Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tsemppijengi (laihdutuskaveria kesäksi?)

06.08.2009 |

Ajattelin nyt avata uuden ketjun. Onkos muita mukana kuin Soffu ja minä?

Mulla paino sama kuin loppuviikosta eli 72,5 kg. Eilen sorruin syömään jonkun verran miehen ostamia sipsejä illalla, kun katsottiin elokuvaa. Joten olen toiveikas, että jospa vaikka lähipäivinä paino putoaisikin vähäsen, ainakin alkuviikkoon mennessä toivottavasti. Jos siis ois sipsien vuoksi vaikka osa nestettäkin.

Juoksemassa olen käynyt tällä viikolla kahdesti. Toinen lenkki oli puoli tuntia juoksua ja lisäksi vähän kävelyä, ja eilen juoksin 10 km (eli vähän yli tunnin) sekä kävelin lisäksi 1,5 km. Tänään ja huomenna koitan ehtiä kävelemään, lauantaina sitten taas toivottavasti juoksemaankin.

Mites muut?

Marja (-1,5 kg)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä toimii kone joten pääsen nopeesti vähän laittaa kuulumisia. Meidän kone ei oo vielkään tullu vaik tilattiin se yli viikko sitten. =(

Siis miten sä Marja jaksat juosta 10km? Ihan mieletöntä! Mä jaksan sen 5km ja alkuun jaksoin (heti juhannuksen jälkeen) jonko kilsan vaan. Vähän mä oon kade sulle! =D Mut mä ehkä korvaan sen sillä et käyn vähintään sen 4 kertaa viikossa juoksemassa. Nyt oon vähän vähentäny sillä oon pyöräilly tänne uudelle työpaikalle muutamana päivänä. Siitä tulee n. 15-20 kilsaa/pvä. En kyllä joka päivä pyöräile, en jaksais. =)

Mulla on muuten tippunu nyt noin 0,5kiloa paino ja painan nyt ennätysvähän tai siis 68.6 taitaa olla nyt paino. Eli se on melkis -2kg kokonaisuudessaan. Mut nyt oon herkutellu ja tänään meen syömään miehen kans ravintolaan oikein kunnolla joten tällä viikolla ei kyllä enää putoo paino vaik mitä tekisin. Mut ens viikolla sitten taas uusi draivi päälle.

Nyt tästä Marjan 10kilsan lenkistä intoutuneena voisinkin lähteä jo töistä ja käydä juoksemassa ennen illallista...=) Kiitos tästä innostuksesta Marjalle!

Niin ja Marja, mekin yritetään vauvaa (oonkohan maininnut?), ollaan jo yritetty kohta vuosi mutta niin meni esikoisessakin vuosi ennenko tärppäs.

Missäs muut? Tulkaa jo tänne!

Kiva muuten kun on uus pino!

T: Soffu (-1.8kg)

Vierailija
2/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaa'alla käyminen unohtui aamulla, mutta ajattelin nyt vastata kuitenkin. Pelkään kyllä, ettei paino ole ainakaan paljon pudonnut. Ja meidän vaaka näyttää vaan puolen kilon tarkkuudella.

Alkuun juoksin vaan parin tai muutaman minuutin pätkiä, välillä kävelin, yhteensä puolisen tuntia. Sen jälkeen kun jaksoin hyvin juosta puoli tuntia putkeen, olen lisännyt aikaa n. 5-10 min viikossa. Kun olen käynyt kolmella lenkillä viikossa, niin yksi on yleensä ollut lyhyempi ja kaksi sitten pidempiä. Muutamassa viikossa siis etenin tuosta 5 km:stä kymmeneen. Ois kiva juosta vaikka puolimaraton, mutta kolmekin kertaa 30-70 minuutin lenkille pääsy viikossa tuntuu olevan niin haasteellista järjesteltävää, että en ainakaan tänä syksynä tuota yritä. Joskus sitten ehkä.

Viime viikolla pääsin vain kahdesti kunnon lenkille, lauantaina en sitten kuitenkaan ehtinyt. Nyt elokussa varmaan onnistuu kohtalaisesti tämä lenkkeily, mutta syyskuun hirvittää. Mulla alkaa opiskelut, ja mies on lasten kanssa kotona, niin en varmaan ilkeä enää paljon lenkille lähteä. Enkä tiedä raaskinko edes lasten takia.

Mutta jatketaan kuntoilua ja tsemppausta. Toivottavasti painokin putoaa, kunhan ei tule mitä sattuu syötyä.

Marja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö teidän mukaan kirjottelemalla tänne?

Olis mukava saada vähän jotain kannustusta omaan laihdutukseen ja kuntoiluun....

Vierailija
4/14 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli täällä alkuun kyllä enemmänkin mutta kesä on vienyt näköjään osan porukasta mennessään.

Mä taas pääsen koneelle nyt päivittäin joten kerkeen pyöriä täällä enemmänkin. Kerrohan itsestäsi äippä86 lisää, mikäs sun tilanne on? Meidän tiedot löytyy tarkemmin ed.pinosta mutta mutta lyhyesti: mulla on tiputettavana 5kiloa. Alotin kuntokuurin juhannuksena. Piti tiputtaa tuo määrä tän kuun loppuun mennessä mutta puoli välissä silloin vasta ollaan. Lomalla tuli herkuteltua aikas paljon. Mutta juoksin tosi paljon silti. Paino pysy oikeestaan samana. Nyt se taas hyvin hissukseen laskee mut eipä mulla oo mihinkään kiire. kunhan laskee, eikä nouse.

Käyn juoksemassa noin 4krt/vko. Nyt oon vaihtanu juoksemista osaittain pyöräilyyn. Muksu jaksaa vähän paremmin pyörässä istua vaikka hyvin tuo on rattaissakin istunut. Juokseminen ja 15kg pojan työntö on vaan aika rankkaa. Mies kun opiskelee toisella paikkakunnalla niin pitää keksiä keinoja miten liikkua ja urheilla muksun kanssa. Viikonloppusin pitää vetää täysillä kun ukko on kotona. =)

Eilen kävin vetäsee kunnon lenkin juuri kärryjä työntäen ja kovaa mentiin. Niin kovaa et veri maistu jo treenin jälkeen suussa. Olispa ihanaa juosta ilman kärryjä...

Niin ja paino näyttää nyt 68.2. =)

Soffu (-2.2 kg)

5/14 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 lasta,molemmat alle 3 v.

Mulle on (hieman) jäänyt raskauskiloja. Pituus 158 ja lähtöpaino 77kg. Olen ehkäpä kuukauden verran käynyt kävely/juoksu lenkillä,aina kun pääsee. Mulla ei mitään erikoista ohjelmaa mut kunnonkohotusta haen ja kilojakin olisi hyvä jos lähtis... Nyt vaaka näyttää aamupainona 73,8kg. Jotain on siis tapahtunut:) Kunto on todellakin huono et en kovin pitkiä matkoja kerrallaan jaksa juosta,ehkä 1km, mut toivottavasti kunto tuosta nousee;) Käyn lenkillä iltaisin kun lapset on saatu yöpuulle... Joskus venyy 21,30 tai 22 aikoihin...

Vierailija
6/14 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tulosta ei ole varmasti tullut. Lapset vielä renkkasivat vaakaa, olisiko ollut eilen. En ollut muutamaan päivään käynyt, ja kun tuo vaaka on tosi vanha. Eli kun sillä kovasti leikkii, niin menee sitten monta päivää ennen kuin asettuu paikalleen ja osaa näyttää jotain järkevää. Mutta epäilen, ettei pudotusta ainakaan ole tullut. Toivottavasti ei ole paino ainakaan yli 73 kg.

En ole siis päässyt lenkille kuin viime viikon maanantaina. Tänään ois onnistunu, mutta illalla satutin jalkani niin, että kävellessäkin piti aamu ja päivä ontua, joten sitten juokseminen jäi. Huomenna lähdemme reissuun, joten loppuviikko menee myös kävellen. Ensi viikolla haluan kyllä todella jo päästä taas juoksemaankin.

Päätin nyt, että alan noudattaa vähän soveltaen raskausdiabetesta sairastaville tarkoitettuja ruokavalio-ohjeita, kun arvelen, että se olisi hyvä ohjenuora sitten, jos ja kun toivottavasti nelonen ilmoittaa jossain vaiheessa tulostaan. Tosin reissussa en aio kovin orjallinen olla, mutta jospa ei ainakaan lisää tuota painoa karttuisi.

Ja tervetuloa mukaan mhyös äippä86. Kivaa, jos saadaan vähän lisäystä tähän meidän kovin pieneen porukkaan. Minulla on raskauskiloja jäljellä jotain seitsemän kilon tienoilla. Ja ainakin osasta haluan ehdottomasti eroon ennen mahdollista uutta raskautta. Tavoite on 66 kg. Minäkin olen käynyt koko kesän juoksemassa, kesä-heinäkuussa ja vielä nyt elokuun alussakin usein kolmesti viikossa, mutta jatkossa varmaan on hyvä, jos kahdesti pääsen lähtemään. Opiskelu alkaa syyskuun alussa, ja aikataulujen sovittaminen on entistä haasteellisempaa. Mulla lapset kohta 1v, 3v ja 4v.

Marja

Vierailija
7/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisestä painosta ei ole tietoa, mutta reissuun lähtiessä oli 73 kg (eli -1 kg), jos vaaka piti paikkansa. Tänään tulimme reissusta, ja huomenna aion alkaa noudattamaan sitä rdb-ruokavaliota vähän soveltaen. Ja toivottavasti ainakin kahdesti ehdin tällä viikolla lenkille.

Mites teillä menee? Minä pääsen seuraavan kerran koneelle to tai pe.

Marja

Vierailija
8/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävin juuri JUOKSEMASSA 10km. tai en nyt juossut ihan koko matkaa mutta kävelin reippaasti (syke koko ajan yli 150) ne osuuden joita en juossut mutta juostua tuli kuitenkin ehkä 7km. Mä oon niin ilonen. Täytyy vielä laskea kartasta tarkka matka mutta yli 10km ihan varmasti. Huomenna oon sit kipee. =D Niin ja työnsin samalla rattaita. Kaloreita meni noin 1050. Jipii!

En käyny muuten aamulla vaa'alla. Täytyy muistaa käydä huomenna herätessä mutta arvio on tasan 68kg eli pudonnut nyt 2.4kg. Ens lauantaina on sitten ne häät joihin piti pudottaa 5kg joten en ihan päässyt tavotteeseen mut oon tyytyväinen silti et on pudonnu kuitenki puolet. Tästä on hyvä jatkaa....

Tsemppiä muille pudottajille! Nyt 24 pariin! =)

Soffu -n.2.4kg

Vierailija
9/14 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Soffulle 10 km lenkistä!!! Ei se siis ollut mitenkään mahdotonta, vai mitä? =)

Minä kävin lenkillä tiistaina, 40 min eli joku 6 km varmaan, vähän ehkä ylikin. Tänään tai viikonloppuna toivottavasti uudestaan.

Syömiset on menneet tällä viikolla hyvin. Hedelmiä en paljon rajota, mutta muuten olen noudattanut tuota rdb-juttua. Kävelylenkille en ole ehtinyt melkein ollenkaan. Kamalaa "juoksemista" on tämä elämä muuten. Ja ensi viikolla se opiskelukin sitten alkaa. Tavoitteena on nyt syyskussa päästä juoksulenkille 1-2 kertaa viikossa. Enempi ei tule mitenkään onnistumaan. Ei voi mitään.

