Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmi 2010 vk 33

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään ekassa ultrassa ja kuten arvelin mulla siirty LA kahella viikolla taakse päin... eli 7.2 on uusi :D

rv siis 14+4

Vierailija
22/37 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille odottelijoille!

vähitellen on tuo masu alkanut kasvaa mullakin ja vähän jotkut housut (ja erityisesti rintsikat) ahistaa. onneks vaatekaappi on täynnä löysiä vaatteita ja näin lämpimillä säillä on vielä välttyny farkuilta.

mietin tossa, kuinka paljon raskaus vaikuttaa tuohon hammaskalustoon. kävin oisko ollut tammikuussa hampulääkärillä, ja silloin oli kaikki ok, eli kai hammashuollon voi jättää myöhemmälle. vähän on ollut leuka (tai kulmahampaat) kipeänä ja välillä pureminen on sattunut, mutta toivottavasti vain jotain ohimenevää.

ensi viikolla on edessä työmatka unkariin. en ole vielä töissä kertonut raskaudesta, mutta nyt taitaa olla hyvä hetki. tulee varmaan julki jossain vaiheessa, sillä olen majoittunut esimieheni (nainen) kanssa samaan huoneeseen ja epäilys saattaa herätä viimeistään kun ei viini tai kalja maistu =) onko moni kertonut jo töissä?

kattelin muuten kelan sivuilta äitiysloman alkamispäiviä ja muistaakseni mulle tuli 31.12. eli ens vuonna ei tartte tehä enää töitä =) jos joulun aikoihin jää "lomille" ei tässä enää montaa kuukautta oo työrupeamaa. aikamoista.

g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan toipumassa jostain kesälenssusta(ei sentään sikaflunssa =)). Muuten vointi on ollu edelleen hyvä ja massu on kasvanut! Ei tietoakaan siitä et omat farkut menis päälle =). Joku kyseli liikkeiden tuntemisesta ja mullekin on muutaman kerran tullu sellanen tunne että nyt se oli sitä!! Ihan siis vaan sellasia pieniä "hipaisuja" mutta kuitenkin!

Mä olen jo kertonu töissä ja ehkä ihan hyvä kun joka päivä tarttis olla nostelemassa painavia laatikoita yms.

Jaaha, nyt saunaan!

Mansikka83 rv. 14+4

Vierailija
24/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt täällä käymään moneen viikkoon. Meillä oli np-ultra jo melkein kuukaus sitten ja siellä kaikki näytti olevan kunnossa:) Ultrassa tosin selvisi, että raskaus olikin jo viikon pidemmällä kuin luultiin. Laskettu aika siis muuttui. Uusi laskettu aika on 25.1.2010, joten minut voi poistaa LA-listalta, hipsin tästä tuonne tammikuisten puolelle:)

Oikein hyvää odotusta kaikille!:)

Nuppu86 rv16+4

Vierailija
25/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Hauskaa että täällä on muitakin, jotka ounastelevat tunteneensa liikkeitä. Minäkin luulin tuntevani toissapäivänä pientä muljahtelua, mutta sen jälkeen ei sitten olekaan ollut mitään. Edellisessä raskaudessa liikkeitä tuntui rv 16.

Kuvotus on kokonaan poissa ja nyt minullakin on koko ajan nälkä. Aamuisin ei nukuta kuuden jälkeen, on pakko herätä ennen seitsemää syömään ja sitten töissä jo kymmeneltä maha kurnii, pakko ottaa hedelmiä tmv. Pari kertaa olen herännyt yöllä nälkään ja ottanut leipää. Makeaa ei tee mieli edelleenkään, paitsi joskus kirpeää salmiakkia kuten turkinpippureita.

Jatkuvasta syömisestä huolimatta paino ei ole noussut vieläkään kuin 1kg, vaikka edellisessä raskaudessa näillä viikoilla jo +4kg. Hyvä niin. Omat housut ahdistavat vyötäröstä, joten otin jo äitiyshousut käyttöön; mekot vielä menevät.

Vaikka maha onkin jo pallomainen, niin silti raskausasia on yhä hieman epätodellinen, kun ei voi tarkkailla liikkeitä enkä tiedä sukupuolta.

