<3MARRASMURUT VKOON 22<3
Nyt kaikki kertomaan kuulumiset !Hyvää viikon alkua kaikille marramuruille!!
Kommentit (28)
Täällä pakki senkun kasvaa, mutta kunnon liikkeitä odottelen. Hieman olen liikkeistä välillä huolissani koska tässä vaiheessa esikoisesta tuntui jo selviä liikkeitä. Jossain vaiheessa oli jo jotain möyrimistä, mutta nyt en saa selvää mistään. Mites muilla? Joko massussa sätkitään?
Muuten ei ihmeempiä. Kesää odotellessa kävin ostamassa kesähepeneen. Löysin mustavalkean mekon. Enpä olekaan mekkoja juuri elämässäni pitänyt, mutta yllättäen oli ihan hauskan näköinen päällä - maha on tietty paras juttu :D
Kohta on taas neuvola ja parin viikon päästä rakenneultra. Niitä odotellessa.
Mukavaa viikkoa masuille!
Sirilii 16+2
Täällä viikko alkoi ihan hienosti, paljon paremmin kuin loppu viikko meni. Kävin meinaa torstainta hierojalla eikä masu asukki tykännyt, joten torstai ilta ja perjatai päivä meni todella huono vointisena. Liekö oli jotain supistuksen kaltaisia, jotka ilmenivät heti kun istuin tai kumarruin taikka nostin jotain. Eli maatessa päivät meni. Onneksi tajusin jäädä kotiin lepäämään pe, joten lauantai ja sunnuntai menivät ihan hienosti. =) Tästä oppineena en enää makaa hierojalla mahallani ja neuvolasta sanoivat ettei kauhean huolissaa tarvii olla.
Maha asukki tekee jo jonkin laista liikettä välillä tuntuu kuin hiiri jouksisi pitkin mahaa mikä on todella aikaisin verrattuna edelliseen. Nythän on viikkoja vasta 15+3.
Ikäväkseni tyttöni päiväkodin alakerran päiväkodissa on parvo-rokkoa liikkeellä ja minulla ei tietenkään sitä ole ollut, joten tämä jotenkin varjostaa kokoajan mieltä. Mitäänhän sille ei voi tehdä jos sen saa kuin toivoa parasta, mutta siltikin. Mutta olen ajatellut, että tulee jos on tullakseen ja tyttöä seuraan silmä tarkkana, että tiedän sitten mennä uuteen verikokeeseen jos rokko meidän taloon ilmestyy.
Kaikille hyvää viikon alkua.
zuzazanna 15+3
olemassaolevalla kakaralla on korvatulehdus ja näyttää tulevan sellainen kiva kevät/alkukesäflunssa sitten äideillekin, jeje.. Vielä kun töissä olisi kiire eikä ois varaa missata yhtään päivää. No, pitää yrittää tehdä tehokkaasti ne päivät kun kykenee ja toivoa että se riittää.
Liikkeistä joku kyseli, ja jotain epämääräistä siellä tuntuu, mutta ei kyllä mitenkään säännöllistä eikä niin, että sillä voisi seurata tyypin vointia tai olotiloja tai mitään. Joku kavereista joilla oli istukka edessä sanoi että liikkeet tuntu toka raskaudessa vasta reilusti rakenneultran jälkeen, kai se aika yksilöllistä on..
Esikoista odottaessa odotin kuin kuuta nousevaa, että sais tuntea liikehdintää mahan päältä käsin, mutta nyt kun se lapsi in fact on mun sisällä niin tää tuntuu vaan jotenkin epämääräisen ärsyttävältä.. En tiedä, tää on ehkä sarjassa niitä kiellettyjä tunteita mistä ei sais puhua, mutta mua oikeasti hieman häiritsee se tunne, että mulla on mahan sisällä joku itsenäinen oman tahdon omaava olento, joka potkii mua.. Odotan oikein ilolla ja innolla että pääsen tutustumaan häneen mahan ulkopuolella, mutta tää sisäkkäin olo on musta vähän kummallista. No, eiköhän tästä selvitä kuitenkin, tarkoitus pyhittää keinot vai miten se meni.. :)
Noin muuten niin nautin nyt kyllä tosissani siitä, ettei oo enää huono olo ja muutenkin fyysisesti pystyy toimimaan melko normaalisti. Fillarointi on ihanaa ja kävely ja liikkuminen, ja nyt jaksaa olla tuon olemassaolevan kakarankin kanssa ihan eri tavalla kun esim. kuukausi sitten. Tätä pitää kai sitten ehkä osata arvostaa kun kolmas kolmannes iskee ja turvotus ja väsymys ja heikotus ja mitä kaikkea.
Nyt tuo yksi haluaa mennä nukkumaan, siirrymme siis iltasatuhommiin!
zel&z 17+2
Tämä pääkipu ei jätä minua jo rauhaan.. tosi inhottava, näkyy "tähtiä" vaikkei mihinkään liikkuiskaan.. onneksi ke on se neuvola..
Esikko ollu harvinaisen ilkeänä tänään, tehny kaikkea mitä ei saa, uhma vaivaa:)
Ei mustakaan tämä aina niin kivaa oo, siis ku vauva potkii, varsinkaan autossa istuessa ja jos vielä on pissahätä niin voi auta armias ku se ottaa aivoon, mutta ihana kuiten että tuntee että vauva on kunnossa..
missä on kaikki marakset, tulkaahan kertomaan miten odotus sujuu!!
Mutta nyt täytyy painua pehkuihin että jaksaa taas aamulla touhuta(toiveunta) esikon kans..:D:D
joten eikun god natt!simppu rv 16+5
Kirjotin jo päivällä, mutta ei suostunu mun viestiä vastaanottamaan taas tää palsta. Alan jo vierottautua koko vauvapalstasta, ku niin tympii tää uudistus (takapakitus).
Mut siis täällä ei tunnu vielä liikkeitä. Sydänääniä kuuntelen omalla dopplerilla kerran pari viikossa. Rakenneultra vasta 9.7. Piiiitkä aika sinne vielä.
Tää viikko vielä töis ja sit alkaa loma (ope oon). Ihanaa. Jos sais tuonne puutarhaanki sit jotain tehtyä, on ihan retuperällä nyt.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Ja missä se kesä luuraa. Mulla on kurkkuki kipeä ku kylmetin taas itteni.
Koralli&Aarre 13+5 jo näin puolenyön jälkeen
Mä en eilen koko päivänä pääsyt tälle sivustolle. Kohta harmittaa jo koko tää uudistus. Olisi vaan pysynyt ne vanhat sivut niin ei olis ollut mitään ongelmaa.
Maha on vähän enemmän kasvanu, mutta liikkeitä en ole rekisteröinyt vieläkään. Huomenna on neuvola joten sielä nähään ja kuullaan mitä tää asukki touhuaa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.
Vauvaa varten on tehty vähän hankintojakin tai no voiko niitä hankinnoiksi sanoa. Veljeni vaimo on kerännyt omien lasten ja kavereiltaan vauvanvaatteita. Ja veljeltäni saadan heidän nuorimmaisen sänky , joten ei tarvitse ostaa kuin patja. Turvakaukalo saadaan myös, täytyy vaan selvittää sen ikä ja kuinka kauan ollut käytössä. Vaunut ostetaan sitten uutena niin jää seuraavalle tulokkaalle.
Kunhan saadaan ne tavarat niin näkee mitä vaatetta tarvitsee ostaa.
Tänään on aikasin herätty. Puoli 8 nousin sängystä koska ei nukuttanut enää sen jälkeen kun mies lähti töihin. Nyt pyörii toinen koneellinen pyykkiä.
Taidan lähtee syöpöttelee...
crabu-87 rv17 tasan!
Ihana kun maha alkaa pikku hiljaa kasvaa ja joku pieni sielä sisällä "puhaltelee välillä saippua kuplia "päiväunien aikaan ja ilalla liikehtii väillä oikeen urakalla..että yritäppä nukkua.
Ei tässä muuten mitään mutta sais jo tulla joku joka veis multa tän ainaisen migreenin ja päänsäryn..ois ees kerran viikossa mutta JOKA PÄIVA!!onko samanlaisia kokemuksia muilla??Kolme kertaa olen sairaalassakin ollut kun niin on ollut huono olo..buranaa,panacodea,pahoinvointilääkkeitä ja isot sairaala laskut joiden vastineeks huonot unet,vähän nesteytystä ja muutama tabletti.Ovat kyllä aina ultranneet sairaalassa että siitä on kyllä hyvä mieli sitten tullu kun on pienen nähnyt..:)
Mutta kaikesta huolimatta olen todella onnellinen pienestä joka on tulossa pitkän odotuksen jälkeen.
Oikeen ihanaa "kesän" alkua kaikille!!
Leila rv16+5
Ai että mä voin inhota näitä vauva-lehden uusia sivustoja!!!!!!!!
Ei ne vanhat ikinä tökkiny näin.. GRR!!
Mutta.. Hengissä ollaan edelleen, nipin napin.. Paha olo jatkuu 24/7 ja edelleen, päivittäin, oxennan. Siihen kun vielä lisätään päänsärkyä mikä mulla ollu jo yli 2vkoo putkeen niin voitte kuvitella että olo ei oo mikä mainioin..
Kaikki kolme muxuu ovat räkätaudissa ja Isäntä ollu jo reilun viikon reissussa, kotiin tulee ens ma eli 2.6.08 ja silloin tietysti kaikki muxut jo tervehtyneet.
Pieni galluppi: minkä ikäisiä teidän perheen muut lapset ovat tällä hetkellä??
Meillä 4v9kk, 3v ja 1v1kk....
Esikoinen on päikkärissä, keskimmäinen ja kuous nukkuvat ja nyt taidan mennä minäkin, ees vähän aikaa..
Hauskaa päivää kaikille!!
t. jonzku80 rv.14+6 (huomenna alkaa 16.vko, jippii!)
Täällä ollaan taas väsyneinä ja ei niin hyvän tuulisina.. en saanu kampaajalleni aikaa ja nyt en usklaa mennä mihinkään muualle, jos ne vaikka pilaa mun hiukset.. en tiiä, hirveän hintasia on ainaki jos ei muuta..
Gallupiin; täällä poika 01/06 elikka 2v4kk(kai se niin oli) ja sitte tää masuasukki:)ei viellä yhtään vanha:D
ja täällä muillaki särkee päätä, otan osaa, tiedän mitä se on, mie kysyn huomenna neuvolasta olisko niillä jotaki poppakonsteja..
liikkeet tuntuu selvästi, eilen jo muka mahan päältä mutta mies oli sitä mieltä että kuvittelen:)ku ei hän tuntenu, varmaan kuvittelinki, pää kun tekee tepposet..no eipä tuo vakavaa ole..
esikko on ollu tosi ilkeenä kaks päivää, mikä lie sitäki vaivaa,olisko kipiäksi tulossa..
mutta mie lähen kans nyt lepäileen josko tämä olotila tästä vähän paranis sitte ku tuo esikkoki nukkuu vielä, vähän myöhäset unet mutta samapa tuo..
simppu rv 16+6
Otan osaa kaikkien päänsärkyyn. Minulla niitä oli alku vaiheessa, mutta nyt ovat helpottaneet. ( Koputan puuta!)
Liikkeitä on mutta ei niin säännöllisiä eikä ainakaan ulospäin tunnu. =) Neuvola ensiviikolla joten siellä sitten näkyy mitä se vauveli siellä hommailee.
Nyt alkaa jo pikkuhiljaa toi istuminen olla hankalaa, joten toivon vaan että masu kasvaisi hieman ja nousisi ylöspäin niin helpottaisi ainakin hetkeksi. =)
Galluppiin meiltä kotoota löytyy tyttö, joka täyttää 4v joulukuussa.
Zuzazanna
Toistaiseksi kuuluu tännepäin hyvää kun muut eivät ole vielä ainakaan saaneet pojan oksennustautia joka kesti 24h!!
Pitäis varmaan päästä sinne vaatekauppaan ostamaan uudet mammahousut kun edelliset on aika kulahtaneet mutta tää viikko on ainakin ihan täys kaikkea muuta. Hesasta löytyis jos valikoimaa haluais. Meidän pikkukaupungissa ei ainakaan ole yhtäkään housuparia.
Gallup: tyttö 8v, poika kesäkuussa 6v ja tyttö 4,5v.
Just päiviksessä selvittelin syksyn tilannetta kun poika aloittaa eskarin joka on klo 8.30-12.30 ja tytöllä leikkikoulu kolmena päivänä klo 11.30-14.30 josko toi tunnin välin sais jotenkin fiksuks. Viimeinen tunti eskussa on ruokalepoa ja satujen kuuntelua joten samalla kun vien tytön leikkikseen otan pojan mukaan kotiin. Ei tarvii kokoajan olla ramppaamassa edestakas. Vielä kun ei tiedä millainen tuleva sisarus on luonteeltaan/tempperamentiltään. Isot sisarukset olivat vauvoina "helppoja" eli päivärytmiin päästiin aika helposti.
Masu kasvaa mutta liikkeitä vieläkin odottelen. Ens viikolla on neuvola niin pääsee taas kuuntelemaan sykettä.
Pahoittelut kaikille joilla on vielä huonoa oloa!!
Itse ajan on jo autuaasti unohtanut vaikkei siitä kauaa olekaan. Päätin että tämä jää meidän viimeiseksi että lisää lapsia ei meille tule koska olo oli niin huono mutta nyt kun on jo helpottanut on mielikin pikku hiljaa muuttumassa että miksikäs ei!?? Jos nyt vaikka tämänkin ensin synnyttäis ja sit vasta ajattelis eteenpäin!!!
Aurinkoa ja alkavaa kesää kaikille!
Moschino rv 16+5
Kiva kuulla etten ole ainut jolla kovaa päänsärkyä,vaikka sitä ei kyllä kenellekkään toivo sillä on meinaa todella inhottavaa..
Olen uusi sivulla ja olisi kiva kuulla mistä päin kukakin on yms..
Itse olen jyväskylästä,odotan ensimmäistä ja olen 20- vuotias.
Leila rv16+5
Voi paska mitkä sivut!
Eihän näitä melkee osaa käytttää!!! X-(
Juu viikot menee mut massu ei kasva. Tai neuvolantäsin mukaan kasvaa vaan missään sitä ei näy. Viikonloppuna oli häissä jossa oli mamma viikon mua pidemmällä ja sen massu näky kyllä niin selvästi että joka ikinen siellä häissä tiesi miksei hän juo alkomahoolia... :|
Kaiken kuitenki pitäs olla ok, pari viikkoo sitte ultrattiin viel töiss ku oli aikaa, että eiköhän tässä nyt vaa anneta asian olla. Kasvaa ku ehtii. On mulla taas painoki laskenu et...
KEsää ei näytä tulevan... Lomailen, ens viikolla alkaa uudet työt vielä ennen mammalomaa... Nelisen kuukautta ehtii siis painaa hommia mikäli kunto kestää.
Joku puheli päänsärystä, täällä mennään samoilla linjoilla... Jatkuvaa pääkipua ja edelleen HUONOA OLOA!!! Tää on ihan perseestä, ei pysty viel nauttii yhtään!!!
Ehkä tää joskus antaa periks ja voi oikeesti miettii vauvan tuloa... :p
Juu ei muutako jaksuja!
Anna ja asukki 16+
Jaksuja kaikille päänsäryn kanssa kamppaileville. Mulla on myös joskus noita jaksoja (tosin nyt raskausaikana ei ole ollut), jolloin tota särkyä esiintyy usein ja säryn myötä tulee myös pahoinvointi, joten suun kautta otettavat särkylääkkeetkään ei ehdi tehota :/... Lääkärit eivät ole osanneet päättää, onko kyseessä migreeni vai lihasjännityksestä johtuva särky eikä heillä ole liiemmin ole edes ollut intressiä asiaa tutkia...