Mutta painokin oli pudonnut. Nyt siis 72 kg. Jee.

Marja (-2 kg)

Vierailija
10/14 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron kuulumisia ainakin. =)

Enpäs tiedä oonko vielä ääneen sitä sanonut että treenaan nyt tavoitteellisesti kohti ensi kesän maratonia. Oon ollu siitä vielä hissukseen kun en oo ollu varma onnistunko mutta nyt mies toi mulle kirjan maratonista ja sain käsitystä vähän paremmin missä kunnossa tosiaan olen ajatellen maratonia ja ihan hyvältä näyttää.

Eilen juoksin ekaa kertaa 15km. Pari tuntia siihen meni. En suunnitellut että olisin juossut niin paljon mutta olin vielä 10km jälkeen hyvässä vauhdissa niin jatkoin vielä vähän. Mulla ei tietty ollu juomista mukana kun 10km lenkillä en oo tarvinnu mutta 15km on jo liian rankka ettei juo mitään välissä. Olinkin ihan uuvuksissa kun kotiin saavuin.

Huomenna mulla on edessä eka juoksukilpailu. Meen juoksee 7km mutta en todellakaan kilpaile muita kun itseäni vastaan eli ihan sama vaik olisin vika. Kiva vaan mennä johki tapahtumaan jossa muutkin juoksee. =)

Laihtuminen ei oo kyllä edistyny. Vaaka näyttää edelleen tasan 68 mutta tänään ekaa kertaa meni 67 puolelle hakiessa painoa. =DDD kait sekin nyt on jotain positiivista. Oon herkutellu sen verran että paino ei oo siks tippunu et tiedän ihan hyvine t jos pitäisin parin viikon herkkulakon niin paino vois tippua jopa kilon. Oon harkinnu tätä. Mun pitäs ottaa vaan joku tietty tavote. En jaksa olla herkkulakossa tyyliin kuukautta,mutta pari viikkoa vois toimia. Täytyy vielä miettiä. Siihenkin jos sais jonkun mukaan ni vois toimia paremmin.

Mutta uskon että kyllä se vielä tästä tippuu kun juoksen koko ajan enemmän ja enemmän. Ihmeen hyvin oon viittiny iltaisin lähteä rattaiden kanssa. Kaipa se johtuu siitä kun on nyt niin totaalisen koukussa tuohon juoksuun. =)

Mutta mitäs teille muille kuuluu?????

Tulkaahan porisemaan ja jos siellä vaikka joku taustailis niin mukaan vaan kirjottelemaan. Tukea ei oo ikinä liikaa tälläsessä projektissa.

Soffu (-2.4kg)

Vierailija
11/14 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino 67.9 eli JIHUU oon 67:n puolella... Tätä olen odottanut. On tästä vielä matkaa pari kiloa jotka ovat tiukassa mutta tälläset lukemat on ollu viimeksi pojan alkuraskaudessa eli yli 3.5 vuotta sitten. =) *muikea hymy*

Toinen kiva juttu on se että olin tänään siellä juoksukilpailussa. 7km maastossa mentiin ja voi että olikin raskasta juosta polkuja ja rankkoja ylämäkiä. Tuntu koko ajan et kuolen mutta maaliin pääsin ajassa 44min. Päivä on menny keräillessä voimia, huomenna on varmaan paikat tosi kipeät. Mutta voittajafiilis kuitenkin. Mä tein sen! Puoli vuotta sitten jos joku olis ehdottanu mulle juoksukilpailua ni olisin saanut makeat naurut. Minäkö juoksemaan? ei ikinä! =D

Tämmöstä taasen....

Soffu (-2.5kg)

Vierailija
12/14 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kävi nyt näin. Että painonpudotus jatkuu ehkä vuoden päästä. Eli jos kaikki sujuu hyvin, niin meillä on ensi keväänä neljä lasta.

En saanut viime viikolla ollenkaan tätä sivua auki, mutta se johtui kai selaimesta. Nyt älysin kokeilla toista. Puoli kiloa oli eilisen punnituksen mukaan vielä pudonnut. Lähtöpaino tähän uuteen raskauteen reilut 71 kg. Nyt yritän tosissani, ettei paino nousisi sitä 20 kiloa. Jos ainakin alle yhdeksänkympin pysyisin. Eli rdb-ruokavalion noudattaminen jatkuu.

Juoksemiset on nyt varmaan sitten minun osaltasi vähäksi aikaa juostu. Kolmeen viikkoon en ole voinut lenkille lähteä. Opiskelu vie niin paljon aikaa, että liikunnan on nyt tapahduttava enemmän lasten ehdoilla. Ja tiedän että neljännen kanssa maha kasvaa äkkiä niin, ettei juokseminen enää siksikään käy. Mutta varmaan sitten puolentoista vuoden päästä taas. Ja kunhan harjoittelu loppuu, niin yritän päästä uimaan vaikka kerran viikossa.

Soffulle vielä: aika hienon tavoitteen olet itsellesi ottanut. Minä olen ajatellut, että puolimaraton olisi ihan kiva. Maratonille en ehkä lähtisi, ainakaan ilman kovaa houkuttelua. Mutta tsemppiä sulle juoksuharrastukseen. Toivottavasti se säilyy voimia antavana ja iloa tuottavana juttuna!

Marja

Vierailija
13/14 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan mahtavia uutisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Minä täällä taasen mietine ttä jokos sitä pitäs lähteä lääkäriin näytille vai vieläkö vaan ootellaan.... Vuosi on nyt takana yrittämistä. Jospa sitä vielä pari kuukautta kattelis...

Enpäs käynyt tänään vaa'alla lainkaan. No ei siellä mitään hienoa näkyiskään. Viikonloppuna tuli herkuteltua niin paljon enkä oo lenkillekään kerennyt.

Meidän pieni pino taitaa nyt kuolla kokonaan pois...? Ei täällä varmaan muita enää oo ja mullakin on kyllä valitettavasti motivaatio hieman hiipunut pudottamisen suhteen vaikka innoissani juoksenkin mutta pitäs niin paljon tarkkailla ruokavaliookin mutta ei jaksais. Toisaalta oon ilonen että se 2.5 kiloa oon saanu pois. Jospa sitä jossaikin välissä karistas vielä 2kiloa niin sitte olisin ihannepainossa. =) Mutta saimpahan nyt jotakin aikaseksi kesän aikana.

Hyvää jatkoa Marjalle! Katsotaan jos vaikka ollaan taas ens kesänä täällä yhdessä pudottamassa painoa...;-D

Soffu -2,5kg

Vierailija
14/14 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelimpa nostaa meidän ikivanhan pinon sillä suunnittelen jo kovasti syksyllä alkavaa laihdutusta. =)

Eli löytyskö Marjaa tai muita tsemppijengiläisiä syksyksi mukaan? Tai ihan uusia immeisiä!

Mä olen nyt vielä raskaana ja viikkoja kasassa kohta 30 ja LA elokuussa mutta sitten alkaa armoton laihdutus. Tai ehkäpä kuitenkin aluksi rauhallinen mutta kuiteski.

Kamalasti on kertyny raskauden aikana kiloja ja suunnittelen ja haaveilen että syksyllä alotan taas juoksemisen. Tällä hetkellä on kiloja kertyny jo 15 ja niin kuin viimeksikin, en usko että ne imetyksellä lähtee eli töitä on tehtävä.

Ajattelin nyt alkaa pikku hiljaa herätellä tätä pinoa eloon jospa jollain olis sama tilanne että tässä pikku hiljaa vaikkapa viimeistään syksyn aikana alkais laihdutus!

T: Soffu, jolla olis varmaan 20kg joista pitäs päästä eroon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi