Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistan Silvian häät kesällä 1976. Olin tuolloin 9-vuotias.

Vierailija
11.08.2009 |

Apu-lehdessä oli Silvia paperinukke, jolla leikin tuon kesän.

Niin ja Hymy-lehdessä sellainen iso lihava alaston Silvia karvoineen kaikkineen. Sille äitini liimasi jotkut housut jalkaan. Hymy julkaisi Kaarle Kustaastakin ihnottavan kalpeansinisen alastonversion.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi taisi olla 1973, 6-vuotias olin tuolloin.

Ne Silvian häät vaan olivat niin ihanat! Ja juuri olin parhaassa iässä lukemaan ja leikkaamaan talteen kaiken kirjoitetun. Mulla on vieläkin kihlajaiskuvat tallessa.

Tulen edesmenneeseen mummooni varmaan. Hänen kuollessaan jäämistöstä löytyi lehtileikkeitä Kyllikki ja Johannes Virolaisen häistä 80-luvun alusta.

ap

Vierailija
2/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti mieleen on jäänyt Brezhnevin hautajaiset. Keräännyimme koko koulu jumppasaliin, jossa hautajaiset katsottiin tavallisesta tv:stä. Mutta miksi se oli niin suuri juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brezhnevin hautajaisia en muista, mutta Lapuan patruunatehtaan räjähdyksen muistan huhtikuulta 1976. Nämä hautajaiset televisioitiin ja katseltiin kaikki jumppasalissa. Opettaja itki.

Tämä oli järkyttävin mediatapahtuma siihenastisessa elämässäni. Toki muistan Biafran nälkäisiä lapsia mustavalkoisessa televisiossa, ahdistavia kuvia kärpästen peittämistä silmistä.

ap

Vierailija
4/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena menin naimisiinkin biafralaisen kanssa ja kasvattelin puolibiafralaista ;)

Brezhnevin hautajaisia en muista, mutta Lapuan patruunatehtaan räjähdyksen muistan huhtikuulta 1976. Nämä hautajaiset televisioitiin ja katseltiin kaikki jumppasalissa. Opettaja itki.

Tämä oli järkyttävin mediatapahtuma siihenastisessa elämässäni. Toki muistan Biafran nälkäisiä lapsia mustavalkoisessa televisiossa, ahdistavia kuvia kärpästen peittämistä silmistä.

ap

Lapua oli kova juttu.

Muistan myös tasoristeykset ja niiden monet onnettomuudet. Varmaankin syystä, että isäni oli poliisi ja he joutuivat aina keräilemään ne ruumiin osat raiteilta ja niiden ympäristöstä. Se oli kova paikka kaiken nähneille poliisimiehillekin.

Vierailija
5/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ainakin muistan:

Kaarle Kustaa ja Silvia

Charles ja Diana

Andrew ja Fergie

Philippe ja Mathilde

Haakon ja Mette Marit

Willem Alexander ja Maxima

Frederik ja Mary

Felipe ja Letizia

mutta katselin ihastellen Charlesin ja Dianan häitä. Andrewn ja Fergien häät muistan myös, sekä Haakonin ja Mette-Maritin. Muita en ole tainnut katsella.

t. vm -73

Vierailija
6/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuona Dianan naimisiinmenokesänä. Dianan hääpukukin oli i-ha-na ;).

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_03/DianaCharlesAN_468x602.jpg

Vierailija
7/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olin rippikouluikäinen, Lapuan patruunatehtaan vainajien hautajaiset muistan ja Dianan häät, vietin omia ekoja häitäni samana kesänä.

Vierailija
8/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luin tuolloin Silvian kihlajaiskeväänä kaiken mitä lehdissä oli -kirjotettiin, että Silvia haki hääpukunsa Pariisista Diorilta, norsunluunvärinen yksinkertaisuus.

Apu-lehteen R Palonen piirsi vaaleansinisen röyhelöpuvun ja olin tosi pettynyt kun se ei ollut se autenttinen puku.

ap

Vierailija
9/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taytin loppukesasta 10v ja tuona viikonloppuna ei lahdetty heti aamulla kesamokille vaan katsottiin ensin haat. dianan haiden aikaan olin jo 14v ja hain kiskalta ison daim:in ja limupullon ohjelmaa varten. sarah fergusonin haiden aikaan olin jo toissa paivakotiapulaisena. joku oli tuonut telkkarin kotoa, mutta eihan sita kukaan paassy kattomaan kun oli ne hiivatin kakarat vahdittavana!

Vierailija
10/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä lähettinä enkä ehtinyt kuin vilaukselta seurata tätä tapahtumaa. Olin sitäpaitsi jo kasvanut prinsessavaiheen yli, olinhan jo 19-vuotias.

ap

Vierailija
11/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan patruunatehtaan räjähdyksen muistan minäkin. Moni lapsi jäi täysorvoksi, kun sekä isä että äiti olivat tehtaalla töissä.

Silvian häitä en muista, mutta minulla oli kyllä leikekirja, jossa hänen kuviaan. Ja pienen Viktorian kuvia.

Vierailija
12/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempiakin kun minä ;-) Olen vm 73 ja musitan Dianan häät. Olimme juuri pikku purtelolla tulossa Uumajasta Vaasaan, kun häät pyörivät tv:ssä.

Vierailija
13/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm 72... Kyllä sitä on vanha, kun alkaa nähdä samasta perheestä sekä vanhempien että lasten häitä :D (joo, brittikuninkaallisia vielä odotellaan, mutta periaatteessa voisivat)

Vierailija
14/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ainakin muistan:

Kaarle Kustaa ja Silvia

Charles ja Diana

Andrew ja Fergie

Philippe ja Mathilde

Haakon ja Mette Marit

Willem Alexander ja Maxima

Frederik ja Mary