En tiedä mitä nyt pitäisi tehdä
että menisikö pikkuhiljaa lääkäriin, kun kuukautiset on jo 2 viikkoa myähässä ja raskaustestejä tehty ja negatiivista näyttää. vaikka olisi mahdollista että olisin raskaana kun ovulaationaikana on tullu peuhattua. olen aina pystynyt laskemaan koska kuukautiset alkavat ku on ollu aina niin täsmälliset. mutta pitäisihän raskaustestissä jo näkyä, vai onko jollain kokemuksia että on vasta muutamien viikkojen jälkeen vasta näyttänyt positiivista.. olen kuullut että niinkin on käynnyt?
Kommentit (12)
myös että joillain ihmisillä testin tulos näkyy vasta useiden viikkojen myöhästyneiden kuukautisten jälkeen. mutta itselläni ei ole kokemusta sellaisesta, enkä tiedä onko kovin monella muullakaan?
että et ole ovuloinutkaan.
Ovuloimattomia kiertoja sattuu silloin tällöin, ja ne tuppaavat venymään.
Raskaustestit ovat melko varmoja, on aivan pieni prosentti naisia, joilla ne eivät näytä positiivista ollenkaan.
soita terveyskeskukseen.Itse olen joskus käynyt raskaustestissä.Riittää varmaan kun piipahdat labrassa.Siinä ei kauan kestä.
Viimeisin raskauteni näkyi kotitestillä vasta kun kuukautiset olivat kaksi viikkoa myöhässä..
Mä tein kolme testiä viikon välein ja kaikki näytti negaa. Menin sitten lääkäriin ja sielä raskaus sitten varmistui.
Kannattaa varata aika ainakin testiin.
Siis työn tms takia? Jos ei, niin ainakin minä odottelisin rauhassa. Joskus kuukautisia jää väliinkin ja erityisesti jos niiden tuloa kyttää ja jännittää, ne voivat myöhästyä.
Tuo ovulaation puute on yksi tekijä. kaksi viikkoa on kyllä aika paljon tuollaiseksi, yleensä kai se pidentää viikolla, about.
Jos ottavat verikokeeseen, mene vaan. Se ainakin on erittäin luotettava.
Joka sai positiivisen testin neuvolassa.
Kotitestejä osti mielenkiinnolla ja vasta puolessa välissä näytti positiivisen.
Ja tämä siis henkilöllä joka ennestään oli saanut kotitesteillä positiivisia tuloksia aikasemmista lapsistaan.
Ihan oman kierronkin takia tollasta ei kannata jättää tutkimatta. Soita vaikka ensin neuvolaan josko voisit aamulla tulla testiin ja sitten kysyt kannattaako mennä lääkäriin vai gynelle että kierto selviää!
Tollanen meinaan voi olla aikamoinen ongelma jatkoaki ajatellen jos kierto on täysin sekasin, lääkitys? kystoja?
ne näyttivät negaa vaikka raskausviikkoja oli jo useita. Ensimmäisen testin tein muistaakseni rv 10.
Raskauteni huomattiinkin lääkärissä vasta rv 18...
kun olen ollut nyt tän kaks viikkoa turvoksissa ja aina välillä alavatsa kipuja ja kuumeilua on non ollut tän kahden viikon aikana jo kaksi kertaa. ja kun opiskelen viimistä vuotta ammattikoulussa asia vaivaa minua aika tavalla.
testi näytti plussaa vasta kun menkat oli kaks viikkoo myöhässä.
outoa oli, sillä edellisessä raskaudessa testi näytti heti plussaa.
on mulla kyllä käynyt niinkin että menkat oli vaan yhtäkkiä kaks viikko myöhäs, vaikka aina on ollu tosi sännölliset menkat.
luulin ettei muilla ole ollut samanlaisia "ongelmia" ainakaan lähi tuttavapiirissäni. soitan kohta lääkäriin ja kysyn että mitä kannattaisi tässä vaiheessa tehdä.
Mutta ei varmaan ole yhtä oikeaa vastausta. Voit odottaa vaikka viikon ja tehdä raskaustestin sitten uudestaan. Tai voit varata itsellesi lääkäriajan. En usko että kumpikaan on väärin. Kyllä se siitä!