Häiritseekö muita rääkyvä naapurin akka?
Mua on alkanut ärsyttämään kun naapurin nainen ei puhu koskaan normaalilla äänellä vaan huutaa aina. Lapset ovat pihalla aamusta iltaan joten huutaa itsekin heille sitten aamusta iltaan, milloin sisältä ja milloin pihalla.
Ymmärrättekö te vastaavassa tilanteessa olevat tätä tuskaa vai olenko nipo? Entä tajuaako huutamalla kommunikoiva ihminen itse huutavansa koko aika?
Kommentit (11)
ja sitten häpeän ja ajattelen just, että mitähän naapurit ajattelee. Mutta, kun sanoo ensin monta kertaa nätisti, ja jos ei totella, niin väkisinkin minulla ääni vähän kohoaa. Eihän sitä tietenkään saisi silloinkaan, mutta ei oikein mahda omalle temperamentille mitään. Opetella voin kyllä. Mutta esim tänään en ole vielä huutanut yhtään ;)
Kun minä huudan! se ei ole mikään hiiren vinkasu
joku sekoboltsi nainen. Huutaa aina tuossa pihalla ja kiroilee. Mä en halua edes tietää, mitä se on sisätiloissa, kun nainen pitää tuollaista ulkonakin. Sääliksi käy teini-ikäisiä lapsia ja miestä, jotka selvästi yrittävät mielistellä kaikkensa, että huuto loppuisi.
Kaikki siellä huutaa (isä, äiti, kolme lasta, kaksi koiraa), eivät varmaan osaa keskustella normaalilla äänellä. Koiran räksytykseen vastataan huutamalla, pakko kai senkin on räksyttää saadakseen äänensä kuuluviin. Huutavat puhelimeenkin, ei minua kiinnostaisi tietää mitä anopille kuuluu tai mitä kaupasta pitää tuoda, mutta mihin sitä korvansa pistäisi? Kuuluu meille sisällekin.
Onneksi en ole itse koskaan törmännyt tuollaiseen joka jatkuvasti huutaa. Itse olen niin rauhallinen että en osaa edes kuvitella miltä ääneni kuulostaisi jos yrittäisin huutaa edes lapselle. Koen huutavat ihmiset todella hyökkääviksi ja jopa pelottaviksi, joten itse en uskaltaisi sanoa tällaiselle "naiselle" mitään. Mutta jos sinulla on kanttia, niin oletko harkinnut huomauttavasi hänelle asiasta? "Hei, olen pakostakin pannut merkille että ainoa tapasi kommunikoida on huutaminen. Onko kaikki kunnossa?"
naapurit luulee, että huudan koko ajan. Ne ei vaan kuule sitä, kun ensin yritän kommunikoida muksujen kanssa normaalilla puheäänellä. Tosin ei kuule/kuuntele lapsetkaan -> huutoa.
kotona on kaksi kaistapäistä poikaa, jotka pitävät itse niin hirveää meteliä että tavallinen puheääni ei kuulu mihinkään. Sorry vaan naapuri. Kyllä maailmaan melua mahtuu.
pitää osata nähdä teon taakse. miksi karjuu?
eikä se rääkyjä edes asu tässä talossa.
lapsensa ovat ihan normaaleja lapsia ja leikkivät ihan tavallisia pikkulasten leikkejä ja ihan kivasti muittenkin kanssa. mutta tää akka! huutaa ja rääkyy koko ajan lapsilleen.
pakko lähteä aina pihalta/puistosta pois kun se tulee. nyt kesäaikaan vielä inhaa, kun rääkyminen kuuluu meille sisälle asti.
naapurin akka huutaa aina lapsilleen! Se on kyllä järkyttävää kuunneltavaa.
Sääliks käy lapsiraukat...yleensä lapset ovat hiljaa ja äiti huutaa, joskus lapset itkee ja äiti huutaa..
Akalla on kaksi alle 5v lasta.