Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isille pidempi vapaa?

13.08.2009 |

Vain isälle tarkoitettu isyysvapaa on vuoden 2013 alusta 54 arkipäivää eli noin 9 viikkoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa isät saavat lomaa 10 (kymmenen) viikkoa (jos eivät sitten halua jakaa äitiys/isyyslomaa 50/50). Mitähän isät Suomessa siitä tykkäisivät?

Vierailija
2/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei ole sitten äidin vapaista pois eli joku typerä ehto siihen varmasti tulee ettei äiti voi olla kotona yhtäaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei ole sitten äidin vapaista pois eli joku typerä ehto siihen varmasti tulee ettei äiti voi olla kotona yhtäaikaa.

Vierailija
4/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei meinaa saada edes osaa kolmesta viikosta pitää, pomo ei ikinä päästäis pois 5 viikkoa. näin meillä.

Vierailija
5/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on lakisääteinen oikeus, vain ajankohdasta voidaan neuvotella.

Vierailija
6/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään luonnonlaki, että naisen pitää olla kotona.

Vierailija
7/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei meinaa saada edes osaa kolmesta viikosta pitää, pomo ei ikinä päästäis pois 5 viikkoa. näin meillä.

Mutta minusta se 6+6+6 kk olisi hyvä. Siis äidlle vähintään 6 kk, sitten lisäksi molemmille kaksi 6 kk jaksoa, jotka pidettäisin peräkkäin. Ja nimenomaan niin, että toinen voisi pitää vain toisen, ei molempia. Jakaisi kustannuksia kivasti työnantajien kesken, ja motivoisi isää pitämään oman pätkänsä.

Ja isyysloma tietysti tuon ensimmäisen jakson aikana, esim 4 vk olisi hyvä.

Vierailija
8/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka haluavat imettää eivät välttämättä voi jakaa. Minulle imetys on tärkeä asia.

Vierailija
9/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään luonnonlaki, että naisen pitää olla kotona.

Entäs jos äiti on ollut vaikka työtön ennen jäämistä vapaille eikä ole työpaikkaa mihin palata? Ja isäkin haluaisi olla lapsen kanssa kotona.

Vierailija
10/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti keksitään joku ehto noille lisäviikoille. Miksi vanhempien yleensäkään pitäisi saada olla kotona vauvan kanssa 5+4 viikkoa vuodessa yhtä aikaa? Eikö olisi parempi jkos isä sais olla nuo viikot vanhempainloman perään kun äiti menee töihin? Ilman mitään ehtoja.

Vierailija
11/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsikö keksiä selityksiä. Vapaita voi jakaa. Imettävä äiti voi lypsää omaa maitoaan ja tehdä hieman lyhyempää päivää. Näin meilläkin tehtiin.

Vierailija
12/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voitaisiinko samalla suoda myös naisparien toiselle puoliskolle "isyys"vapaa?!

Ei ollut kivaa elää ensiviikkoja yksin esikoisvauvan kanssa, varsinkaan kun toivuin keisarinleikkauksesta. Seuraavan synnytyksen jälkeen onkin vielä hauskempaa, kun on esikoinen sekä vauva...

(puoliso sai palkatonta pidettyä 2pv, että pääsi synnytykseen, mutta pidempää palkatonta ei pienituloisen ole helppo pitää.)

Vierailija
13/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustettu vanhemmuus. Naisparien yhteydessä tarkoittaa tietysti naimisiinmenoa ja suhteen sisäistä adoptiota.

Vierailija
14/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sen tiedän että lakisääteinen, mutta minkäs teet jos ei silti saa?

6+6+6 olis muutenkin vihoviimeinen. meillä ei ainakaan toimisi, mun mielestä nykyinen on parempi.

Vierailija
15/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voitaisiinko samalla suoda myös naisparien toiselle puoliskolle "isyys"vapaa?!

siis pitäisi saada vapaata.

Vierailija
16/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lait ovat teidän puolellanne; ei sinun tarvitse tehdä kuin rikosilmoitus, niin poliisi joutuu sen tutkimaan. Liitostakin saa apua, jos siihen kuuluu.

Jos ei, paskempi juttu - tätä varten ne liitot ovat.

kyllä mä sen tiedän että lakisääteinen, mutta minkäs teet jos ei silti saa?

6+6+6 olis muutenkin vihoviimeinen. meillä ei ainakaan toimisi, mun mielestä nykyinen on parempi.

Vierailija
17/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sen tiedän että lakisääteinen, mutta minkäs teet jos ei silti saa? 6+6+6 olis muutenkin vihoviimeinen. meillä ei ainakaan toimisi, mun mielestä nykyinen on parempi.

Vaikka mies ei omaansa käyttäisi ollenkaan. Siis nythän vanhempainvapaata (sis. äitiysvapaan osan) on joku hikinen 9 kk kaikkiaan, siihen sitten se upea pappamånad 2 viikkoa. Ja sitten pudotaan kotihoidon tuelle.

Vierailija
18/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oikeassa elämässä tunnu ihan noin menevän. kun jossain asiassa mennään omien lakien mukaan niin monessa muussakin.

Vierailija
19/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viranomaisille. Jos taas halua olla pomon pikkuorja, niin ole sitten.