Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saat kutsun häihin jonne lapsesi eivät ole

Vierailija
06.08.2009 |

tervetulleita, huomioitko hääparin mahdollisesti tulevaa vauvaa?

Minusta on surullista että lapset eristetään häistä ja hautajaisista, tapakulttuuria jää näkemättä ja kokematta.

Sellaisten ihmisten perhettä en aio huomioida mitenkään -> oma lapseni mitätöidään ja toisen lasta pitäisi sitten muistaa ja kehua.

Joo tää on semiprovo, mutta mitä ajatuksia tästä herää?

-kaneli-

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pitäköön haluamansalaiset häät, aina ei voi sujuvatsi yhdistää esim. hienoja päivällisiä, pientä juhlatilaa ja lapsilaumaa. (Joskus toki voi, mutta se on 100 x helpompaa aikuisporukalla).

Sitä en ymmärrä, miten tämä liittyy hääparin jälkikasvuun. Enemmän siinä merkitsee ko. ihmisten suhtautuminen kysyjän lapsiin yleensä. Jos ap:lla on yleensä tapana muistaa tuttujen vauvoja, poikkeuksen tekeminen on lapsellinen mielenilmaus. Nih.

Vierailija
2/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä juhlimaan häitä ilman lapsia, kuin hyuolehtia sielläkin lasten syömisistä, vessassakäynneistä jne. Mielelläni jätän lapset kotiin ja toki muistan hääparin lasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin näen kylä häät koko perheen juhlina ja meidän häihin kutsuttiin myös lapset. Mutta kyllä juhlia voi järjestää ilman lapsiakin, sitten on vain hyväksyttävä, että kaikki eivät pääse tai kaikki eivät halua lasta jättää hoitajalle.

Enemmän mua ärsyttää toiste päin. yksi ystävä sai meidän porukassa viimeisenä lapsen. Kun hänellä ei ollut lasta, oli aina aivan kamalaa, jos joku otti lapsen mukaan johonkin tyttöjen tapaamiseen (ei siis mitkään juhlat kyseessä) ja jos hän tiesi etukäteen, uhkasi ettei tule, jos lapset tulee. Ja ei juuri halunnut kyläillä lapsiperheissä. Nyt kun hänellä on oma lapsi, niin yhtäkkiä on tosi jees ottaa lapset kaikkialle. Mulla oli yksi ilta vapaata ja ehdotin syömään menoa. Eiköhän se lapsi pitänyt ottaa mukaan, vaikka mä kerrankin kaipasin lapsetonta aikaa...

Vierailija
4/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää lapsettomat häät, ei se ole lapsen mitätöimistä. Vai onko vain teidän lapsilta pääsy kielletty?

Vierailija
5/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt oikein ymmärtänyt kysymystä. Siis mitä tarkoitat tuolla mahdollisesti tulevalla vauvalla? Tarkoitatko, että jos joskus vuosien päästä saavat vauvan, heitä ei tarvitse muistaa vai että tulevaisuudessa hääpari kutsutaan juhliin vain ilman lapsiaan, vaikka sellainen joskus heillä olisikin?

En nyt oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Eihän nuo asiat liity toisiinsa mitenkään. Jos joskus kaverini pyytää tyttöporukalla viettämään iltaa, ei kai se tarkoita sitä, ettei koskaan enää voitaisi istua iltaa myös miesten kanssa tai että kaverin mies pitäisi jotenkin jättää huomiotta(?).

Vierailija
6/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi sen takia huomioimatta, että omia lapsiani ei olisi kutsuttu häihin.

Häitä on erilasia ja olemme olleet sekä lasten kanssa, että ilman lapsia. Lapset on kyllä aina kutsuttu mukaan, mutta silti on mukava olla ilman lapsia joissain juhlissa.

Vierailija
7/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissäni on ollut useammat lapsettomat häät, se on mielestäni täysin ok. Viimeisimmät olivat todella lapsirakkaan hääparin juhlat (morsiamella 7 kummilasta, sulhasella 5, osa siis yhteisiä, omaa lasta yrittäneet pitkään). Juhlatila oli kuitenkin pieni (ja kallis), joten lapset kutsumalla tila olisi pitänyt vaihtaa suurempaan (pk-seudulla saattaa olla vaikeaa) ja vieraslistaa karsia tilan ja kustannusten vuoksi. Hääpari saa itse päättää minkä tyyliset juhlat järjestävät ja keitä he kutsuvat. Se ei ole mitätöintiä.

Vierailija
8/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla itsellänikin 2 lasta, mutta kyllä mä nyt ymmärrän, että eivät he muille niin tärkeitä ole kuin minulle. Enkä oleta että muut heitä nyt kokoajan huomioisi. Jos halutaan järjestää lapsivapaat häät, niin mikäs siinä, kivahan se on päästä joskus juhlimaan ilman lapsia.

Vierailija
9/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihania, mutta lasten kutsuminen juhliin muuttaa aina niiden luonnetta ja järjestelyjen vaatimuksia jonkin verran. Jos hääparin käsitys ihanista häistä on hillitty coctailtilaisuus tai pienen tilan pöytäjuhla, miksi heidän pitäisi tinkiä näkemyksestään omien juhliensa, oman päivänsä suhteen?

Ja mikä siinä muka antaa vieraalle oikeuden osoittaa törkeästi mieltään hääparin valitsemaa juhlatapaa kohtaan? Varsinkin kun lapsia voi huomioida monilla lapsille itselleen mukavammilla tavoilla kuin hääkutsu.

Vierailija
10/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä ei ois lapsille hoitajaa. Mutta kyllä mä huomioisin heidän lapsen kuitenkin.

Vierailija
11/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun lapsesi oppii tapakulttuuria tai he ehdoin tahdoin haluavat "eristää" heidät muista. Eiköhän he järjestä juhlat itsensä iloksi ja niin mittavat kuin itse haluavat.

Vierailija
12/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laset häihin ja sillä siisti: samalla vanhemmat ja lapset oppivat yhdessä käymään juhlissa yms. Joskushan, jos mahdollsit joku voi hakea lapset aikaisemmin pois. Omat lapset ovat aina olleet mukana; kerran on olut mahdollista, että isovanhemmat ovat hakeneet lapset aikaisemmin pois; ja olemme miehen kanssa saaneet jäädä juhlimaan:)Esim meillä ei ole mahdollsiat viedä lapsia hoitoon, koska isovanhemmat yms asuvat niin kaukana...

Vierailija
13/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hääparin omaa tenavan synttäreitä vietettiin samalla ja muksunkuvia ihasteltiin oikein diaprojektorista.

Jos lapsettomat häät, sitten kokonaan lapsettomat.

Vierailija
14/14 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laset häihin ja sillä siisti: samalla vanhemmat ja lapset oppivat yhdessä käymään juhlissa yms. Joskushan, jos mahdollsit joku voi hakea lapset aikaisemmin pois. Omat lapset ovat aina olleet mukana; kerran on olut mahdollista, että isovanhemmat ovat hakeneet lapset aikaisemmin pois; ja olemme miehen kanssa saaneet jäädä juhlimaan:)Esim meillä ei ole mahdollsiat viedä lapsia hoitoon, koska isovanhemmat yms asuvat niin kaukana...

lapsia häistä Ylläkseltä...Onko se niin kamalaa mennä miehen kanssa kaksin ja jättää lapset hoitoon?