"Salaisen puutarhanne" kunnostus
Hei kaikki te, jotka olette kunnostaneet/laittaneet uuteen malliin "puutarhanne"!
Minkälaisella budjetilla olette selvinneet?
Minulla "tontti" 0,001m2 ja siitä karkeasti laskettuna 0,0004m2 pitäisi laittaa uudestaan. Eli uutta "tukkaa", nostaen vähän ja tasoittaen korkeuseroja, uusi nurmikkopöheikkö. Lisäksi joitain istutuksia.
Kommentit (16)
valtavan tammen siihen keskelle pihaa.
mieheni kyllä olis vähän väliä siemeniä kylvämässä ympäri tonttia.
varmaan pientä siistimistä kuitenki täytyy, kitkee rikkaruohot pois.
Ollaan laitettu sille muovipussi päähän, ettei leviä se töhkä sisälle taloon.
Kastelun puutteesta ei kärsi, aamuin illoin lorotan letkulla vettä, mutta muuten...ai ai. Oikein nolottaa, mutta onneks ei kukaan yleensä näe sitä, on niin suojainen paikka kuitenkin. Olen kuitenkin välillä laittanut koristeeksi puutarhatontun sinne, sepäs siellä kivasti viihtyykin!
lammikon, jonne kaikki ovat tervetulleita uimaan!!
Joskus vähän kitken enimpiä rikkaruohoja, ettei puutarhan resuisuus pistä naapurin akan silmään. Ihme kyylä sekin.
Mun puutarhassa on sellainen ihme suonsilmäke, jota ollaan yritetty miehen kanssa juntata paalulla tiiviimmäksi useammankin kerran, mutta jostain sitä nestettä aina kerääntyy. Tuntuu, että enemmän vaan mitä enemmän junttaa! Siellä on kait lähde siellä sammalen alla.
Joskus vähän kitken enimpiä rikkaruohoja, ettei puutarhan resuisuus pistä naapurin akan silmään. Ihme kyylä sekin.
Mun puutarhassa on sellainen ihme suonsilmäke, jota ollaan yritetty miehen kanssa juntata paalulla tiiviimmäksi useammankin kerran, mutta jostain sitä nestettä aina kerääntyy. Tuntuu, että enemmän vaan mitä enemmän junttaa! Siellä on kait lähde siellä sammalen alla.
kihartavaa heinää. Onkohan se nyt aivan normaalia. en tiiä onko saanut jonkun myrkytyksen jostakin tammenterhoista tmv...
Ainakin tammi hytkyy siihen malliin tuulessa että jotakin nestettä se valuttaa. Liekkö se aiheittanut "myrkytyksen"
Hän kitkee enimmät rikkaruohot. Itse en jaksa. Tykkään pelkistetystä puutarhasta.
On niin luonnontilassa, että se löyhkää. Mutta siimahännät viihtyy siellä kummasti :)
Minulla on saanut puutarha rehottaa jo viikkoja, alkaa rikkaruohot levitä jo naapurin puolelle, että jotain pitäisi varmaan tehdä. Mieskään ei ole tänä kesänä pistänyt rikkaa ristiin puutarhan eteen -toista se oli silloin ensimmäisinä kesinä kun innolla touhuttiin kumpikin puutarhan kimpussa, ei päässyt kukinto kuivumaan.
Toivoisin kyllä, että mieslLaittaisi edes jonkun sadettajan tai muun sähkökäyttöisen koneen toimimaan, jos ei itse viitsi hommiin tarttua...Mutta taitaapa miehellä kiinnostukset suuntautua ihan muille tonteille, vanhasta puutarhasta viis.
Haluaa muokata vain neitseellistä maata?
että laitoin siitä kuviakin eräälle nettipalstalle. Vauva-aiheinen palsta tosin, mutta tiedän että siellä pyörii puutarha-ihmisiä.
Eikö muuten eräs ex-ulkoministeri ole myöskin puutarha-ihmisiä? Eräältä neidolta kuului tekstiviestitse kyselleen puutarhan hoidosta. Oletteko hänele salaisia puutarhojanne esitelleet?
valtavan tammen siihen keskelle pihaa.