Parhaat vedenpitävät ulkoilukengät syksyksi äidille?
Ensimmäinen syksy alkamassa "kotiäitinä" eli ulkoiltua tulee varmasti säästä riippumatta. Mietinkin, että millaisetkohan kengät kannattaisi hankkia, että varpaat pysyvät kuivina ja mielellään vielä lämpiminäkin syksyllä ja talven loskakeleillä? Mitä muuta ulkovarustusta suosittelet hankittavaksi? Kiitos jo etukäteen! :)
Kommentit (3)
Itse käytän syksystä kevääseen coretex vaelluskenkiä, sellaiset urheilukaupasta ostetut varrelliset. Mulla tarvii olla erikoispohjalliset kengissä, enkä muutenkaan ole koskaan tykännyt kulkea kumisaappaissa. Noilla vaelluskengillä olen pärjännyt talvenkin, kun en kuitenkaan seisoskele missään 30 asteen pakkasessa. Lämpöpohjallisen laitan talveksi ja paksumman sukan, ei siis villasukkia puuvillasukkien päälle, vaan villaiset suoraan iholle.
Mulla mustat Merrellin kengät, joissa varsi ulottuu nilkaan. Ovat loistavat, ja neutraalin värisinä menevät sekä ulkoilupuvun että farkkujen kanssa.
syksyllä sadesäillä kumisaappaita ja kuivilla säillä ihan tavallisia vapaa-ajan kenkiä, talvella taas karvavuorisia goretex-kenkiä, joissa varpaat ei varmasti kastu eikä palele. Syksyksi on hyvä olla vedenpitävä ulkoilupuku, ja leudoilla talvisäilläkin se on fleecen kanssa toppapukua kätevämpi.
Mulla on edessä päinvastainen tilanne kuin sulla, olen palaamassa työelämään viiden vuoden kotiäitiyden jälkeen! Kiva päästä ostamaan siistejä vaatteita noiden ulkoilukamppeiden sijaan. :)