Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita syksyä rakastavia!? Ihanaa...

Vierailija
06.08.2009 |

Olen aina ollut syksyihminen, en pidä kesän helteistä tai talven lumesta. Kevät on jees ja sysy ihan ehdoton. Ilma raikastuu ja illat pimenee, kynttilät palamaan...

:D

Muita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät paras, kesä hyvä,

syksyllä kaikki kuolee..

Vierailija
2/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se on tosi haikeeta aikaa, kesä on ohi jne. Mutta jokin siinä syksyssä viehättää! Rakastan kävellä syyssateella hämärässä katuvalojen loisteessa. On ihana kun saa pukea vähän enemmän vaatetta päälle. On ihana kun ulkoa tullessa korvat ja nenä vähän punoittavat. Syksyllä ilma on niin ihanan raikas ja virkistävä. Mukava olla ulkona "kylmässä" ja tulla sitten sisään ja juoda kuumaa kaakaota peiton alla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan syksyä,aina tykännyt,jostain syystä =)

Vierailija
4/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos multa kysytään. Tänä vuonna meillä odotetaan syksyä erityisen innolla, kun esikoisemme laskettu aika on lokakuussa! :) Eli kuluis tää kesä nyt tästä alta pois! En mä muutenkaan oo koskaan mikään kesäihminen ollut, vaikka siinäkin on hyvät puolensa. Huonoja puolia kesässä on ainakin ajoittainen kuumuus sekä ötökät, varsinkin hyttyset.

Syksyllä ruska on kaunista, eikä sadekaan haittaa, jos koko ajan ei vaan joka paikka lainehdi. Loska-aika on inhottavaa syksyllä, keväällä ja talvella. Mutta ennen loska-aikaa syksy on kiva! Ja talvi on erityisen ihanaa, kun on pikkupakkasia ja lunta! Kevät taas alkaa maistua sen loskan jälkeen! :D Tosin silloin saattaa olla liiallista auringonpaistetta ja kevätväsymystä. Tykkään enemmän hämärästä ja viileydestä, kuin liiallisesta kirkkaudesta ja paahteesta! On paljon miellyttävämpää, eikä yhtä uuvuttavaa. Eli ennemmin olen talvi- kuin kesäihminen ja illoista ja öistä tykkään, aamut ovat kauheita!

Vierailija
5/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoan syksyä. Tai no onhan se ihanaa vielä siinä vaiheessa kun lehdet ovat puussa värikkäinä ja ilma on raikas mutta kun alkaa se (pitkä kuin nälkävuosi) kausi jolloin on pimeää, sataa ja kaikki valo imeytyy maahan niin pahasti että tuntuu ettei mihinkään näe. Tuota kun tuntuu kestävän pahimmillaan syyskuusta (yl. kuitenkin lokakuulta) marrakuun loppuun, jopa joulukuulle. Kun lumi tulee maahan, alkaa taas elämä voittaa...

Vierailija
6/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on se kirkas ilma ihana, kun ei ole enää sitä kesän tunkkaisuutta ja auteretta. Ja värit tietysti ovat ihania. Ja tunnelma. Tuon tunnelman ehkä oon oppinut jo kotoa asti, ja jatkuu meillä edelleen, että syksy on sellaista helpotuksen aikaa, kun sato on saatu korjattua, ja taas on talven yli elanto turvattu. Ja meillä on syksyllä mahdollisuus pitää lomaa kiireisen kesän jälkeen. Syksyllä kaikki helpottaa. Ja allergiakauden loppuminen on varmasti myös yksi tekijä, joka tekee syksystä ihanaa aikaa.

Vierailija
7/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syksyllä syntynyt ja nautin aivan älyttömästi kirpeistä syysilmoista, pimenevistä illoista, värikkäistä puista, jopa syyssateista. Minusta kesäsateet ovat paljon masentavampia, sillä kesällä aina odotetaan kauniita ilmoja, mutta syksyllä sateet kuuluvat asiaan. Kun sataa ja on koleaa, niin kynttilät vaan palamaan, tuli takkaan ja sohvan nurkkaan käpertymään punaviinilasin ja hyvän kirjan kanssa!

Vierailija
8/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskesän lämpimät pimeät illat. Keväällä puolestaan vaalenevat kevätillat.

Vierailija
9/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta on lämpimät syyspäivät marjametsässä!!!

Vierailija
10/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset on syntyneet lokakuussa ja jotenkin mut valtaa syksyisin kova pesänrakennusvietti, sisustan, leivon, siivoan jne. ihan uudella innolla. Kynttilät palaa sisällä ja ulkona lyhdyissä, ulkona on ihana ja kuulas syyssää eikä ne myrskytkään ole pahitteeksi :) Saa laittaa kivat syysasetelmat havuista ja eerikoista, syyskranssi oveen...

Ja sitten tuleekin joulu, jouluihminen olen henkeen ja vereen. Eikä se talvikaan haittaa, kevät on ihaanaa uuden kasvun aikaa ja sitten tulee taas kesä ja lämpö, siitäkin tykkään! Ehkä kaikista eniten olen siis kuitenkin syysihminen, mutta oikeasti tykkään ja nautin kaikista vuodenajoista.

Vierailija
11/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko siitäkin että olen syntynyt syyskuussa. Tykkään aurinkoisista, kirkkaista, viileämmistäkin syyssäistä kun puut loistavat keltaisina! Ihanaa lenkkeily- ja ulkoiluaikaa! Sateetkin ok, ah, syysmyrsky ja kotona takkatuli ja kynttilät... sitten kun lehdet putoo ei oo enää niin ihanaa. En voi sanoa vihaavani mitään vuodenaikaa, kaikissa oma viehätyksensä.

Vierailija
12/12 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksy on rakkain vuodenaika!

Ei ole mitään upeampaa, kuin ruska-aikaan raikas kuulas syysilma, auringon valo tulee matalalta ja saa vaahteranlehdet liekkeihin... Saa pukeutua ihaniin villakangashameisiin ja saappaisiin, kääriytyä tyylikkääseen villakangastakkiin ja kietoa kaulalle omaneuloma muhkea kaulaliina.

Illat on iltoja eli pimeitä, kaupunginvalot loistavat ihanasti pimeässä. Ja kun vesisade piiskaa, sitäkin on upeaa katsella.

Olisipa jo syys-lokakuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän