Mitä järkeä ostaa valmiita pitsoja, kun itse tekemällä saa
samalla rahalla paljon enemmän täytteitä ja paremman pohjan?
Kommentit (27)
mutta et tasan tarkkaan saa itse tehtynä halvemmalla pitsaa, kuin pakastepitsa. Esim toi kuvailemasi ananas-juusto-jauheliha-pitsa maksaa melkein kympin. Mun suosikkipakastepitsa, eli Ristoranten Mozzarella, maksaa muistaakseni 3,50 e ja sillä rahalla EI osteta mozzarellaa, tomaattia ja pestoa, saati jotain pitsajauhoja.
että miten joku tykkää kotipizzan pitsoista? Siis okei, sen annan myöten että kana on kotipizzassa monesti parempaa mutta siis muuten? Järkyttävän pieniä ja kalliita ja pahan makuinen kastike
Eivät ole yhtä halpoja kuin jotkut esimerkit mutta en usko myöskään että tukisimme harmaata taloutta sillä kyseessä on mamujen ketju jossa hinnat melkein yhtä korkealla kuin Kotipizzassa ja kuittikin löytää aina tiensä mukaan. No, jokatapauksessa:
totta että kotona tehty ei maistu samalta. Ei ole kivaa syödä sellaista raa'an venhäjauhon (siltä se 99% tapauksissa maistuu) makuista lättyä missä on liian vähän juustoa, jotain halpaa kinkkua ja pohja pullamainen.
Durumjauhoista pohja (tulee ohut), hyvä tomaattikastike, lempitäytteet ja paria hyvää juustoa päälle. Uuni pizzanpaistolämmölle ja pizza sinne.NAM! Mutta tottakai meilläkin käydään hakemassa valmispizzaa kotiin välillä, joskus on kiva ottaa ihan rennosti. Yksi plussa on kotona leipoisessa, nimittäin lapset tykkää laittaa omat päälliset omiin pikkupizzoihin. Mikäs sen mukavampaa perheen yhdessäoloa kuin leipominen:)
itsetekemällä paljon kalliimmiksi kuin valmispitsat. Minä kun teen perusteellista työtä ja täytettä on sentin paksu kerros vähintään. Joten jos laiskottaa, niin sitä valmispitsaa voi helposti parannella ja vaan tyrkätä uuniin.
Kyllä meillä molemmat mies ja minä osataan tehdä hyvää pitsaa. Tosin koskaan en kenenkänmuun tekemänä ole yhtä hyvää pitsaa saanut.
Tärkeimmät on hyvä taikina (ihan perus vehnäjauho,vesi,hiiva,sokeri ja riittävä suola. Ja sitten VAIVATAAN tarpeeksi)ja kastike (pitää osata maustaa maukkaaksi,eikä mitään tomaattipyreitä tähän !). Täytteet jokainen osaa lätkiä mielensä mukaan. No hyvä juusto toki on tärkeä myös.
KOti uunissa saa ihan hyvin paistettu, tärkeintä on että pitsan pohjassa on väriä.
jos hinta 2,99? Ja toisaalta, miten paljon ilmaa joidenkin muiden pitserioiden hinnoissa onkaan.