Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minunkin äidilläni on taipumusta puuttua asioihimme

Vierailija
06.08.2009 |

Hän haluaisi tietää kaikesta kaiken. Hänelle on sietämätöntä esim. se, että veljeni ja minä teemme tai puhumme jotain keskenämme, hänen tietämättään. Äidin pitäisi olla aina perillä siitä, kuka kyläilee kenelläkin, milloin, miksi ja mistä on puhuttu.

Äiti myös puuttuu lastemme kasvatukseen nenämme edessä. Hän saattaa esim. kieltää meidän kodissamme lapsia tekemästä asioita, jotka ovat meillä sallittuja, mutta hänen mielestään kiellettyjä.

Veljeeni liittyen olen sanonut äidille suoraan, etten käsittele mitään veljeni perheen asioita hänen kanssaan, elleivät ne ole julkista tietoa. Vaikka äidin on vaikea kestää se, niin onhan minulla ja veljellänikin oikeus keskinäiseen suhteeseemme ilman äidin höösäämistä.

Lasten kasvatuksestakin olen sanonut suoraan, mutta ystävällisesti. Olen sanonut, että silloin kun minä tai mieheni olemme paikalla, me hoidamme lasten kasvatuksen. Poikkeuksia ovat selkeät vaaratilanteet ym. tietenkin.

Aika hyvin viesti on mennyt äidille perille eikä hän ole ainakaan näyttänyt loukkaantuvan minulle. Ystävällinen, perusteltu ja suora puhe lienee avainsana. Eikä minusta ikä ole tässä mikään este, minunkin äitini on 70-vuotias.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä