Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI täytyy tulla leikkipuistoon syömään jätskiä?!?

Vierailija
04.08.2009 |

Ärsyttää, kun aamupäivällä tuli leikkipuistoon äiti kolmine lapsineen ja kaikilla oli jäätelöt. Siinä sitten oltiin ja nuoleskeltiin ja kaikki puiston muut lapset katselivat kieli pitkällä.....

Ihmetyttää tällaisten mammojen käyttäytymis- ja tapataitojen puute: eikö todellakaan käynyt mielessä, että oltaisiin syöty ne jädet siellä leikkipaikan ulkopuolella penkillä???

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa syödä jäätelöä. Jopa leikkipuistosta saa sellaista ostaa. Mikä ihme tuo nyt on.

Vierailija
2/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma kun ei julkisilla paikoilla saa edes jäätelöstä nauttia. Menkää itse pois puistosta, jos ette kestä kun muut syö jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun aamupäivällä tuli leikkipuistoon äiti kolmine lapsineen ja kaikilla oli jäätelöt. Siinä sitten oltiin ja nuoleskeltiin ja kaikki puiston muut lapset katselivat kieli pitkällä..... Ihmetyttää tällaisten mammojen käyttäytymis- ja tapataitojen puute: eikö todellakaan käynyt mielessä, että oltaisiin syöty ne jädet siellä leikkipaikan ulkopuolella penkillä???

Vierailija
4/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkona täytyy jokaisen voida syödä jätskiä ihan vapaasti, oli sitten leikkipuisto tai mikä tahansa muu paikka! Kyllä lastenkin täytyy oppia, että joskus jollain toisella on jotain, mitä itse ei saa.

Vierailija
5/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska sulla ei ole varaa ostaa mersua niin kukaan muukaan ei saa ostaa? haloo, kasva aikuiseksi.

Vierailija
6/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta siellä voi syödä eväitä.

Vierailija
7/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tulee puistoon hienommalla fillarilla kuin oma perheesi? Tai että jollain on isompi auto? Tai makeemmat kuteet kuin teidän perheellä? Tai jonkun lapsella on enemmän leluja kuin teillä?

Vierailija
8/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätskiä syömään juuri oman perheeni viereen vaikka tilaa olisi yllin kyllin sivummallakin - istumapaikkoineen.

Etenkin kun jotkut lapset ihan suoraan sanovat että "Kato, mulla onki jätskii, sulla ei ookkaa, läl-läl-lää".

Vierailija
9/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset äidit, jotka jaksavat nipottaa ihan joka asiasta.

Vierailija
10/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "muut syövät nyt, mutta me ei osteta tänään. Muistatkos, että me syötiin silloin ja silloin ja syödään taas joskus, muttei nyt. "

Näin minä olen omia lapsiani kasvattanut ja hyvin menee jakeluun. Pitää vaan jaksaa kasvattaa, alkuunhan se voi tosiaan lasta harmittaa mutta nopeasti ymmärtää että kotona herkutellaan toisena hetkenä.

Vierailija
11/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ipana karkkiensa kanssa mässyämään meidän lasten eteen. Saa aina lähdöt välittömästi. Se tyyli vielä on sellainen lällättelevä ja saattaa antaa meidän lapsille yhden karkin jaettavaksi!

Kyllä mun mielestä tuota vois vähän miettiä mutta mulla taitaa ollakin pipo kireällä ja nuttura piukee ja vaikka mitä muutakin :)

Vierailija
12/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään jäätelöni esim. puiston penkille ja sit vasta mennään leikkipuistoon ettei pienemmille lapsille tule itku. Isommat lapset nyt tajuavat, että kaikkea ei voi aina saada tai että ennen ruoka-aikaa ei jätskiä syödä.

Ehkä olen ollut liian huomaavainen muita ihmisiä kohtaan. Enpä enää jaksa ajatella muiden mukavuutta, vaan ryhdyn itsekkääksi paskaksi ja opetan omatkin lapset ajattelemaan vain ja ainoastaan itseään. Piste.

ap

Vierailija
13/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun jotkut lapset ihan suoraan sanovat että "Kato, mulla onki jätskii, sulla ei ookkaa, läl-läl-lää".

silloin voit Aikuisena selittää lapsellesi että meillä oli jätskipäivä toissapäivänä ja sinä sait silloin jätskiä, poika/tyttö ei varmaan saanut silloin(tai että meillä on karkkipäivä lauantaina ja saat silloin jätskiä)

Vierailija
14/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän nauruista, en tiennyt, että tuollaisia ihmisiä on...;)

Jos sun lasten pitää saada kaikki mitä ne näkee, niin eikähän tuu aika kalliiksi pidemmän päälle...

Tekee hyvää oppia, että kaikkea EI saa, mitä haluaa!!

Vierailija
15/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin voit Aikuisena selittää lapsellesi että meillä oli jätskipäivä toissapäivänä ja sinä sait silloin jätskiä, poika/tyttö ei varmaan saanut silloin(tai että meillä on karkkipäivä lauantaina ja saat silloin jätskiä)

en usko että menee perille

Vierailija
16/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainaki jätskit liittyy tiettyihin tilanteisiin (kesä, helle) ja se syödään siellä, mihin ollaan menossa.

Meidän lapset ei saa jäätelöä tai tavaraa vain sillä perusteella, että joku muu saa, pettymyksensieto on terve taito opetella jo lapsena.

Toki siitä pitää vääntää ja itke tihrustaa, mutta vanhemmuuteen kuuluu se, ettei aina riennä tyydytämään Nico-Petterin jokaista toivetta.

Aikuistu ap!

Vierailija
17/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä syöt evääsi.

Minulle sopii jos tulette syömään jätskinne kun ollaan sielä leikkimässä.

Tulee taas hyviä väittelyitä kun äiti ei nyt osta jätskiä. Piste.

Vierailija
18/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen ollut liian huomaavainen muita ihmisiä kohtaan.

naurettavaa.

provo?

Vierailija
19/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti mä en ole koskaan leikkipuistoon lähtenyt niiden jäätelöiden kanssa. Ihan juuri siitä syystä että ei ole kiva kun toisille tulee pahamieli, sen jäätelön voi syödä muuallakin.

Mutta jos joku tulee leikkipuistoon jäätelön kanssa, niin eihän sille mitään voi. Pitää vaan sanoa lapsille että me syödään sitten myöhemmin jäätelöt.

Vierailija
20/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen ollut liian huomaavainen muita ihmisiä kohtaan. Enpä enää jaksa ajatella muiden mukavuutta, vaan ryhdyn itsekkääksi paskaksi ja opetan omatkin lapset ajattelemaan vain ja ainoastaan itseään. Piste.

ap

Vaan omalla kohdalla yritän lapselleni opettaa, että elämässä tulee vastaan ihmisiä joilla on vaikka jätski/hienompi pyörä/uusi auto jne ja siihen vain pitää sopeutua, että kaikkea ei voi aina saada.

Mun mielestä on väärin jos ihmiset joutuu piilottelemaan toisten ihmisten kateuden pelossa syömisiään tai tavaroitaan. Minun mielestä mun lasten tulee sopeutua siihen, että vaikka muilla on, niin kaikkea ei voi aina saada. En odota ihmisten piilottelevan kaikkea ihanaa mitä lapseni halajavat. Nuo tilanteetkin leikkipuistossa menevät olankohautuksella ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi