Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoistaan odottava, ja mies ei tunnu

Vierailija
07.08.2009 |

"innostuvan" vatsan kokeilusta ja pienen liikkeistä. Siis pitelee aina vatsaani pyydettäessä, mutta hämmentyy vauvan liikkeistä eikä tunnu tietävän mitä ajatella. Tavallista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli innoissan raskaudesta, mutta kun vauva syntyi ei kiinnostanut.

Vierailija
2/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa tajuta vauvan tulemisen vasta kun näkee sen vastasyntyneenä. Äidille syntyy tunnesuhde vauvaan jo kauan aikaisemmin. Meillä on käyny niin, että mitä useampi lapsi, sitä herkempi mies on ollu raskauden aikana jo ja innoissaan tulevasta lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen ja kolmosen kohdalla oli, jos mahdollista, vielä vähemmän innostunut. Esikoisvauvaa hoiti kyllä sitten ihan innoissaan ja muutenkin osallistuu vaikka sitten kun lapsia tuli enemmän niin minä olen hoitanut vauvat ja mies isommat lapset.

Vierailija
4/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään ole osallistunut vauvojen hoitoon (kolmannelta ei esim .taitanut vaihtaa kertaakaan): Isompia lapsia hoitanut kivasti ja osallistuu nykyisin jopa kotitöihin.

Anna miehelle aikaa kypsyä ja kehittyä. Keskustelkaan siitä miten mies ei tuntisi itseään ulkopuoliseksi sinun ja vauvan välisessä suhteessa.

Vierailija
5/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen kokeillut ainoastaan kerran lapsen potkua vatsan lävitse

- en ole koskaan kävellyt raskaana olevan naisen kanssa käsi kädessä

- en ole koskaan rakastellut raskaana olevan naisen kanssa.

Tekisi mieli tehdä vielä neljäs lapsi jonkun naisen kanssa ihan vain kokeakseni nämä. Voidaan siis sanoa, että meidän suhteessamme raskaus oli ns. naisen oma juttu.

Vierailija
6/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen kokeillut ainoastaan kerran lapsen potkua vatsan lävitse - en ole koskaan kävellyt raskaana olevan naisen kanssa käsi kädessä - en ole koskaan rakastellut raskaana olevan naisen kanssa. Tekisi mieli tehdä vielä neljäs lapsi jonkun naisen kanssa ihan vain kokeakseni nämä. Voidaan siis sanoa, että meidän suhteessamme raskaus oli ns. naisen oma juttu.

ei ole välttämättä helppo lähestyä miestä, kun raskaana ollessa SAATTAA tuntea itsensä:

- erittäin epäseksikkääksi ja läskiksi

- ajattelee että mies ei ehkä oikeasti halua vaan "säälistä"

- tuntee turvattomuutta, jopa pelkoa hylätyksi tulemisesta

- kaipaa kovasti huomiota mutta ei osaa sanoa sitä

- hermot on kireällä, vituttaa ja kiukuttaa ja siitä huolimatta kaipaa läheisyyttä ja huomiota, mitä ei tietenkään saa kun käyttäytyy kuin perseeseen ammuttu karhu

- pienet asiat voivat pilata päivän (etenkin ruokaan liittyvät katastrofit: "Söitkö mulkku viimeisen jukurtin jääkaapista!?" näin niin kuin kärjistäen)

- mies ei kehu ulkonäköä tai mahaa, ei tule antamaan suukkoa, ei ole itse aktiivinen