Sukupuoli aiotaan ehdottomasti selvittää seuraavassa ultrassa, jos vain pikkuinen sattuu sopivaan asentoon. En uskalla ääneen sanoa kumpaa toivon etten sitten pettyisi:)

Hyvää elokuun jatkoa kaikille kanssaodottajille!

t. Feonia rv 14+4

Vierailija
26/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyn vasta nyt tänne joukkoon! Mukava lukea toistenkin kokemuksista. Hassua vaan, kun itsellä ei ole missään vaiheessa ollut mitään oireita tai vaivoja. Vielä ei liikkeet tunnu, mutta eipä kai niitä tarvi enää kovin kauan odotella :) Ultra on tehty jo 3 kertaa kun la oli epäselvä epäsäänn kk takia, rakenne uä tulossa 8.9. Saa nähdä maltetaanko pitää sukupuoli vielä yllätyksenä :)

Viikkoja nyt 15+4, LA 1.2.2010, ikä 28, eka raskaus ja synnäri TYKS.

Vierailija
27/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvolasta, lääkäristä sanottu ja lehistä olen kans lukenu että liikkeet voi tuntea vasta 16-20 viikolla ja yleensä 16 viikosta lähtien ne joilla on jo raskauksia yksi takana..eli ensisynnyttäjien ei pitäisi vielä tuntea viikolla 16 mitään.. :)

että jos joku tuntenu jotain niin se ei ole mitään vauvan liikkeitä tai potkuja vielä :)

jostain luin myös kun joku oli kirjottanu et hän ois tuntenu jotain viikolla 10!! :D

mut sehän on sillon vielä katkarapu vaiheessa että epäilen..

Vierailija
28/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuolla maaliskuisten listalla tahan asti mutta talla viikolla oli ultra ja laskettuaika varmistui 27.2.10 joten liittyisin tahan listaan kiitoksia. Minulle tehdaan suunniteltu sektio (koska on jo 2 aikaisempaa sektiota) joten uskoisin etta vauva tulee maailmaan vielakin aikaisemmin kuin tuo la.

Mulla on ollut tama alkuraskaus aikamoista hulinaa koska muutimme paikkakuntaa ja vaihdoin tyopaikkaa. Jouduimme muuton vuoksi rekisteroitymaan uudelle laakarille ja multa otettiin rutiiniverikokeet yms. Sain sitten tietaa viime viikolla etta mulla on kilpirauhasen liikatoiminta. Mut passitettiin sen vuoksi suoraan sairaalaan erikoilaakarin hoitoon koska on niin monta riskitekijaa (verenpaine laakitys, ylipaino, 2 sektiota takana), siella tuo kilpirauhaskoe otettiin uudelleen ja tulokseksi tuli ettei siina arvossa ollutkaan mitaan vikaa! Laakari sanoi etta joskus raskaus voi nostaa niita arvoja, itse puolestani epailen etta minulla oli kilpirauhastulehdus koska olin 2 viikkoa aivan kauheassa taudissa, kurkkukipu oli aivan jarkyttavaa, ja aanikin lahti moneksi paivaksi.

Maanantaina ultrassa nakyi pieni vilkas vauveli! :o) Ultraaja sanoi etta ei meinaa saada kunnolla mittoja kun vauva vain huitoi ja heilui.

Itkuhan siina mulle tuli kun sydamenlyonnit ja vauva nakyi.

Hyvia vointeja kaikille!

Kolmaskerta rv11+6, la 27.2.10, 32v, 3.lapsi, synnytys ulkomailla

Vierailija
29/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Liittyisin mukaan listalle, viikkoja on tällä hetkellä 14+6. Raskaus on sujunut mukavasti, väsymystä nyt lukuunottamatta, mutta sepä taitaa olla NIIN tavallista. Tosin odotin sen jo helpottavan kun pääsee ekan kolmanneksen yli, mutta ehkä se vielä helpottaa.

Kaikki on ihan upouutta tässä raskaudessa, sillä ekaa lastani odotan. Innolla sitä odottelee jo massuakin! Eka ultra ja myös lääkäri ovat jo takana. Eilen lääkärissä kuultiin sydänääniä, se oli hienoa :)

Lisäisittekö minutkin listalle:

Nimim. Merppe, LA 6.2.2010, 1 lapsi, ikä 27, sairaala Jorvi

T. Merppe

Vierailija
30/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille ja lisäsinpäs teidät heti listaan =)