AnnaHoolle piti vielä tosta mahan kasvusta kommentoida, että mullakaan ekassa raskaudessa massu alkoi näkyä vasta toooosi myöhään. Rv 23 koulun päättäjäisissä, kukaan kuka asiasta ei tiennyt, ei kyllä huomannut masua... Ja paljonhan asiaan vaikuttaa vielä kohdun asento... Ja kaikille ei edes isoa masua tulekkaan, vaikka vauva olisikin ihan normaalin kokoinen. Yhdella tutulla oli paljon pienempi masu rv 38 kuin mulla n. rv 25.... Mutta kyllä se sunkin masu ehtii vielä kasvaa, vaikka uskon kyllä että sitä odottaa innolla, että raskaus tulisi hieman taas konkreettisemmaksi :)
Omassa olossa ei kummempia, masu on kasvanut, mutta ilmeisesti töissäkin kaikki luulee että olen vain lihonut :D... Täytyisi kai tolle pomolle asiasta ilmoittaa, mutta kun hävettää pettää näin oma lupauksensa (piti olla siis töissä helmikuuhun asti)... Pitäisköhän vain laittaa sähköpostilla??? ;) Meillä siis tällaiset avoimet työtilat, joten koko ajan kuulolla on myös ylimääräisiä korvia...
maria80 rv 15+4
Taas tämä pääkipu alko heti aamusta.. mies ku heräs viiden aikaan niin mulla oli niin huono olo että tuntu että taas oksennus lentää, ei onneksi, sain nukuttua tunnin verran vielä sitte ja sittenpä tuo lapsukainen nosti minut ylös..
Onneksi on tänään se neuvola, saas nähä laittaako lähetettä lääkärille, mulla esikon ootusaikana tällasta samanlaista, menin neurolle tarkkailuun ja magneettikuvat otettiin päästä ja ekg katottiin mutta ei ollu kasvaimia, tulppia eikä epilepsiaa..en haluais uudestaan sinne ku tykkäävät tutkia niin kauheasti ettei sieltä pääse yhden päivän reissulla, ja mulla kun ei ole lapselle hoitajaa, isänsä on armeijassa ja avomies ei saa/voi jäädä hoitamaan lasta kotiin..
Täällä ollaan lapista, ja toista ootellaan, ekaa yhteistä, ja 19 vuotias olen ja esikko on 2v kk poika..
meillä kyllä pitäis olla esittelypino josta näkisit kaikki,en tiiä missä se on mutta on meillä ainaki ollu sellanen:D
tervetulos joukkoon haleja88 ja muutkin uudet..jos niitä nyt onkaan..
voi ette kuule arvaa mitä mulle kävi, värjäsin hiukset eilen muka ruskeaksi, samaa väriä olen käyttäny ennenki ja hyvin on aina onnistunu, niin nyt tuli HAALISTUNEEN VIOLETIT!!! ihan kauhea, yritän saada tälle päivälle kampaajaa että korjaa tämän hirvityksen!!
Nyt soittivat neuvolasta, aika peruttu!!huomiseksi uus aika..no onneksi ei sen pidemmälle menny.. ei ollu kuulemma työntekijöitä.. totta tämä kiertävä flunssa on iskeny sinnekki..
joo mie menen nyt, täytyy mennä syömään jotaki.. hyvät päivän jatkot..
simppu rv 17+0(ei oo enää ku 23vk!!):):):)
meillä lapset 09/97, 06/99, 06/04 ja 01/07
sain ajan kampaajalle, kalliiksi tulee mutta ei voi mitään, parempi seki ku olla tällanen kumman näkönen..kahdeksaan paikkaan soitin ja yhdeksännellä vasta oli yks vapaa aika..nämä valmistujaiset ja päättäjäiset on huono aika yrittää saada viime hetken aikaa..
mulla esikoisesta alko maha näkymään joskus rv 12, paitsi turvotus alko jo rv 10 mutta olinki sillon niin pikkunen ettei mikään ihme, kunnolla se maha sitte näky vasta rv 20 että ei mitään kiirettä ole masun kasvusta, sitte se oliki lopussa niin iso että neuvolassaki ihmeteltiin miten pysyn pytyssä:D
esikko on taas ollu niin kiva että.. hajotti tee pusseja lattialle, pursutti kosteusrasvaa ympäri olohuomnetta ja nyt taas jotaki kitisee..
pitäis ostaa se verenpainemittari, olis hyvä olla ku mulla näkyy olevan ongelmaa paineitten kans aina raskaana..
nyt alkaa taas olla pää niin kipee että eikun makaamaan..
hyvää keskipäivää mammat!!
Täällä kanssa massu jo kasvanut, mutta toivottavasti ei liikkaa...sillä olen menossa työhaastatteluun ja tuskin saan työnpaikkaa jos mahan huomaavat. Eihän se saisi asiaan vaikuttaa, mutta kyllä varmasti vaikuttaa. Onneksi sain äidiltäni paitapuseron lainaan joka on hieman reilu,mutta ei kuitenkaan mikään teltta. omat puserot ovat niin kinttanoita etteivät mene edes nspit enää kiinni ja kädetkin näyttää järkyttäviltä makkaroilta. No, mua jännittää en varmaan mitään jrkevää saa tänään aikaiseksi.
Vointi on ollut hyvä. unet tahtoo jäädä vähän katkonaisiksi heräilen joskus neljän aikoihin käyn ylhäällä ja aamuun sitten pyörin sängyssä ja nukun pätkittäin.
Toissa iltana tunsin eka kerran liikkeet, ihan pienet perhosensiivet. Olin maannut sohvalla tunteroisen ja yhtäkkiä tuli aivastus ja sen perään tunsin liikkeet. Liekköhän pikkuinen maha-asukas säikähtänyt.
Galluppiin: tyttö 10 joulukuussa, poika 5 elokuussa, että viiden vuoden välein näitä lapsia näköjään pyöraäytellään :)
Aurinkoista päivää kaikille ja jaksamisia niin töihin kuin arjen pyörittämiseen :)
Aamupetteri 15+3
Neuvola oli tänään ja kaikki oli kunnossa. Sykettä ei meinannu alussa löytää mutta asukki oli niin alhaalla että sieltä sitten tavoitettiin. Paino on nyt saman verran kun 10 viikkoo sitten. Saas nähä millon lähtee nousuun oikene urakalla.
Moni on valitellut huonoo oloo tai päänsärkyy. Mulla ei oo ollu huonoo oloo ties kuinka moneen viikkoon ja päänsärky vaivaa satunnaisesti. Lähinnä sen seuraksena kun on huonosti nukuttu tai syöty. Ja oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan.
Mulla on masu sen verran kasvanu että vähän on pömpöllään ja joku saattaa arvata että raskaana ollaan. Mutta vielä on helposti peitettävissä.
Gallupin jätän väliin kun tämä on meidän ensimmäinen.
Tervetuloa munki puolesta uusille jos niitä oli enemmänkin. Ja mä oon 20, heinäkuussa 21 ja asutaan kymenlaaksossa.
Nii olikos se meidän esittelypino vielä jossain?
crabu-87 17+1
Hieno viikon alku, vesi sade ja selkä kipee!!:Dwippii!
no ei, leivottiin esikon kans ja syötiinki lämpimiä juustosämpylöitä..
keskiviikkona on neuvola, ja olo on niin raskaana oleva ettei toista, ei voi enenpää raskaana enää ollakaan:)hyvä niin.. vauva potkii ahkerasti ja puskee läpi masun päältä:)siis sisältä mutta siis tuosta navan kohdalta:D:Dheheheee..
sorry mie eolen taas vähän väsyny..esikko sais jo nukahtaa että pääsee itekki nukkuun ennenku nukun pystyyn..
eilen oltiin anopin tykönä!ei vieläkään sanaakaan..se on oikeesti aivan ku ei mitään ihmeellistä olis tapahtunu..mun äiti sano että onhan tuo kai ihan normaalia ku eka kertaa tulee mummoksi.. en tiiä.. se on kyllä mukava niinku ennenki, hyvä niin mutta vois ees kysyä koska on la ja onnitella minuaki, poikaansa kyllä onnitteli sillon ku kuuli, laitto viestiä ku järkytty niin puhelimessa että piti lopettaa puhelu.. aivan ihme pporukkaa..miehen eno, eli anopin veli kyllä ahkerasti kyselee mun vointia ja on kiinnostunu mutta kukaan muu ei.. ei varmaan miehen mummo ja ukkikaan tiiä vielä, niinpä päätin etten lähe heidän tykö kesällä ollenkaan, olis se järkytys ku meneis sinne ison mahan kans ja ne ei olis ees kuullu!!mutta joo.. kylläpä tuo mies kertoo jos ei äitinsä suostu jo kertomaan..
mites muiden viikko on alkanunna??
voi ei!!meen nyt.. kanat uunissa ollu jo varmaan kaks tuntia!!!taas!!!
simppu rv 16+5