Pariisi vai Rooma
Miehen kanssa reisuun olisi aikomus.Rahaa eikä aikaa
ole hirvittävästi. Kumpi paikka?
Kommentit (15)
Jos rahaa ja aikaa ei ole paljon niin olishan noita kauniita kaupunkeja lähempänäkin :) Roomaan itse kuitenkin haluaisin.
Äänestä paitaa "cutebunny":
seppala.fi/s/designkilpailu/?id=30132
Vaikka Pariisikin on hieno elämys.
Enemmän nähtävää. Ei kyllä ole Roomakaan halpa paikka, minusta samaa hintatasoa kuin Pariisi. Pariisissa tosin löytyi enemmän ostettavaa, ainakin vaatteita.
Roomassa kyllä on aika paljon taskuvarkaita, niistä ei turhaan varoitella aina.. Pariisissa taas tuntui olevan paljon rauhallisempaa ja turvallisemman oloista muutenkin. juu tätä et kyllä edes kysynyt :D
Molemmat kyllä näkemisen arvoisia kaupunkeja!
Nämä kaksi paikkaa mielessä kyllä oli. Amsterdamissa oltiin kuusi vuotta sitten. Viimeksi kun jossain olimme. Köpiskin varmaan olisi ok...
Molemmat kivoja, vanhoja kaupunkeja.
Tartossa syöminen on todella edullista ja ruoka on hyvää.
ny se mies sano et tahtoiski Sveitsiin, toi tyyppi on kyl tosi päättämätön. Argh.
Käveltiin todella paljon. Vanhaa kirkkoa ja antiikin Roomaa oli paljon.
Seuraavaksi käytiin Pariisissa, missä välimatkat pitempiä, joten matkustettiin paljon maanalaisella. Puistot ja museot kiinnostavampia.
Me ei shoppailtu muuta kun jotain pientä matkatuliaista ja kirppislöytöjä (markkina-). Matkat varattiin itse halpalentoyhtiöltä ja hotellit olivat edullisia 3. tähden hotelleja (oma Wc/suihku ja aamiainen).
Pariisissa ostettiin heti kentältä kolmen päivän liikennelippu, takseja ei käytetty ollenkaan.
N. kerran päivässä syötiin ulkona, yleensä lounasaikaan eli edullisemmin, muuten suosittiin ruokakauppoja.
Matkaoppaat ja kartat oli kirjastosta.
Rahaa meni pääasiassa sisäänpääsylippuihin, eli suht halvalla päästiin.
reissulta kahviloissa istumista ja sellaista vaeltamista paikasta toiseen. Ei mitään himoshoppailuja miehen kanssa tulisi tehtyä;))
On Pariisikin kiva, ei sillä, mutta mielestäni on kalliimpi kuin Rooma. Lisäksi, Roomassa voi liikkua kävellen ja joka nurkalla on jotain nähtävää. Roomassa on myös ystävällisemmät ihmiset ja parempi ruoka=) Itse olen tosin aivan rakastunut Italiaan=) Roomasta pääsee myös kätevästi junalla (muistaakseni 3 h matka Eurostarilla) Venetsiaan, joka on maailman ehdottomasti romanttisin kaupunki=)
Taskuvarkaista, niitä on ihan törkeesti Riiassa ja Tartossa ja Tallinnassakin. Mielestäni nämä ovat muutenkin täysin yliarvostettuja kaupunkeja, varsinkin Riika. Mutta makuasioitahan nämä ovat=)
Ehdottomasti pariisi ! Olen ollut siellä kolme kertaa ja joka kerta haluan takaisin ! Metrolla pääse pariisissa minne vain ja jos jalat toimivat niin suosittelen ehdottomasti tätä !
ja pariisissa sellainen 5pvä metro lippu yhdelle henkilölle maksaa 52€ ja siihen kuuluu kaikki "Zonet" "Alueet" ja sillä pääsee jopa takas lentokentälle ;) Airportmetrolla,eikä tarvitse maksaa taxia !
menisin minäkin. Molemmat kaupungit on tietty "must see" paikkoja, mutta jos toinen pitää valita, Pariisi on paljon miellyttävämpi. Roomassa on kova meteli, likaista, paljon ilmansaasteita ja kaoottinen liikenne.
Pariisi on törkykallis.