Yhteinen aamiainen - kuuluuko kuvioon teillä?
Eräässä ketjussa kirjoittaja muisteli pieleen mennyttä avioliittoaan. Kurjuuden kruunasi yhteisten aamiaisten puute, vaikka siihen sentään olisi ollut aikaa kerran viikossa. Miehen aamiaistavat ärsyttivät kovastikin.
Syötkö aamiaista puolisosi kanssa, miten usein ja millä mielellä?
Meidän perheessä yhteinen aamiainen onnistuu vain matkoilla hotellissa ja silloinkin syömme yleensä eri ruokia. Sopu on silti säilynyt. Tai ehkä juuri sen takia?
Kommentit (16)
ja minkäikäisiä lapsia teillä on? t.9
Mies on usein iltatöissä tai sitten lähtee töihin vasta 8.30 samalla kun lapset menevät kouluun. Joten joka aamu kyllä syömme yhdessä ja se on mielestäni tosi ihanaa!!
Iltaruokaa syömme yhdessä n. 3 iltaa viikossa.
päivittäin, mutta lapsi harvoin ehtii mukaan, kun herää meitä myöhemmin.
vanhemmat puolestaan liukuvilla työajoilla toimistorottina. Eli koko perheellä mahdollisuus elää samassa rytmissä, oikeastaan pakkokin.
Yleensä herätään arkena ja viikonloppunakin eri aikaan ja jokainen syö aamiaisen silloin. Juhlapyhinä ja erikoistilanteissa syödään aamiainen yhdessä, silloin se on sitten muutenkin parempi. Päivällinen syödään AINA yhdessä, joka päivä. Ja näin kesälomalla lounas ja välipalakin, joten yhteistä perheaikaa on myös ruoka-aikoina.
Joo ja ei olut muu perhe miehen seurana. Myöhäisimmillään syö 6.30 aamupalaa, ja kyllä me muut sillonkin vielä nukutaan. Lapset on vielä alle kouluikäisiä. Lasten kanssa kyllä syödään puuro yhdessä.
Meillä syödään sitten toisaalta joka päivä lounas ja päivällinen koko perheen voimin. Joten tulee kyllä istuttua pöydässä yhdessäkin. Aamupalaa syödään yhdessä matkoilla ollessa, eli noin 4 aamua vuodessa.
Monesti sit syödään lasten kanssa. Lasten kanssa arkisin en ehdi syödä, mutta olen siinä läsnä passaamassa mikä on musta myös kiva tapa.
ja en muista, että oltaisiin koskaan syöty aamiaista yhdessä, emme perheellä eikä myöskään minä miehen kanssa. Syömme kyllä pääsääntöisesti joka ilta ruoan yhdessä koko perheellä.
Mies haluaa nukkua aamulla mahdollisimman myöhään ja vain nousee ja lähtee töihin. Minä taas haluan syödä kunnon aamupalan ja lukea rauhassa Hesarin.
Ei ole mikään ongelma, itse asiassa aamuisin voin olla hieman kärttyinen niin helpompi vaan kun saa lukea lehteä rauhassa. :)
Viikonloppuisin joskus syödään aamupalaa yhdessä.
enkä muista kertaakaan, jolloin koko perhe ei olisi istunut yhdessä aamiaisella ja illallisella! (poikkeuksina tietenkin miehen työmatkat tai lasten kesäleirit ym.)
ja miehen päivä menee pilalle, jos ei saa rauhassa suorittaa aamuriittejään.
ruoka meillä syödään 2 kertaa päivässä yhdessä. tosin mies on tietty lounasaikaan töissä.
yhteinen aamiainen. Aamiaisen tekee jokainen vuorotellen, paitsi jos ollaan hotellissa johon aamiainen kuuluu.
Jos mies joskus yrittää syödä aamulla lasten kanssa hän tuskastuu pian. Lehteä revitään käsistä, mölyä, kyselyä ja sotkua heti aamutuimaan. Ihan aikataulujenkin puolesta on kätevä syödä eri aikaan.
Kummatkaan emme ole tottuneet syömään mitään ennen klo kahtatoista. Mulle tulee siitä vaan huono olo, miehellä sama juttu (työpäivinä yrittää kyllä saada jotain alas aamulla). Eli me juodaan vaan jotain, kun lapset syövät aamupalaa.
että kymmeneenkin menevien koululaisten pitäisi vääntäytyä aamiaiselle kanssani klo 6.30. Päiväkotilaiset eivät meillä myöskään syö aamulla kotona.
aamiainen ja päivällinen. En ole koskaan tinkinyt tästä, enkä tule tinkimään. Molempiin katetaan ja pöydän ääressä jutellaan. On tärkeää lapsillekin, voi puhua päivän tulevista asioista aamiaisella rauhassa, ja sitten illalla kerrataan.