Nemotus rv 13+4

Vierailija
31/37 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta on kotiudittu ja arkeen palattu notta oikeen rysähti! Mies tänään kerto puhelimessa jotta poika (4v) on ollu vähän kipeenä, flunssaa eikä oikeen syöny kunnolla. Näin pojan nyt illalla puol yhdeksän aikaan ja mentiin suihkuun ku se haisi tosi pahalle. Totesin siinä poikaa pestessä ettei haju katoa ja tuumasin että taitaa henki haista, pestiin hampaat ja haju pysyi. Sitte hain taskulampun ja kurkkasin kurkkuun ja meinasin saada slaagin! Se on ihan keltasen möhnän peitossa! Ja kuumettakin oli sitte 38.1 ja kotiväkeä kuulusteltaessa selvisi ettei jätkä oo syöny mitään kahteen päivään ja oli valvonu koko viime yön ja ollu tosi hiljainen. On varmaan ollu kurkku "vähän" kipeä. Lähdettiin vauhdilla päivystykseen, myöhästyttiin puoli tuntia ku sairaanhoitaja oli ehtiny lähteä. Lääkäri vaan totes että kovasti on tulehdusta ja aamulla heti kasilta takasin kokeisiin, joita ei siis voinu nyt ottaa ku ei ollu ottajaa! Nyt sitte pitää yö valvoa ettei kurkku turpoa enempää ja poika tukehdu. On vähän paha olo pienen puolesta ja itkettää ku oon niin huolissani. Ei taida äiskä hetkeen käydä lomailemassa...

Mahaa on vihlonu välillä tosi ikävästi, taitaa olla kasvukipuja. Liikkeitä yritän kuulostella minäkin ja ihan varma en oo huomasinko jotain eilen illalla. Näihin aikoihin oon ennenki alkanu tuntea liikkeet, joten varmaan pian tästäkin.

Tervetuloa uusille!

Krisse 14+2 (kuvitellen itselleenki kurkkukipua)

Vierailija
32/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voisi ottaa listalta pois, sillä keskeytynyt keskenmeno on todettu jo viime kuussa.

Onnellista odotusta kaikille, erityisesti Stinnalle!!!

Vierailija
33/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi taisin kirjoitella,kun raskauspahoinvointi oli alussa tuossa kesäkuun lopulla/heinäkuun alussa. Nyt vihdoin alkaa tuntua jälleen siltä, että pystyy koneen ääressä istumaan ilman pahoinvoinnin lisääntymistä ja viikon olen jo töissäkin ollut. Ei onneksi tällä kertaa ihan niin pahaksi mennyt tuo oksentaminen kuin esikoisen kohdalla oli, mutta kertaalleen kävin nesteytyksessä terveyskeskuksessa ja paino on laskenut sellaiset 3-4 kg lähtötilanteesta. Mutta kuten sanottu nyt alkaa jo hiljalleen olo olemaan hiukan parempi. Uutena vaivana tosin on tullut päänsärky, jota on ollut vähän koko ajan tuosta elokuun alusta asti. Eka neuvolakin on takana ja oli tuo hemoglobiini hiukan korkealla (179), mutta nyt vissiin tullut jo takaisin normaalille tasolleen 140-150 välille. Johtui siis varmaan lievästä kuivumisesta, kun oli noin korkeaksi noussut. Ultrassakin kävimme tällä viikolla ja lapsi oli kovasti liikkuvainen tosin niskaturvotus oli hiukan iso 2,2 ja näin otettiin myös verikoe, mutta tulkoon tulokseksi mitä tahansa, niin enää mihinkään lapsivesitutkimukseen en kyllä mene ja sen tein selväksi jo Hyvinkäällä. Eka lääkäri mulla on vasta syyskuun alkupuolella, joten siihen on vielä aikaa.

Joku kyseli siitä, onko töissä jo kertonut raskaudesta, niin minä kerroin heti ensimmäisenä työpäivänäni (aloitin juuri uudessa koulussa), koska totesin, että tää pahoinvointi ei ole vielä ohi, niin ei tarvitse esimiehen heti ihmetellä, jos uusi opettaja ei pysty tulemaan töihin ja on heti alussa paljon pois... Meillä kun on koulussa vielä sijaiskielto päällä eli jos olet pois, niin toinen opettaja hoitaa tuntisi omien tuntien ohella. Esimies suhtautui hyvin positiivisesti asiaan ja totesi, että onpa ihana uutinen. Ja kaiken lisäksi siis tää mun työsopimukseni on määräaikainen sijaisuus ja loppuu joulukuun vika päivä eli juuri ennen äitiysloman alkamista, joten sekin meni aika nappiin tässä vaiheessa. Mutta siis työkaverit ja esimieheni tietävät asiasta, vaikka suurin osa kaveripiiristä ja sukulaisista ei ole vielä tietoisia.

Nyt tuli ihan kauhea vuodatus ja vain omaa napaa, mutta jatkan taas lisää toisella kerralla. Ai niin ja laskettu aikani muuttui parilla päivällä, kuten itsekin olin hieman ounastellut (kyseessä siis PAS ja alunperin laskettuaika oli kierron mukaan, mutta nyt se on siirtopäivän mukaan laskettu) eli uusi LA on 23.2.2010.

t: skk-78 + "helmis" rv. 12+4

Vierailija
34/37 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä ensin:

Minä en lähtisi kiistelemään milloin liikkeitä voi ja kuuluu tuntua, seKIN on yksilöllistä. Lehdet ja asiantuntijat ymv tahot sanoo kukin yleisen kaavan mukaan menevien tapausten perusteella, mutta kyllä jokainen oman kehonsa tuntee ja tietää. Ja itse ainakin voin sanoa, että lukusia vuosia hoitoja käyneenä ja omaa kehoa syynänneenä, tiedän mitä tunnen ja mitä en tunne. Keho, kohtu yms. on jokaisella eriaisia, kuten kipukynnys, tunne herkkyys ja kaikki muutkin.

Minä aloin tuntemaan äärimmäisen tarkkailun ja hiljaa olon avulla esikoisesta liikkeitä n. rv 13 ja ne samaiset tuntee vain jatkui ja vahvistui pv ja vko kerralla.

Nuo "raja" vkot sanotaan mm. siksikin (millon siis VOI tuntea liikkeet) ettei tarvitse olla huolissaan jos ei tunne, koska ohan se näin päin harvinaisempaa, että liikkeitä tuntee näin aikaisin.

Mutta silti, minä tunnen pieniä hentosia liikkeitä ja myllerryksiä :)

erotan täysin, mikä on ilmakupla, suoliston toimintaa, elonhiiri tai vauva liike tms.

Liikkuessahan niitä en tunne enkä huomaa.

Supisteluista:

Onko kellään muulla tullut JO harjoitussupistuksia?!

Mulla meinaan on :( ei kyllä mkn voi mennä huoletta ja hyvin tässä raskaudessa!

Ei vielä tässä vaiheessa saisi supistella tai ees harjoitella yhtään!!

Täytyy nyt ottaa hyvin varovaisesti ja iisisti ja jäädä saikulle heti jos tuntuu et supistelee vaan.

TERVETULOA UUSILLE MUKAAN ODOTTAMAAN!

Stinna rv 13+1

Vierailija
35/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kanssa liikkeistä ensin, mulla merkattiin jo rv 13 liikkeet plussana neuvolakorttiin. Lapsettomuushoidot tää kanssa takana, joten oman kropan tuntemukset ja muljahtelut on tuttua. Toinen ivf pohjainen raskaus menossa ja kummassakin olen viikko siirrosta tiennyt et nyt napsahti.

Harjoitus suppareista: Mulla kans tuntui ekan kerran eileen et nyt harjoitellaan suppareita, muistaakseni esikoisen aikaan kans rv 16 niitä rupes tuntuun. Joten tästä nää kaikki taasen alkaa.

Omaa oloa: Vaikkakin liikkeet tuntuu niin siltikään en usko et meitä voi todella olla 4 helmikuun alussa, ehkä tuo tuomio noiden hoitojen aikana vaikuttaa. Meillähän piti olla noin 5% mahdollisuus saada yhteinen biologinen lapsi, ensimmäinen on edellisestä suhteesta. Ensi viikolla on neuvola ja toivon et sydän äänet kuuluu jo masun läpi, kyl ne nyt kaiken järjen mukaan pitäis kuulua. Sokerit on pysynyt ihan kunnossa ainakin omien mittauksien mukaan, mut sekin nyt katotaan sitten..

Ensi viikolla sit alkaakin poitsulla tarha, toki 3 päivänä viikossa. Saapa kavereita ja kuitenkin normaali rytmiä tähän touhuun. Ens talvena onkin sit eskarin aloitus. Nyt kun vielä olen työttömänä niin pitää miettiä tarkoin et kui hoitovapaalle jään ja et tuo eskari/ ekaluokka on varmaan järkevin olla kotona. Jos rahatilanne sallii. Mistäs sen tietää jos tää synnytys on helppo niin kokeilee vielä pakkasilla et jos vielä kolmas..

Muuten onko uudelleen synnyttäjil kellään kokemusta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Mulla todettiin se ku poitsu oli vajaa 2 vee, toki siinä tuli erot yms.. Joten nyt vähän hermoiluttaa sekin ja lääkkeitä en nyt raskaus aikana syö.

rv 15+3

Ps: päivityksiin voi laittaa et toinen raskaus

Vierailija
36/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään minä en kiistele mistään liikkeistä.. sanoin vain sen mitä minulle on väitetty ja siksi tuntuu todella oudolle kuulla että joku olisi tuntenut viikoilla 10 eteenpäin jo jotain liikkeitä, mutta jokaisellahan on omat mielipiteet asioihin :)

Itsellä todella paljon ollut jo noita kasvukipuja. välillä täytyy maata pitkäänkin kun niitä tulee ja menee kokoajan.

Eilen oli yksi niin raju että aloin itkemään, kun teki niin kipeää, mutta jospa ne helpottaisi jossain vaiheessa ja onneksi on pois meneviä eikä jatkuvia.

Huomenna miehen kanssa asuntotoimistoon viemään papereita josko saataisi jossain vaiheessa uusi kämppä suurempi :) ihanaa!

37/37 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskaltauduin keromaan toissa viikolla lähimmälle esimiehelleni raskaudestani. Hän suhtautui asiaan hienosti, vaikka tiedänkin hänen jo miettivän, et pitää taas hommata sijainen; mähän teen äitiysloman sijaisuutta ja vuoden vaihteessa jään sit ite äippälomalle..

Muut, kuin lähimmät työtoverini, eivät raskaudestani tiedä. Samoin vain muutamille sukulaisille ja kavereille on tulokkaasta kerrottu.

Mua pelottaa hiukan tulevaisuus, ja oikeestaan tää raskaus. Siis en pelkää sinänsä raskauttakaan, vaan sitä, onko kaikki kunnossa yms.. Mullahan oli se mahdollinen keskenmeno, mikäli siis odotin aluksi kaksosia (siihen ku ei 100% varmuutta koskaan saada) ja sen jälkeenhän mulla tuli kuukauden päivät ruskeaa limaista vuotoa. Nyt vuoto on loppunut. Paitsi et välillä tulee ihan hitunen viel rusehtavaa. Niinpä mielikuvitus on laukannut ja olen jo pelännyt, jos tämäkin menee kesken..

Onnekseni mulla on äitipolille aika nyt tulevana tiistaina, jollon voi taas olla hiukan fiksumpi.. Ja neuvola-aika on sit seuraavan viikon keskiviikkona.. Mul ei muuten ollut viime kuussa lainkaan neuvola-aikaa ja ylipänsä olen neuvolassa käynyt tähän mennessä vain kerran..

Sydänääniä ei ole vauvalta lainkaan kuunneltu, joten sitäkin odotan jossain vaiheessa kuulevani.

Samoin olen miettinyt, haluanko tietää lapsen sukupuolen ennen syntymää, vaiko enkö. Miehem mietteitä en viel ole edes kysynyt, kun olen ajatellut asian niin, et jos mä en halua tietää, ni ei tarvi sit miehenkään vielä tietää ;) Loogista, eikö vain :) ( mulla on tosin oma epäilykseni, kumpiko sieltä olisi tulossa, mut kumpikin on toivottuja.)

Liikkeitä mäkin kuvittelin jo tuntevani. Varma en tietenkään ole. Kun rauhallisesti makoilin selälläni, tunsin jotain jännää liikettä tms vatsasta, mut en vielä ole siitä ääneen maininnut kellekkään ;)

Mä olen nyt saanut myös riesakseni päänsäryn. Lääkkeitä en hirveesti viittisi syödä, kun eihän ne varmasti hyvää tee pikkuiselle, mut nekin lääkkeet, mitä olen pakosta ottanut, ei ole meinanneet tehota :( Onneksi nyt ei säre päätä, mut jo sitä sainkin kokea eilisestä alkaen aina tän päivän iltaan saakka..

Asuntoasioitakin olen miettinyt. Jossain vaiheessa on varmasti isompaan lähdettävä, mut mistä sitä lähtee hakemaan, missä haluaisimme lapsen kanssa asua. Nykyinen asunto on 39 neliötä ja jo nyt suht pienen tuntuinen..

Onko teillä muuten tietoa, milloin pitää hankkia vakuutus ennen lapsen syntymää??? Jotkut sanoi, et viikolla 20, toisaalla taas on epäilty, et jo aiemmin..??

Niin ja tervetuloa kaikille uusille pienten helmien odottajille :)

T:Sara rv 15+0