G: Paras jauhelihapihvi/-pyörykkäohje - ilman lisäaineita?
Miten te muut valmistatte lihapullat tai pihvit ilman lisäaineita (esim. korppujauho) - miten maustamalla maistuvat sekä lapsille että aikuisille? Ja ovatko myös pakastamisen jälkeen hyviä?
Kiitos!
Kommentit (4)
-400g naudan jauhelihaa + 400g hirven jauhelihaa
-2 munaa
-iso kasa juustoraastetta
-mausteeksi suolaa, valkosipulijauhetta, valkopippuria, chiliä.
NAM!
(näillä suhteilla)
600 g laadukasta naudan jauhelihaa
2-3 dl jääkylmää vettä
suolaa, pippuria
Sekoita ja paista. Älä missään nimessä peitä pannua kannella. Tulee aivan loistavat pihvit, enkä tajua mikä kemiallinen prosessi siinä tapahtuu, että niin käy!
Pakastan yleensä jauhelihan raakana ja jotenkin vaisto sanoo, että jos nämä pihvit pakastaa, niin niistä tulee sitkeitä.
Hyviä lihapullia olen tehnyt Tina Nordströmin ohjeilla (google?). Niihin tulee kyllä maitoon liotettua leipää. Mehevyyttä ja syvyyttä makuun tulee, kun taikinaan lisää vähän anjovista.
kiitoksia! Joo, mä vaan ajattelin, kun mun ruiskorppujauhoissa ainakin on lisäaineita... pitäis siis tehdä itse lisäaineettomasta leivästä. Kiitos ohjeista!
ei ne mitään lisäaineita ole. Niitä voi tehdä itsekin, jos ei halua mitään ylimääräistä.
Eli teen näin:
korppujauhot kermaviiliin turpoamaan, sitten mukaan munaa ja jauhelihaa. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja chiliä.
Kestää pakastusta oikein hyvin.