisen kuvittelemaan että olisi jossakin tilanteessa ok kauhistella toisen vartalon muotoa tai kokoa???

En ole ikinä, IKINÄ, ollut tilanteessa jossa kokisin että minun (mahdollisesti loukkaava) mielipiteeni toisesta ihmisestä on niin tärkeä että se kerta kaikkiaan on päästettävä ilmoille!

Ja oikeasti, kun ihan tosissaan miettii ennen kuin avaa suunsa... Kuinka paljon todennäköisempää on, että nainen loukkaantuu kuin ilahtuu, kun häntä kuvailee sanoilla "valtava, lihava, jättiläinen, valas, VÄHINTÄÄN kaksosten äiti" jne? Ja kun tuo todennäköisyys on takuulla kaikkien tiedossa, miksi ottaa riski? Mitä hyvää sillä voi saavuttaa?

Vierailija
14/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saatte muuta ajateltavaa kuin kroppanne.

Vierailija
15/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän huonolla itsetunnolla varustettu ja ilmeisesti tuntee jotain alemmuutta minun seurassani. Kun odotin esikoista tämä tyttö sanoi, että hänelle on jatkuvasti sanottu, että varmasti tulee poika kun maha on niin suippo ja takaa ei huomaa, että olisi raskaana. Siihen jatkoi, että "sulla on selkeä tyttömaha, tuolla tavalla levinnyt". Mahani oli suippo eteen päin, kaikki muut sanoivat, että "poika tulossa". Olen hoikka.

Sitten kun toinen lapseni syntyi sektiolla, sanoi leikkauksen jälkee haavan nähtyään, että onpas se leveä haava, paljon leveämpi kuin mun. Kaikki lääkärit ovat kommentoineet, että haavani on todella taidolla tehty ja pieni. Haavaa ei enää edes erota.

Vierailija
16/16 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että tämä ei ole tilanne kaikilla? Toiset odottavat jo toista, kolmatta, neljättä tai viidettätoista lastaan.

Kohta saatte muuta ajateltavaa kuin kroppanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan