Eli edelleen syntyy hoitojen avulla lapsia jotka eivät ikinä saa tietää isäänsä??
Hedelmöityshoitolaki karkotti suomalaiset luovuttajat - tanskalaisia tilalle
Sunnuntai 9.8.2009 klo 21.08
Vuonna 2007 voimaan tullut hedelmöityshoitolaki on karkottanut suomalaiset siemennesteen luovuttajat, Aamulehti kertoo.
Lue Aamulehden juttu aiheesta
Uuden lain tultua voimaan kaikki luovuttajat on pitänyt rekisteröidä. Lisäksi heidän luovuttamistaan sukusoluista syntyneet lapset saivat oikeuden selvittää biologinen isänsä tultuaan täysi-ikäiseksi.
Hedelmöityshoitoklinikat ovatkin joutuneet turvautumaan tanskalaisiin luovuttajiin. Aamulehden mukaan jo kaksi kolmasosaa klinikoilla käytettävistä luovuttajista on tanskalaisia.
Sairaalat ovat silti joutuneet ahdinkoon luovuttajien määrän vähentyessä, lehti kertoo.
Kommentit (10)
Taisi olla ykkösen aamuohjelma.
Siis vaikka Tanskalaisia käytetään niin he ovat tietosia että lapsi saa käsiin isän tiedot MUTTA koska puhutaan pitkästä ulkomaille ulottuvasta yhteydestä niin tanskalaiset on aika varmoja ettei Suomesta tulla niin vaan kyselemään mitä kuuluu.
Suomessa riski on suurempi.
Ihan yhtälailla se isän henkilöllisyys kerrotaan jos luovuttaja on tanskalainen.
Kun tuli kirjotettua nopsaan väärin. TÄÄ ON KESKUSTELU!!! Ei mikään romaani. Mene muualle päteen: maanihmiset kirjotetaan AINA pienellä, MAAT isolla. Myönnän tehneeni KIRJOTUSvirheen mutta sää oot vaan pienimielinen: keskustelut saa olla kevyenpiä asioita. Täälä saa kirjottaa niinku puhuu.
Lause alkaa isolla. Haista kuule kakka.
3
kevyenpi?
Se on kevyempi.
Ja niinhän se lause alkoi isolla, kun se alkoi jo otsikosta!
Saa toki kirjoittaa miten haluaa, mutta ei kovin fiksua kuvaa anna itsestään, jos ei yhtään viitsi katsoa miten kirjoittaa.
Isä on se joka asuu heidän perheessään äidin kanssa toivottavasti tasavertaisena lastenkasvattajana.
Kun tuli kirjotettua nopsaan väärin. TÄÄ ON KESKUSTELU!!! Ei mikään romaani. Mene muualle päteen: maanihmiset kirjotetaan AINA pienellä, MAAT isolla. Myönnän tehneeni KIRJOTUSvirheen mutta sää oot vaan pienimielinen: keskustelut saa olla kevyenpiä asioita. Täälä saa kirjottaa niinku puhuu.
Lause alkaa isolla. Haista kuule kakka.
3
Olen heidän äitinsä. Olen ollut heidän elämässään siitä asti, kun heidät mikroskooppisen pieninä alkioina laitettiin kohtuuni. Tosin heidät on hedelmöitetty luovuttajan munasolulla, ja tätä luovuttajaa he eivät tule tuntemaan. Äitinsä he kyllä tuntevat.
keneltä olen saanut puolet geeneistäni
kyllä minua ainakin vaivaisi jos en tietäisi keneltä olen saanut puolet geeneistäni
mutta varmasti pitäisit isääsi isänäsi, etkä siittiöiden luovuttajaa. Ja sehän tässä kai oli pointti, eikä mikään vaivaaminen.
"iskä"-aines tulee vielä ulkomailta...
kannattaisiko sittenkin kumota tämä täysin pöljä laki?
Ei tässä loppujen lopuksi lapsi mitään voita...