Tunnetko ketään jolla ei ole pesukonetta?
Minä tunnen... Vanhempani pesevät kaikki vaatteensa käsin. Äitini valittaa että on paljon tekemistä. Ihmekös tuo! Silti ei halua pesukonetta. Eivätkä tietenkään omista astianpesukonettakaan.
Kommentit (13)
Nykyään on kaikilla. Pari vuotta sitten kaverin kone meni rikki ja se oli pitkän aikaa ilman konetta. Pyykillä kävi pesutuvassa.
Kai periaatteessa jollain kerrostalossa asuvalla voisi olla tilanne, että käyttää pesutupaa. Mutta kukaan niin läheinen ei asu kerrostalossa, että oltais käyty vuosiin kylässä. Joten en tiedä kaukaisempien tuttujen pyykkihuollosta niin paljon.
Tiedän, monta. Meillä on hyvä ja ilmainen pyykkitupa, siellä käy melkein kaikki perheelliset pesemässä vaatteensa. Säästää aika paljon sähkö- ja vesilaskuissa + ajassa ja vaivannäössä, kun kaikki pyykit on isoissa koneissa pesty nopeasti.
Niilläkin joilla on pesutupa on myös oma pesukone kotona.
Itse joskus aikoinani kun asuin kerrostalossa, omistin myös pesukoneen. Yhden kerran muistan käyneeni pesutuvassa pyykillä. Liian vaivalloista.
Kylppäriin ei mahdu, enkä toisaalta enää kaipaakaan. Kunnon pesutupa rulaa.
Meillä ei ole pesukonetta, eikä myöskään tule.
Kerran viikkoon pesutupaan,saa kaikki kerralla puhtaaksi ja kuivaksi suoraan kaappiin.
Eikä ole pyykkitelineitä tms kotona.
Astianpesukonettakaan ei ole, ennen oli, uuteen keittiöön ei mahtunut.
Nyt olen huomannut ettei se tiskaaminen käsin olekkaan ni aikaavievää ja kamalaa, eli uutta ei ole tulossa
isoveljeni 24v: äiti pesee ja silittää.
erosivat liki 20v sitten ja anoppini on siitälähtien pessyt appeni vaatteet. Appiukko vie kerran viikossa vaatekassin sinne ja saa ne puhtaana ja kuivana takaisin.
Sillä on niin pieni vessa että ei sinne mahdu. Ja mikä parasta, samassa rapussa missä se asuu, on myös taloyhtiön yhteinen pesutupa, käy siellä.
erosivat liki 20v sitten ja anoppini on siitälähtien pessyt appeni vaatteet. Appiukko vie kerran viikossa vaatekassin sinne ja saa ne puhtaana ja kuivana takaisin.
Huolto pelaa :)
Hyvä pesutupa talossa, käytän sitä. Minikokoinen oma kylppäri.
uuteen ei ole varaa. Mutta vielä on jaksanut pestä käsin, ei ainakaan tarvii valittaa tekemisen puutetta...