Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******TAMMIKUUN TÄHDET******viikko33

10.08.2009 |

Uusi viikko uudet kujeet...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tapahtuu paluu arkeen kun koulut alkaa tiistaina esikoisella.

Itsellä vointi on kutakuinkin suuri ja mahtava. Miten voi jo puolessa valissä olla maha niin iso. Yhtä iso mulla ollut viikolla 30 edellisissä raskauksissa. Muutenkin olo on ollut tosi hyvä ja energinen, muutamia kolotuksia lukuun ottamatta. Iltaisin häpyluun liitoskivut vaivaa ja öisin edelleen repäisykivut. Tiistaina on neuvola ja kuulee ne ihanat jumpsutukset.

Jokainen kunta järjestää näköjään vähän erilailla lääkärit ja neuvolat raskaana oleville, mutta yleisohje on, että lääkäri olisi joka kolmanneksella. Yleisimmin ekä viikolla 8-12, toka 26 ja viko 36 viikkojen tietämillä. Neuvolakäynnit kuuluisi olla aluksi kerran kuukaudessa viikolle 30, sitten kahden viikon välein ja viikolta 36 viikon välein. Seulonta ultria kuuluisi olla kaksi. Näin siis kunnan tulisi järjestää, mutta ei taida toteutua kaikilla. Minulla on ollut edellisissä raskauksissa (Helsingissä) juuri ed. kaavan mukaan ja täällä Tuusulassakin näyttäisi olevan.

Vauvatavaroita en ole vielä yhtään hankkinut, miettinyt vain olen, mitä tarvitsen. Turvakaukalo ja vaunut on ostoslistalla, sänky saadaan lainaan (petari vaan pitää ostaa. Vaatteita hankin sitten lähempänä minimaalisesti, kun en tiedä sukupuolesta. Muuten sitten unipussi, sitteri, pieniä kestovaippatarvikkeita (noin kahden kk iästä eteenpäin kaikki on), turvakaukalopussi ym...

Hyviä vointeja kaikille

kolmosmuru 18+6

Vierailija
2/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin juuri ajan meille Femedaan 4d-ultraan ja aika saatiin 17.9. Kysyi heti ensimmäisenä että onko kunnallinen rakenneultra ja haluavat varata sitten tuon vasta sen jälkeen ja pitää noin 1-2 viikon tauon ennen kuin taas pikkuista 'häiriköidään'. Aivan jännityksellä tuota odotan, on kuulemma kokemisen arvoinen asia ja näkee pienen niin selkeästi:)

Meillä pikkuiselle on ostettu muutama vaate, tietysti unisex-malleja kun ei vielä tietoa ole kumpi sieltä mahtaa tulla. Maltan tuskin odottaa tuonne syyskuun alkuun jos rakenneultrassa osaavat jo kertoa että kumpi on tulossa.

Mammavaatteita on joo ahkerasti saanut jo käyttää ja tilasinkin itselleni sellaiset mammahousut joissa on henkselit mukana. Aivan mahtavat jalassa ja todella hyvännäköiset! Mutta nyt voisi lähteä käymään postissa hakemassa paketin kun tilailin vähän lisää mammavaatteita:)

Supu3 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavalta olo tosiaan jo tuntuu, vaikka viikkoja vasta näin vähän :) Lapset jo kovasti masua silittelevät ja pitävät vauvaa hyvänä. Sitten se on lapsillekin mukavanpi kun liikkeet ja potkut tuntee mahan päällekin.

Mulla kanssa on noita repäisykipuja. Jos liian vauhdikkaasti nousen ylös tai yöllä vaihdan kylkeä, niin kivuliaasti alavatsasta repäisee. Liitoskivut eivät vielä vaivaa. Edellisessä raskaudessa olivat aivan kamalia! Jos ei esikoinen olisi nukkunut pinnasängyssä vieressä, en olisi aamulla päässyt sängystä ylös! Sain pinniksestä hyvin tukea. Olo on muuten täälläkin energinen ja hyvä. Mielialatkin olleet suht. tasaisia.

Lastenhuone odottaisi siivoamista, ulkokukat kastelua ja lenkillekin pitäisi kipaista ennen iltavuoroon menoa. Puuhaa siis riittää :)

Mukavaa masun kasvattelua teille kaikille! On se vaan niin ihanaa kun on tämmöinen "vertaistuki-rinki" olemassa.

Minsku rv 15 + 5

4/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...ihmetelen ihan samaa täällä, että miten voin olla jo näin iso:) Ihan oikeasti olen varmaan sitten lopussa hirveä valaskala:/ Tällä hetkellä painan sen verran m itä painoin kaikkien raskauksieni lopussa:/ sokerirasitukseen joudun vissiin syyskuussa...

Vaavi kovasti jo myllertää ja se tuntuu jo ihan kunnolla... Alaselkäni on kyllä kovilla, että olin viikon saikulla, kun ei kertakaikkiaan pystynyt aamulla nousemaan ylös sängystä. Alaselkä ja liitos "jutut" Tuolla alhaalla sattuu niiiiin paljon jo nyt, että mietin että olenkohan oikeasti ihan rampa sitten lopussa... Neuvolatäti käski mennä yrittämään töihin tälle viikolle ja eka päivä tänään ja selkä huutaa jo nyt hoosiannaa. Perjantaina on lääkäri...

Muuten olo on ihan hyvä:) mitä nyt välillä saan pieniä raivopuuskia:)

"5pv on ultra ja mietin nyt kuumeisesti, että kysynkö sukupuolta vai ei... Mies ei haluaisi kysyä. Haluaisi vissiin jännittää loppuun asti, kun tosiaan on jo kolme poikaa:D

Mites muut sukupuooolien kanssa???

Ainiin...haluaisin myös tuohon 4d ultraan... Olen kuullut vaan, että on todella tyyristä. Paljonkohna hinta on? Eri vaihtoehdoissa? tietääkö kukaan...

Jennuli!!! Mites pahoinvointi? Onko jo parempi?

Ciira(valaskala) 17+3

Vierailija
5/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi tolkuton alaselkäsärky, joka siirtyi sitten oikeaan pakaraan. En tiedä onko iskias-hermo pinteessä vai mitä, mut hyvä kun pääsee kävelee ja istuu :/ Onneks sain huomiselle hierojan, yritän tänään vielä pienelle kävelylenkille päästä. Tänään oli ihanaa kun työt alkoi ja kerroin kokouksessa perheenlisäyksestä, sain työkavereilta spontaanit aplodit ja kovasti onnitteluja. Pomokin otti vielä erikseen ja huolehti tästä influenssa-asiasta. Mulla on kyllä ihania työkavereita!

Tänäkin aamuna oli maha ihan pinkeä vasemmalta ja viisaammat valisti että ne on harkkasuppareita! Ei tullut pieneen mieleenkään, ajattelin vaan että on tosiaan tehnyt pesän vasemmalle... XD

Pahoinvointi pysyi tänään ihan kurissa lääkkeillä, onneksi! Oon kyllä vieläkin -5kg alkupainosta vaik masu on jonkun verran kasvanut.

Sori etten jaksa kommentoida nyt muuta, peppua särkee niin ettei ajatus kulje kuin omaan napaan asti :/

Jäykkä Jennuli 17+3

Vierailija
6/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosmuru:

Mistä meinasit hankkia sen turvakaukalopussin? Olen meinannut myös hankkia sellaisen.

Mussukka 18+4

Vierailija
7/25 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen häät takana ja hyvin meni, jalat oli kyllä kovin turvonneet illan päätteeksi- mutta jaksoin koko päivän ja illan, jopa tanssimaan asti :) Sen jälkeen onkin mennyt ihan vaan palautuessa sunnuntai ja tää aamupäivä.. Puku piti ostaa ihan erikseen sitä varten, massu nimittäin on kasvanut jo ihan valtavasti :)

Muutenpa ei mitään uutta kuulu, voin ihan hyvin ja liikkeitäkin aina toisinaan tuntuu.. Meillä on ultra 24.8, sitä odotellessa aika menee.. Minä haluan tietää kumpi tulossa jos vain näkyy, mies ei välttämättä välittäis tietää, mutta meinas kuitenkin ettei tartte edes yrittää häneltä asiaa pimittää vaan voimme sen molemmat silloin ultrassa lääkäriltä kuulla.

Voi, tämä kaikki on niin jännää ja uutta.. Massu ihmetyttää ja hymyilyttää kovasti ja huomaan sitä silitteleväni vähän väliä :D

sognatore 18+4

Vierailija
8/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan oltu tiiviisti harjoittelemassa päiväkotielämää, ja tuntuu että kovin väsyttävää on... Ja itseäni oikeasti hirvittää kamalasti, olen ihan sillä hilkulla, etten peruuta koko syksyn suunnitelmia. Yksinkertaisesti tuntuu siltä, etten pysty viemään lastani sinne. Oma hoitaja ei vaikuta mitenkään lempeimmältä ihmiseltä, ja isot lapset, joiden seuraan poikani koko ajan pyrkii, ovat tietysti villejä ja väkivaltaisia. Ja hoitajien silmät ovat kiinni niissä, jotka itkevät heidän sylissään... APUA!

Eli ajatukset ovat olleet nyt aika kaukana tästä raskaudesta, vaikka iltaisin ja öisin onkin sitten aikaa ajatella ja tunnustella liikkeitä, jotka ovatkin jo ihan kunnolla tuntuvia. Minua jännittää kovasti kakkosultra, joka on vasta 2.9. Pelottaa, että onko siellä kaikki hyvin. Sukupuoli on tällä hetkellä ihan toisarvoinen seikka, jostain syystä nyt vaan huolestuttaa. Ehkä tämä elämäntilanne nyt on vaan sellainen, että jokainen asia tuntuu aiheuttavan pelkkää huolta, eikä oikein osaa nauttia mistään.

Onpa ihanaa, kun ei ole hellettä. Mekin olimme viikonloppuna häissä vieraina, ja täytyy sanoa, että hieman oli hikiset oltavat. Todella painostava, kuuma, hiostava ilma, olit sitten sisällä tai ulkona. Olin varmasti kaikkien mielestä kaikkea muuta kuin hehkuvasti raskaana: hikinen, punainen ja turvonnut, kun yritin pysyä pojan perässä... Helpottaa kyllä kun aurinko on vähän pilvessä ja on viileämpää.

Supu3: mistä olit tilaillut äitiysvaatteita? Vaikka kaapit onkin vielä pullollaan vaatteita edellisestä raskaudesta, jotenkin tekisi mieli hankkia vielä jotain uutta kivaa, varsinkin kun koulu alkaa.

Hankinnoista: Meidän pitäisi hankkia myös uusi turvakaukalo ja uudet vaunut. Mielessä Phil & Tedsit, ne olisi niin näppärät kahden kanssa, kun tuntuu että meidän poika on vielä tosi laiska kävelemään, ja varmaan talvella muutenkin tarvitsee vaunuja. Ne on näppärän kokoiset, kolmipyöräiset (niiden nimeen vannon) ja muuntuu sitten niin helposti vielä yksösrattaiksi. Vielä ollaan vaan vähän kahden vaiheilla, että hankitaanko Sportit vai Vibet. Ja mistä ne hankitaan, ulkomailta tilaamalla saisi niin paljon halvemmalla. Sänky ym. meillä on jo, joten muuten hankinnoissa selvitään vähällä.

Pojalle ollaan puhuttu vauvasta, ja tuntuu ettei alle kaksivuotiaalle oikein vielä mene tuo asia perille. Kysyin häneltä yhtenä päivänä, että muistatko mitä äidillä on mahassa, niin vastaus kuului tietysti että napa!

Ciira: älä välitä, on meitä valaita muitakin! Painoa tulee vähän turhan tasaisesti, ja ulkonäkö alkaa olla sama kuin edellisessä raskaudessa siinä loppupuolella. Mietin vaan, että miten ihmeessä tästä venyy...

Jennuli: tsemppiä pakaroiden kanssa. Inhottavia nuo hermosäryt, toivottavasti hieronta auttaa edes vähän. Ehkä se pieni liikuntakin saattaa helpottaa, kunhan vaan liikkeelle pääsee.

No, tästä sitten taas hiljenen, tämä aktiivisuus on vähän kausiluonteista. Kiva on kuitenkin käydä aina lukemassa mitä muille kuuluu, vaikka itse ei aina jaksakaan kirjoittaa. Mukavaa päivää kaikille!

TätiVihreä ja Sätky 17+2

Vierailija
9/25 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään kävin. Kaikki hyvin, vauvan sydänäänet hyvät, painoa 600g/viikko (kääk). Seuraavalla kerralla sitten saankin jo äippäraha hakemukset.

Sukupuolesta: Itse haluaisin tietää sukupuolen, mutta vaikka ensi viikolla rakenneultrassa sen sanoisivatkin en usko siihen, niin epävarmaa se on siellä.

Mussukka: Turvakaukalopusseja myydään ainakin lastentarvikkeesssa tai sitten ostan täältä:

http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=product_info&cPath…

(linkki yllä)

Jennulille voimia juilimisten ja pahoinvoinnin kanssa

kolmosmuru 19+0

Vierailija
10/25 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut tylsä päivä kun ei ole oikein ulkona voinut touhuta mitään..kävin tänään ostamassa uuden ruohonleikkurin että olisin päässyt nurmikkoa ajelemaan mutta eihän tuolla mitään ole koko päivään voinut tehdä. Työttömänä kun aika menee niin hitaasti jos ei ole jotain tekemistä.

TätiVihreä: Olen tilannut mammavaatteita h&m:ltä ja ellokselta, sieltä saa kohtuu hintaan ja laadukkaita vaatteita. Olen kyllä katsellut noita putiikkeja jotka myyvät vain pelkkiä mammavaatteita, mutta niissä hinnat ovat aivan pilvissä.

Mietin tässä että pitäisikö tilata se kotidopleri, mutta päädyin kuitenkin olla tilaamatta. Maanantaina kuulen toivottavasti pikkuisen sydänäänet ja ne riittävät ehkä minulle.

Ja sitten asiasta kukkaruukkuun, mutta tilaukseen liittyen tilasin twinssiltä toby:n. Ajattelin että jos se on yhtään lupauksiensa veroinen niin kyllä se silloin on hintansa väärti. Inhoan silittämistä ja varsinkin jos pitää jotain vähän juhlavampaa silittää. Mutta saa nähdä minkälainen vempain sieltä on tulossa, innolla odotetaan:)

Supu3 17+1

Vierailija
11/25 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymys jatkuu edelleen... voi kun alkais jo helpottaa että jaksais tehdäkin jotain!

Ja nyt myös harjoitussupistukset tuntuneet parina päivänä, omituista että nekin tuntuu aikasemmin toisessa raskaudessa!! Potkuja tulee välillä todella voimakkaasti, ihan kun kädelläkin jo tuntis mutta en tiedä onko se mahdollista vielä näillä viikoilla.

Minäkin tein hm.com:sta mammavaate tilauksen, paidan, hupparin ja olohousut...vähän piristystä kun saa uusia vaatteita:) Kävin myös Elloksen sivut selaamassa ja sielläkin oli paljon kivoja vaatteita! Täytyy varmaan myöhemmin tehdä tilausta sieltäkin:)

Nyt ei jaksa enempää kirjotella! Mmamma rv 17+2

Vierailija
12/25 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä tulla raportoimaan tännekin, että viimeinkin varmistui meikäläisenkin ohjelma ens viikosta eteenpäin ;) Eli töihin käy tie, vaikka mielelläänhän sitä kotonakin makoilis vaan kun siitä ei palkkaa makseta :( Hiukan kyllä hirvittää, kun pitäis ryhtyä viideluokkalaisia opettamaan, ja mun omin ala on 1-2 luokat mitä oon eniten myös opettanut...

Työhaastattelu oli eilen, ja mitään en sanonut raskaudesta :) Farkut sain vielä jalkaan ahdettua, mutta jo parin tunnin päästä tuli sellanen olo, että mukavampiakin vaatteita saattais olla olemassa... Pitänee meikäläisenkin ryhtyä itsellekin jotain hankkimaan, esikoinen kun oli niin pikkuinen syntyessäänkin, etten juuri mammavaatteita tarvinnut, tavalliset pari kokoa suuremmat housut tais jotkut olla ja yhdet "viralliset" äippähousut ja yks hame. Tosin nekin on ihan kesävaatteita, eli ei pitkälle niillä pötki. Ens hätään täytyy joku pitkä paita löytää, niin voi käytää noita "vyötärönjatkeita" housuissa.

Ahkerasti olen tammikuisten kuulumisia lueskellut, mutta enpä ole ite saanut aikaseksi aktivoitua vähään aikaan. Aika moni on jo tuntenut liikkeitä, täälläkin silloin tällöin jotain tönimistä ja möyrimistä ollut havaittavissa, lienee ollut tuo salamatkustaja siis asialla :)

Rakenneultra on parin viikon päästä, silloin taitaa olla rv 20 luullakseni. Sukupuolta ajateltiin myös kysyä, jos kaveri sen näyttää/ jos suostuvat kertomaan. Joskus täällä on ainakin ollut vähän "politiikkana" etteivät tuolla kunnallisessa ultrassa kerro, mutta tiedä häntä, kysyä saa ainakin!

Takkiaiheesta oli jossain vaiheessa myös pohdintaa. Mä en ainakaan aio ostaa mitään "odotustakkia" vaan luotan kans, että leveämmän villakangastakin alle mahtuu mahakin ainakin aika pitkään. Lisäksi mulla on sellanen paksu "norjalais-villapaita" mikä on myös mallia reilu joka suuntaan ja sen kaveriks on "perintö-toppaliivi" joka sekin on aika valtava, joten eiköhän noilla sinne tammikuulle selviä. Jos mittari näyttää liian kylmää, pitää pysytellä sisätiloissa :DD Esikoinen on onneks päiväkodissa, ja jatkaa siellä joka tapauksessa muutaman päivän viikossa, niin saa sit ulkoilla siellä jos äitillä ei oo vaatteita :D

Esikoiselle ei vieläkään ole vauvasta kerrottu, ajatus olis kertoa sitten rakenneultran jälkeen. Saapa nähdä mitä tyttö tuumaa, vai tuumaako vielä mitään :) Miehen kanssa ollaan välillä naureskeltu tyttöä, että kyllä on kova kohtalo toisella, kun huomaa ettei olekaan maailman napa, niinkuin tuo tuntuu välillä kuvittelevan :)Mutta oikeesti uskon, että reipas isosisko hänestä vielä tulee!

Hankintoja ei meillä kauheesti tarvii vauvaa varten tehdä, kun esikoiselta on vielä tallessa vähän kaikkea. Uudet matkarattaat ajattelin hankkia/ haluta kumminkin, kun tuo meidän turvakaukalo on mallia iso (Britaxin Baby safe Plus), niin muistaakseni nyttemmin on jotkut rattaat, mihin tuon kaukalon sais iskettyä kiinni ja sellasista haaveilen, ettei tarvii raahata toisessa kädessä kaukaloa ja toisella kädellä sit taluttaa esikoista tms. Vatteita käyn läpi sit lähempänä, kai sitä aina jotain tulee ostettuakin, vaikkei välttämättä tarttiskaan :)

Ope rv 18+0 (kai..) ja tuleva isosisko 2v10kk

Vierailija
13/25 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeen sekaan mahoineni:) Täällä odotellaan toista lasta syntyväksi 25.1.2010. Meidän esikoinen on 1v5kk ikäinen poika.

Viikkoja on kertynyt 16+4 ja liikkeitä tuntunut viime viikolta lähtien:) Ihania, pieniä potkuja... Masu on jo selvästi pyöristynyt, kuinkahan iso siitä vielä tulee:/ Esikoisesta mulla oli tosi pieni maha. Ei sitä oikein huomannutkaan ennen 20 raskausviikkoa ja kun olin viimesilläni, niin ei ois takaapäin edes huomannut, että olin raskaana...

Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. En oo pystynyt päättämään, että hankitaanko tuplat, vai yritetäänkö pärjätä noilla meidän yhdistelmillä ja seisomalaudalla/kantoliinalla/pulkalla,tms.. Onneks on vielä aikaa harkita asiaa. Onko kellään kokemusta, miten tollanen seisomalauta toimii talvella?

No, nyt täytyy mennä, kysykää, jos ''esittelystä'' jäi jotain oleellista puuttumaan:)

Nuppu86 rv16+4

Vierailija
14/25 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen oli hirveä päivä. Sain pahan virtsatieinfektion ja oireet oli ihan kauheat iltaan saakka jo aamulla otetusta antibiootista huolimatta. Nyt on sitten viikon Kefeksin kuuri. Onneksi tänään jo on parempi. Huolissani olin tietenkin vauvan voinnista ja kun se voi lisätä ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuutta. Onneksi sain heti hoidon.

Supu3: Reilu vuosi sitten tilasin sen Tobyn ja se oli ihan susi. Samantein lähetin takaisin. Toivottavasti on parempi tai sitten osaat käyttää paremmin/oikein, itse en saanut sillä mitään aikaiseksi.

Itselläkin potkut jo melko voimakkaita ja osan tuntee kädelläkin mahan päältä. Ensi ke rakenneultra, jos vaikka sukupuolen kertois.

kolmosmuru 19+3

Vierailija
15/25 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka varsinainen työviikko takana, kyllä väsyy ihan eri tavalla kuin lomalla... Tulipahan sekin todistettua ;)

Kolmosmuru: voi kurjuus! Virtsis on inha vaiva, se polte ja tuskailu on karmeeta X( Onneks sait lääkkeet pian ja toivottavasti olo pian helpottuu, mulla ainakin päivässä-parissa alkaa helpottaa. Mut voi ihanuus, tunnet jo potkut mahan päältäkin! Vähän oon kade... Onko sun mieskin päässyt jo ottaa kontaktia?

Tervetuloa Nupulle ja onnittelut! Mistä päin maata olette/mihin menet synnyttämään?

Ope: toivotaan takkipolitiikan kannalta siis suht leutoa talvea mut kuitenkin sen verran pakkasta et oppilaat pääsee hiihtää ja luistelee ;)

Kolmosmuru: kiitti tsempistä! Hyvät neuvolakuulumiset :) Niinhän se on että naisilla ei ole koskaan asiat hyvin painon kanssa... Mä tuskailen edelleen miinuksella olevan painon kanssa, eikä sen suunta ole edes muuttunut :( On kyllä tasan eka kerta kun mulla on ongelma näin päin! Normaalisti olisin vaan ilahtunut jos puntari armahtais muutamalla kilolla Ehkä sä voisit lähettää mulle vähän tasoitusta, niin pidettäis neuvolan tädit tyytyväisinä molemmissa päissä?

Tätivihreälle lähetän täältä mielenrauhaa sekä päiväkodin että pahojen aavistusten suhteen: voimahali! Kaikki on masussa varmasti ihan hyvin. Ja älä huoli, kyllä se esikoinen löytää paikkansa pk:ssa, ja me aikuiset ei aina osata olla tavallisesti ja luontevasti jos "asiakkaan" vanhempi on paikalla. Eli ehkä se oma tätikin on ihan jees tyyppi :) Ihana tuo napa homma, fiksu poika!

( . ) Harjoitussupistuksia on tullut sen verran tiuhaan että soitin tänään neuvolaan ja kysyin onko ihan normaalia ja koska pitää huolestua. Kuulemma heti jos muuttuu kivuliaiksi pitää hiippaa lekuriin, toivotaan ettei niin kuitenkaan käy. Muutakin pulinaa ja mylläystä masussa tuntuu :) Hieronta ja kävely jelppas onneks aika nopsaan pakaraan ja selkään, eli olo on lähes oma vetreä itseni jälleen! ;) No joo... Mus isä oli bongannut työpaikkansa kautta myynnissä olevat Emmaljungan vaunut ja soitti kysyäkseen haluttaisko me ne. " Niissä voi istua ja maata" :D No, hiukan tarkempien tietojen ja kuvien jälkeen sanoin ottavani ne mielihyvin, kun hän vielä halusi ne meille ostaa. Koitan liittää kuvankin mukaan, katsotaan onnaako. Musta ovat kivat, käy tytölle tai pojalle ja koppa on pehmustettu, ettei tarvii niin kauheasti pakata vällyjä sinne. Huomenna mennään hakemaan, jee!

Jennuli 18+0

Vierailija
16/25 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt PPPPIIIIITTTTTKKKÄÄÄÄÄSSSSTTTTTTÄÄÄÄÄ aikaa! =) En kommentoi ketään, kun en ole käynyt aikoihin lukemassa tätä palstaa (eli parannettavaa olis, ja paljon!!). Masuun kuuluu hyvää. Kävin tänään kuuntelemassa vauvan sydänäänet, ku en ole vieläkään tuntenut liikkeitä.. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että mulla olis istukka edessä, joten se kai on syy tähän. No, se selviää puolentoista viikon päästä, ku on rakenneultra. Toivottavasti myös vauveli näyttäis sukupuolikin selviäis "ilman ongelmaa" meille =) Onko muita, jotka meinaavat ottaa sukupuolen selville??

Nyt saunaan ja "illanviettoon" miehen kanssa.

=) Lissu, rv 18+1.

Vierailija
17/25 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta palannut mamma täällä. Tänään leivoin kakku pohjan ja huomenna aamusta täytän sen. Ihana päivä huomenna tiedossa kun ei tartte laittaa itte ruokaa kun käydään ravintolassa syömässä kotiin vaan tullaan kakkua syömään. Juhlan aiheena on 2-v hääpäivä. Aittelin useammalle sukulaiselle viestiä että tervetuloa kakku kahville ja kaikki kysy et mitä juhlitaan mutten kertonut saas nähä kuin moni on muistanut yön aikana mikä päivä se huomenna on.

Mahassa möyryää aikalailla jos vaan pääsee sopivaan asentoon, puolistuvaan ja rentoutuneena.

Rakenne ultraan sain ajan joka on 3.9, toivotaan et kaikki on hyvin ja varmaan onkin, sukupuolta emme halua tietää. Tällä hetkellä minulla on enemmän poika olo mutta saa nähdä muuttuuko vielä mieli matkan varrella.

Vieläkään emme ole kertoneet raskaudesta sukulaisille eikä kukaan ole vielä huomannut, eivät ole ainakaan sanoneet. Käytän kylläkin aina löysiä paitoja joten varmaan on vaikeuksia huomata koska maha ei kumminkaan aivan valtavasti ole kasvanut ja mahan sisään vedolla saa aikapaljon turvotusta pois näkyvistä. Ja kun omistan jo ennestäänkin tuota vararavintoa niin eivät varmaan etes kehtaa sanoa jos vähän oon pulskemman näköinen aattelevat vaan että oon lihonu.

Hömelö 17+5 (?)

Vierailija
18/25 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen ja väsyttää ihan kauheesti.

JENNULI: Hyvännäköiset vaunut. Mulla oli kuopuksen kanssa juuri kyseiset Emmaljungat, mutta eri kuosilla. Oli tosi hyvät ja nyt meinaan vastaavat ostaa. Painoa tiedän tälläkin kertaa kerääväni 15 kiloa ainakin ja siihen ei vaikuta yhtään mitä syön, turvotuksia tulee joka tapauksessa. Potkut on ihania ja on mieskin niitä jo päässyt kokeilemaan, jopa 5v. tytär ne tunsi :)

kolmosmuru 19+4

Vierailija
19/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku ystävällinen poistaa minut listalta kun en itse osaa. Meidän vauvamme syntyi kuolleena viime viikolla ja tällä hetkellä jokaisesta hetkestä selviäminen on suurta tuskaa, en taida nyt pystyä vähän aikaan miettimään tulevaa.

Onnellista odotusta teille kaikille ja toivottavasti vielä nähdään tai kuullaan palstoilla.

Sirusade

Vierailija
20/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille koko perheelle!!! Todella surullista ja ikävää että niin kävi..varsinkin jo näinkin pitkällä kun tunsit vauvan liikkeet:(