5v tyttö mitoissa 115cm ja 18kg, pieni, suuri vai keskikokoinen?
Kommentit (19)
ihan keskikokoinen lapsi sekä pituudeltaan että painoltaan..
Meillä on hoikka tyttö, syyskuussa 4 v ja painaa nyt vähän alle 14 kg ja pituutta on ehkä joku 98 cm (alle 100 mutta ei paljoa). Pituus on ollut aina -1-käyrillä ja paino-pituus-suhde -10%.
Tosin meillä onneksi sen verran valistunut terkka, että on aina sanonut että tytöstä näkee, että hän on hyvin sopusuhtainen, eikä luut paista, kasvaa omilla käyrällään tasaisesti.
hiukka pyöreä? Mut edellisesta vastauksesta päättelen että ehkä sama laskukaava ei päde lapsiin kuin aikuisiin?
Että tuon pituisen pitäisi painaa 15kg?
Meillä tyttö oli 4v neuvolassa 105 cm ja 17,5kg ja kasvaa +2 käyrällä
Ja on aina ollut täsmälleen keskikäyrällä molmpien mittojen suhteen. Tyttöjen käyrät ovat vähän alempana, joten ap:n tyttö on pitkä ja hoikka. Ruumiinrakenteesta riippuu onko liian laiha vai vain sirorakenteinen pitkäknttu.
Voiko 7 vuotias oll amuka keskikokoinen, jos 107cm
Meillä tyttö oli 4v neuvolassa 105 cm ja 17,5kg ja kasvaa +2 käyrällä
nimim. pituutta kouluunmennessä 119 cm ja luokan toiseks lyhin (lyhin oli 2 cm lyhyempi eli saman pituinen kuin mun 5v tyttö, 117cm, +2käyrä)
Minun 7-vuotiaani on 115 senttiä ja 16,4 kiloa ja hän on sekä pituudeltaan että painoltaan käyrällä -2.
On aina ollut.
Pisimmät luokkatoverit ovat 130-senttisiä eli se keskiarvo on näiden välissä, jossakin 120 - 125 sentissä.
Ja nyt melkein 6v ja 130 cm ja 30 kg.
Onneksi painokäyrä mennyt alaspäin. Käyrät menee kuten isoveljelläänkin.
laskukaava. Meinasitko että pituus -100 on paino? Paljonko sitten 100cm pitkä saisi painaa? Ei yhtään vain?
hiukka pyöreä? Mut edellisesta vastauksesta päättelen että ehkä sama laskukaava ei päde lapsiin kuin aikuisiin? Että tuon pituisen pitäisi painaa 15kg?
Myöskään 4v 105cm ei ole +2 vaan +1 käyrällä.
117cm ja 19 kg. Ja kuulemma yli keskiarvon on.
hiukka pyöreä? Mut edellisesta vastauksesta päättelen että ehkä sama laskukaava ei päde lapsiin kuin aikuisiin?
samankokoinen kun minun 5 vuotias tyttöni:) Oli 5 vuotis neuvolassa 116cm ja 19kg.
117cm ja 19 kg. Ja kuulemma yli keskiarvon on.
mun tyttö oli just 5-vuotisneuvolassa 117cm / 22kg ja kasvaa pituuden mukaan n. +2-käyrää. Painokäyrä menee siellä hitusen kai 0:n yläpuolella (sitä rataa mennyt aina).